• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vokietijos koncernas „Rheinmetall“, bendradarbiaudamas su įmone „TankE GmbH“ ir Kelno miestu, pasiūlė netikėtą, bet pažangų sprendimą – integruoti įkrovimo technologiją tiesiai į kelią juosiančius bortelius. Ši naujovė, pavadinta „Der Ladebordstein“ („įkrovimo bortelis“), jau išbandyta praktikoje ir įvertinta teigiamai.

Vokietijos koncernas „Rheinmetall“, bendradarbiaudamas su įmone „TankE GmbH“ ir Kelno miestu, pasiūlė netikėtą, bet pažangų sprendimą – integruoti įkrovimo technologiją tiesiai į kelią juosiančius bortelius. Ši naujovė, pavadinta „Der Ladebordstein“ („įkrovimo bortelis“), jau išbandyta praktikoje ir įvertinta teigiamai.

REKLAMA

Skirtingai nei tradicinės AC įkrovimo stotelės, kurios dažnai užima šaligatvių erdvę ir trukdo pėstiesiems bei dviratininkams, įkrovimo bortelis įsilieja į esamą miesto infrastruktūrą ir netrikdo aplinkos estetikos.

Jis leidžia elektromobilį įkrauti stovint įprastoje parkavimo vietoje, nesukeliant papildomų nepatogumų nei vairuotojui, nei aplinkiniams.

REKLAMA
REKLAMA

Technologiškai, tai standartinė AC tipo sistema, kuri leidžia elektromobilį įkrauti maksimalia 22 kW galia. Įkrovimą galima pradėti naudojant RFID kortelę, QR kodą arba mobiliąją programėlę.

REKLAMA

Borteliai palaiko išmanų energijos paskirstymą, nuotolines programinės įrangos atnaujinimo funkcijas ir yra visiškai pritaikyti naudoti viešosiose miesto erdvėse – apsaugoti nuo drėgmės, purvo (IP68), atsparūs vandalizmui, o žiemą jų elementai yra šildomi, kad neužšaltų.

Nuo 2024 m. balandžio Kelne buvo įrengti keturi tokie įkrovimo borteliai, kurie per pirmuosius metus buvo panaudoti daugiau kaip 2 800 kartų.

REKLAMA
REKLAMA

Sistema demonstravo įspūdingą patikimumą – daugiau kaip 99 proc. techninį prieinamumą.

Vieno įkrovimo metu vidutiniškai buvo sunaudojama apie 19 kWh elektros – tai atitinka maždaug 100–120 km nuvažiuojamą atstumą.

Įkrovimo borteliai yra modulinės konstrukcijos – pažeisti ar pasenę komponentai gali būti lengvai pakeisti nereikalaujant didelių investicijų ar darbo jėgos. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai mažina eksploatacines sąnaudas ir leidžia sistemą pritaikyti skirtingoms miesto erdvėms. Po sėkmingo bandymo Kelne, sistema pradėta diegti ir Nörvenich miestelyje, siekiant įvertinti jos veikimą mažesniuose miestuose bei kaimo vietovėse.

„Rheinmetall“ planuoja šią technologiją plėsti visoje Vokietijoje, o prioritetais įvardija sprendimo lankstumą, pritaikomumą prie esamos infrastruktūros ir mažas sąnaudas.

Įkrovimo borteliai gali tapti svarbia grandimi kuriant neperkrautą, bet prieinamą ir tvarią elektromobilių įkrovimo ekosistemą miestų centruose.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų