Įmonės „QR Market“, siūlančios įvairiausius sprendimus, į pagalbą pasitelkiant QR kodus, tarp jų ir kapinių skaitmenizavimą, vadovas Michailas nedvejoja – jei tendencijos nesikeis, po poros metų bent kas dešimtas kapas bus su nedideliu kodu, kuriame slepiasi daugybė informacijos.
Prieš dešimtmetį kilusi idėja panaudoti QR kodus renginiuose, pavyzdžiui, kuriant bilietų sistemas, kurios dabar jau – kasdienybė, išsiplėtė į gerokai daugiau apimančią veiklą.
Mažame kode – galybė informacijos
Nors pirminiuose planuose nebuvo minčių kurti kodus mirusiųjų atminimo išsaugojimui, tokią idėją pametėjo komercinis užsakymas:
„Su kapinėmis viskas prasidėjo ne nuo asmeninio naudojimo, o komercinio – kai vyko Rasų kapinių tvarkymo darbai, buvo užsakyti QR kodai ant kiekvieno kapo su informacija apie rekonstrukciją.
O dabar, žiūrint į užsienio praktiką, populiarėja kodai su asmenine informacija“, – pasakojo Michailas.
Lietuviai vis dažniau susidomi galimybe naujus ir senus kapus pažymėti QR kodu, kuriame telpa galybė informacijos – daugelis nė neįsivaizduoja visų šio sprendimo galimybių.
„QR kodas ant kapo yra mažas, bet jame galime sutalpinti labai daug informacijos, pavyzdžiui, gyvenimo aprašymą, galerijas, nuotraukas nuo vaikystės iki mirties, vaizdo ir garso įrašus taip pat yra galimybė padaryti giminės medį, kad nuskenavus kodą jį rodytų.
Žmonės įsivaizduoja, kad QR kodas yra labai ribotas, kad ten galima patalpinti tik vardą ir vieną nuotrauką. Iš tikrųjų, galima padaryti, kad per kartą telefone patogiai ir gražiai atsivaizduotų gigabaitas informacijos“, – aiškino pašnekovas.
Praktiškas sprendimas
Nedideliame kode telpa ne tik atsiminimai, toks sprendimas yra ir praktiškas – nuskenavus kodą matoma ir kapo lokacija, kuria lengvai galima pasidalinti su artimaisiais.
Tad ar reikėtų ką nors apgalvoti prieš užsisakant QR kodą? „Iš anksto apgalvoti nelabai ką reikia. Tereikia surinkti informaciją, kurią norite matyti nuskenavę kodą.“
Informacija įprastai talpinama pagal standartinį šabloną, kuriame viskas išdėstyta nuo A iki Z.
„Iš pradžių eina vardas, pagrindinė nuotrauka, gimimo ir mirties metai, po to – trumpas gyvenimo aprašymas.
Žemiau yra nuotraukų galerija su datomis, nuo vaikystės iki paskutinės darytos nuotraukos, toliau – giminės medis, jeigu jo reikia jeigu turima pakankamai informacijos, kad galėtume jį padaryti.
Galiausiai – žemėlapis su lokacija ir galimybe ja pasidalinti per telefoną su kitais“, – kalbėjo „QR Market“ vadovas.
QR kode yra sugeneruojama informacija, kuri vėliau nukreipiama į įmonės serverius, tad nuskenavus kodą telefone ar naršyklėje pasirodo visa surinkta ir pateikta informacija.
QR kodus kapinėse matysime vis dažniau?
Būtent informacijos surinkimas užtrunka ilgiausiai, vėliau informacija suderinama su užsakovu. Pats kodas sugeneruojamas gan greitai, tačiau kol gausite kodą, gali tekti palaukti:
„Pats QR kodas yra išgraviruojamas ant nerūdijančio plieno metalinės lentelės, kad būtų ilgaamžiškas – graviravimas gali užtrukti iki savaitės. Kur kurjeris gali atvažiuoti arba yra paštomatai, visur galime siųsti.
Galime padaryti ir du tokius pačius kodus, pavyzdžiui, jei yra tik kryžius, vienas kodas pritvirtinamas prie jo, o kitas yra nunešamas tiems, kas gamins akmeninį antkapį ir jis jau klijuojamas ant akmens.“
Kol kas QR kodais kapams daugiausiai domisi vilniečiai, tačiau „QR Market“ vadovas įsitikinęs – ateityje matyti tokį kodą ant antkapių bus įprasta.
„Žiūrint pagal paskutinių metų tendencijas, jeigu jos ir toliau taip kils, manau, po poros metų tikrai bent kas dešimtas kapas bus su QR kodu“, – įžvalgomis dalijosi Michailas.