Prieš vos 3 mėnesius vaikino pasiūlyta paslauga sulaukė išties didelio susidomėjimo – atsirado ne vienas norintis užsisakyti jo kuriamų paveikslų ir pamatyti save ar artimuosius, panašius į garsiųjų „Simpsonų“ personažus.
Veiklą paskatino karantinas
Jau būdamas 11-liktoje klasėje, vaikinas įkūrė savo video paslaugų verslą: filmavo įvairius renginius, kooperatyvinius klipus ir užsakovams kūrė vaizdo klipus. Baigęs Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnaziją, Martas įstojo į Vilniaus dailės akademiją, tačiau, neilgai trukus, studijas nutraukė ir nusprendė visą savo laiką ir pastangas sutelkti į mėgstamą video veiklą.
Tačiau kaip ir nemažos dalies pasaulio žmonių taip ir Marto gyvenimą aukštyn kojomis apvertė koronaviruso pandemija ir Lietuvoje paskelbtas karantinas. Ėmus trūkti darbų, vaikinas nesėdėjo rankų sudėjęs ir pradėjo galvoti, ką galėtų pasiūlyti žmonėms. Taip gimė projekto „Geltonuok“ idėja, kuri tapo pagrindiniu vaikino pajamų šaltiniu.
„Prieš „Geltonuok“ projektą pagrindinė veikla buvo mano video kūrimas, tačiau, kai įpusėjo karantinas, dingo visokie renginiai, žmonės turėjo užsidaryti. Todėl ėmiau galvoti, kaip toliau gyventi ir pragyventi.
Kilo mintis pradėti elektroninių parduotuvių verslą. Nemaniau, kad bus tiek daug susidomėjusių žmonių. Dabar, galima sakyti, nebeužsiimu vaizdo klipų kūrimu ir didžiausias pastangas dedu į šį projektą“, – pasakoja M. Tankevičius.
Martas prisimena, kad dar būdamas vaikas jis kasdien laukdavo, kada gi televizoriaus ekrane pasirodys „Simpsonai“. Garsųjį filmuką vaikinas žiūri iki šiol, todėl puikiai žino veikėjus ir dėl to kurti paveikslus šia tematika jam dar smagiau.
„Filmuko personažai bei istorijos sukelia juoką ir šypseną, kelia nuotaiką ir mažiems, ir dideliems. Todėl smagu teikti tokią paslaugą visiems filmuko mylėtojams“, – šypsosi jis.
Vienintelis Lietuvoje
Vaikinas akcentuoja, kad jo verslo idėja nėra originaliai sugalvotas projektas, nes visame pasaulyje yra ne vienas žmogus, piešiantis „Simpsonų“ tematika. Tačiau jis džiaugiasi, kad Lietuvoje šią linksmą paslaugą pasiūlė pirmasis.
„Pagalvojau, kodėl neperteikus to savaip ir Lietuvoje. Manau, vaikystėje daug kas žiūrėjo „Simpsonus“, todėl numaniau, kad ši idėja gali būti sėkminga.“
Dėl šios priežasties vaikinas netgi yra sulaukęs kaltinimų, kad pasivogė šią idėją iš animacinio filmo kūrėjo ir tokiu būdu pažeidžia jų autorines teises.
„Esame sulaukę kaltinančių komentarų, tačiau piešti „geltona“ meno stilistika nėra draudžiama. Mes nesame susiję su „The Simpsons“ ar jų įgalioti, tiesiog piešiame jų stilistika“, – kritikams atšauna jis.
Populiariausi akcentai – „Simpsonų“ sofa ir namas
Martas pasakoja, kad paveikslų kūrimo procesas prasideda nuo idėjos suformulavimo – užsakovai nurodo, kiek personažų bus paveiksle, kokią kompoziciją bei foną jie nori matyti ir pateikia savo nuotrauką, pagal kurią menininkai įkūnija juos į „Simpsonų“ personažus:
„Pateikus užsakymą, mes visą informaciją perduodame savo menininkams, kurie toliau pradeda piešti. Kai darbas paruoštas, jį nusiunčiame klientui el. paštu.
Užsakovui pageidaujant, darbą galime pakoreguoti – pataisome veidukus ir t. t. Kai darbas patvirtintas, jį atspausdiname ant drobės, jeigu klientas tai užsisakė, arba tiesiog atiduodame jį skaitmeniniu formatu.
Dažniausiai skaitmeninius piešinius paruošiame per 1–6 dienas. Bet taip pat atsiskaitymo procese siūlome greitesnį pristatymą, kuriuo piešinį galime nupiešti per 1–2 dienas. Drobės gaminimas, pristatymas trunka iki 4–6 d. d.“
Anot Marto, dažniausiai užsakovai prašo pavaizduoti juos šalia gerai žinomų filmuko akcentų – namo fone arba ant garsiosios „Simpsonų“ sofos. Netrūksta ir užsakymų, kai žmonės tiesiog nori, kad jų nuotraukas perpieštų „geltona“ tematika.
Jaunasis verslininkas šypsodamasis pasakoja, kad yra tekę sulaukti ir netikėtų prašymų, tačiau iškart pabrėžia, kad gali įgyvendinti bet kokį kliento pageidavimą:
„Iš tikrųjų dauguma net nepagalvoja, kad mes galime padaryti absoliučiai bet ką. Būna tokių, kurie smalsiai paklausia – turiu „crazy“ idėją, ar galima tai padaryti? Pavyzdžiui, vienas žmogus norėjo piešinį padaryti įspūdingesnį, tad reikėjo seksualesnės atributikos.
Tai buvo nestandartinis užsakymas, bet galime padaryti bet ką. Tad kartais pasitaiko ir įdomesnių užsakymų.“
Tikslas nėra perpiešti nuotraukas
Vaikinas neslepia, kad nors dauguma labai džiaugiasi gavę „Geltonuok“ piešinius, bet vis dėlto pasitaiko ir tokių, kurie lieka ne itin patenkinti, mat, jų nuomone, nupiešti personažai būna nepanašūs į tikrus žmones.
„Tenka susidurti su tokiais užsakovais, kurie yra itin reiklūs ir jautrūs kiekvienai smulkmenai, pavyzdžiui, net nežymus antakio ar lūpos kampučio pataisymas, gali tapti sprendimu ir kliento patenkinimu.
Bet 50 punktų pataisymo sąrašas mus verčia paaiškinti situaciją – mūsų tikslas nėra nupiešti patį realistiškiausią atvaizdą. Pagrindinius jūsų bruožus įkomponuojame į geltoną versiją taip, kad „naujieji“ personažai atrodytų kaip filmuko herojai.
Tad normalu, kad kažkas gali neatitikti ir kam nors gali pasirodyti, kad personažai nėra panašūs į tikruosius žmones. Bet taip būna gana retai – daugelis užsakovų labai džiaugiasi jų geltonu piešiniu“, – paaiškina M. Tankevičius.
Paklaustas, nuo ko priklauso piešinių kaina, vaikinas atsako, kad pagrindinis kriterijus yra tai, kiek laiko užtruks šį piešinį sukurti: koks bus jo fonas, portreto kompozicija, kiek paveiksle bus žmonių, augintinių:
„Pasirinkus bet kokį mūsų siūlomą foną, portretas iki juosmens kainuoja 35 eurus, tačiau be jokio fono kaina yra 25 Eur. Dažnai skiriame įvairiais šventines ar sezonines nuolaidas.“
Nemažas klientų ratas
Nors vaikinas šį verslą plėtoja dar tik tris mėnesius, tačiau klientų ratu sako nesiskundžiantis, nes užsakymų sulaukia kone kasdien, o daugiausia jų – per didžiąsias šventes, mat „Geltonuok“ piešiniai populiarėja kaip išskirtinė dovana įvairiomis progomis.
„Labiausiai piešėme prieš Kalėdas, Naujuosius metus, Valentino dieną. Kadangi projektas dar jaunas, tai nežinau, kaip bus ateityje. Paskaičiavus, kiek žmonių Lietuvoje dar be mūsų piešinių, tai darbo turime daug“, – juokiasi vilnietis.
Martas atskleidžia, kad didžiausią jo klientų ratą sudaro 18–36 metų žmonės, kurie užaugo žiūrėdami „Simpsonų“ filmuką:
„Klientų ratas gan platus, pavyzdžiui, tėvai, užsakantys vaikams, mylimieji – savo antrai pusei, draugai – jubiliatams, vaikai – savo tėvams, bendradarbiai – savo bosui ir pan.“