Nuviliantys elektromobilių pardavimai visame pasaulyje verčia „Ford“ koreguoti savo ilgalaikės strategijos planus, mat dabartinė elektromobilių paklausa išlieka pernelyg maža.
Dar praėjusių metų lapkritį „Ford“ paskelbė, jog Maršalo mieste (JAV) planuojama elektromobiliams skirtų baterijų gamykla bus gerokai mažesnė nei planuota iš pradžių.
Apsukas mažinanti „Ford“ teigia, jog tai yra dalis naujos strategijos, kuri leistų sumažinti elektromobilių verslo nuostolius.
Šiais metais „Ford“ prognozuoja, jog patirs iki 5,5 mlrd. dolerių nuostolį. Žibalo į ugnį įpylė ir „Ford“ generalinis direktorius Jimas Farley, kuris neseniai pareiškė, jog bendrovei priklausantis elektromobilių padalinys šiuo metu yra it inkaras, tempiantis visą kompaniją žemyn.
Nuostoliai pasiekė kritinę ribą
Prasidėjus elektromobilių kainų karams ir sumažėjus bendrai elektromobilių paklausai, „Ford“ pirmojo ketvirčio nuostoliai, tenkantys vienam elektromobiliui, viršijo 100 000 JAV dolerių.
Naujienų agentūros „Bloomberg“ skaičiavimais, nuostoliai, kuriuos „Ford“ numato patirti savo elektromobilių padalinyje šiais metais nušluos didžiąją dalį pelno, kurį gamintojas gaus iš „Ford Blue“ padalinio, gaminančio tradicines transporto priemones.
„Bloomber“ analitikai Steve'as Manas ir Peteris Lau savo ataskaitoje rašė, jog JAV automobilių gamintojai susiduria su elektromobilių paklausa, kuri ir toliau neatitinka lūkesčių. Tuo tarpu baterijų gamintojai Pietų Korėjoje ir Kinijoje susiduria su neišparduotų atsargų likučiais.
Šie veiksniai taip pat stipriai paveikia pagrindinių metalų, pavyzdžiui, ličio, kobalto ir nikelio, kainas, kurios šiais metais pasiekė istorines žemumas. Kartu tai stabo tolimesnes investicijas, o kai kuriais atvejais paskatina uždaryti atitinkamas gamyklas.