„Volvo EM90“ – tai jau trečias visiškai naujas „Volvo“ modelis, kurį gamintojas pristatė per pastaruosius 12 mėnesių. Anksčiau „Volvo“ viešai pademonstravo ilgai lauktą „Volvo XC90“ pamainą – elektrinį „EX90“. Neseniai įvyko itin kompaktiško „Volvo EX30“ krosoverio debiutas, su kuriuo švedų gamintojas siekia įrodyti, jog elektromobiliai gali būti ne tik technologiškai pažangūs, bet ir konkurencingai įkainoti.
Sukurtas pirmiausia galvojant apie Kinijos rinką, „Volvo E90“ nėra tipinis „Volvo“, mat automobilis buvo sukurtas naudojantis „Zeekr 009“ vienatūrio pagrindu. Tai reiškia, jog techninė bazė yra kone identiška, o štai automobilio išorės stilius bei interjero apipavidalinimas buvo pakoreguotas atsižvelgiant į „Volvo“ standartus.
„Volvo“ pažymi, jog bendrovės sprendimas sukurti vienatūrį gali pasirodyti rizikingas, tačiau „EM90“ įkūnija dešimtmečius puoselėtą universalumo koncepciją, kurią „Volvo“ plėtoja daugiau nei šešis dešimtmečius.Trumpai tariant – „Volvo“ teigia, jog šis vienatūris sieks patenkinti itin aukštus praktiškumo standartus turinčių pirkėjų norus.
„Volvo EM90“ bus komplektuojamas su milžiniška 116 kWh talpos baterija, kuri, teoriškai, su pilna įkrova leis nuvažiuoti iki net 737 kilometrų siekiančią distanciją. Vis dėlto, verta pažymėti, jog šis rodiklis buvo užfiksuotas Kinijoje galiojančiomis homologacijos taisyklėmis, kurios nėra tokios griežtos kaip Europoje.
„Volvo“ taip pat tvirtina, jog suradę ypatingai galingą įkrovimo stotelę, baterijos įkrovą nuo 10 iki 80 proc. pasieksite per mažiau nei 30 minučių.
Standartinėje konfigūracijoje „Volvo EM90“ turės 268 arklio galių išvystantį elektros motorą, kuris suks išskirtinai galinius ratus. Šio elektros variklio pagalba „Volvo“ vienatūris iki 100 km/val. įsibėgės per 8,3 sekundės.
Atsižvelgiant į tai, jog „EM90“ buvo sukurtas „Zeeker 009“ pagrindu, tikėtina, jog „Volvo“ modelis galėtų turėti dviejų elektros variklių versiją, kuri pasižymi dvigubai didesne elektrinės pavaros galia, tačiau apie tokios versijos pasirodymą „Volvo“ šiuo metu nekalba.
Akivaizdu, jog įspūdinga dinamika nėra „Volvo EM90“ išskirtinumas. Vietoje to, kiniškų šaknų turintis vienatūris prioritetizuoja prabangą, važiavimo komfortą, šioje klasėje lygių neturinčią garso izoliaciją. „Volvo“ tvirtina, jog šiuos tikslus pavyko pasiekti į pagalbą pasitelkus triukšmo slopinimo technologiją, itin tylias padangas bei pneumatinę pakabą.
Iš pradžių Kinijoje pasirodysiantis modelis bus siūlomas su šešių sėdynių konfigūracija. Vidurinėje eilėje bus sumontuoti du, patogūs ir komfortiški krėslai, o už jų – įprastos sėdynės, kuriomis galės mėgautis, pavyzdžiui, jauniausios atžalos.
Kaip ir buvo galima tikėtis, antroje sėdynių eilėje sumontuoti krėslai bus valdomi elektra. Šios sėdynės taip pat galės būti šildomos ir vėdinamos, tačiau masažo funkcijos jose nebus.
Aukštą komforto lygį siūlančios sėdynės nebus vienintelis privalumas. Antroje sėdynių eilėje pūpsantys keleiviai galės naudotis atskirais porankiais, atlenkiamais staliukais bei papildomu ekranu, kuris atstos didžiulį išmanųjį telefoną. Ekrane bus galima stebėti filmus, atvaizduoti išmanaus telefono funkcijas ar netgi surengti virtualų susitikimą.
Numatoma automobilio kaina – 818 tūkst. juanių arba maždaug 104 tūkst. eurų. Kaip bebūtų keista, tačiau techniškai analogiškas „Zeekr 009“ savo gimtinėje kainuoja gerokai mažiau.
Pradinė „Zeekr 009“ kaina Kinijoje siekia 499 tūkst. juanių arba maždaug 63 tūkst. eurų. Pati prabangiausia ir galingiausia versija Kinijoje kainuoja 588 tūkst. juanių, arba maždaug 74 tūkst. eurų.