REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nyderlandai yra viena iš nedaugelio Europos Sąjungos šalių, kurios vyriausybė nėra linkusi veltis į kompromisus, kuomet diskusija pakrypsta apie žaliąjį kursą. 

Nyderlandai yra viena iš nedaugelio Europos Sąjungos šalių, kurios vyriausybė nėra linkusi veltis į kompromisus, kuomet diskusija pakrypsta apie žaliąjį kursą. 

REKLAMA

Pagal numatytąjį vyriausybės sprendimą, jau 2030 metais tikimasi šalyje sustabdyti naujų automobilių, turinčių benzininį arba dyzelinį variklį, prekybą, tikintis, jog tokiu būdu organiškai pavyks sumažinti transporto sektoriaus keliamą taršą. 

Vadovaujantis Nyderlandų „RAI“ asociacijos duomenimis, šalies vyriausybės priimti sprendimai duoda teigiamų rezultatų. Pavyzdžiui, praėjusiais metais naujų automobilių rinkoje elektromobiliai užėmė 31 proc. rinkos, arba 7,5 proc. daugiau negu 2022 m. 

Asociacijos duomenimis, tokį ženklų augimą padėjo užtikrinti dosnios Nyderlandų vyriausybės teikiamos subsidijos ir mokestinės iniciatyvos, kurios galios iki pat 2025-ųjų metų, tačiau už šių džiuginančių pasiekimų slypi niūroka realybė. 

REKLAMA
REKLAMA

Savo tikslą pasieks didesniais mokesčiais

Nyderlandų vyriausybės atstovai neslepia, jog elektra varomos transporto priemonės yra vienintelis jų pasirinkimas. Jie to neslepia ir tvirtina, jog jie imsis bet kokių priemonių, jog priverstų žmones atsisakyti benzininių arba dyzelinių automobilių. 

REKLAMA

Vis dėlto, vyriausybė norėdama pasiekti šį tikslą, į pagalbą pasitelkia ne visiems priimtinus sprendimus. Jau dabar Nyderlanduose vairuotojai moka vienus didžiausių registracijos ir kelių mokesčius Europoje, o ir pagal naujausią šalies politikų pasiūlymą, nuo kitų metų automobilių registracijos mokestį planuojama padidinti 100 proc. 

Taip pat siūloma nustatyti įpareigojimus, pagal kuriuos biodegalai būtų maišomi su kitais mineralinės rūšies degalais. Prognozuojama, jog dėl šio sprendimo vienas litras benzino ir dyzelino pabrangtų nuo 5 iki 10 centų. 

REKLAMA
REKLAMA

Automobilių parkas sensta

Nepaisant Nyderlanduose vykstančių pokyčių, žmonės nėra linkę iš automobilių persėsti į viešąjį transportą. Vis daugiau žmonių atsisako minties pirkti naują automobilį ir vietoje to ilgiau eksploatuoją turimą. 

Dar 2010 metais naujų pardavimų apimtys Nyderlanduose siekė 479 882 vnt., 2011 – 555 920 vnt., 2012 – 502 544 vnt. tačiau, didėjantis vyriausybės spaudimas persėsti į elektromobilius kaip reikiant sumažino naujų automobilių paklausą. 

2020 metais Nyderlandų naujų automobilių rinkos dydis siekė 323 000 vnt. , 2021 – 324 710 vnt., 2022 – 312 129 vnt, o 2023 – 370 000 vnt. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl šių pastebimų skirtumų, Nyderlandų automobilių parko vidurkis pastaruosius kelerius metus pasiekė vyriausybei nepatiksiančią ribą.

Vadovaujantis Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, Nyderlandų automobilių parko amžiaus vidurkis 2022-aisiais siekė 11,7 metų. Palyginimui, 2021-aisiais šis rodiklis siekė 11,4 metų, o 2019 metais – 11 metų. 

Aplinkinėse šalyse situacija yra gerokai geresnė. Belgijoje ir Vokietijoje vidutinis automobilių parko amžius siekia atitinkamai 9,8 ir 10 metų. Prancūzijoje – 10,8 metų, Jungtinėje Karalystėje – 10,3 metų.

Žvelgiant į šią tendenciją galima susidaryti įspūdį, jog vyriausybės pastangos modernizuoti automobilių parką turi neigiamą efektą, nes žmonės neišvengiamai pradėjo rečiau pirkti naujus automobilius ir vietoje to renkasi pigesnes ir jiems priimtinesnes alternatyvas naudotų automobilių rinkoje. 

REKLAMA

„Automotive Mediaventions“ naudotų automobilių rinkos tyrimas parodė, jog šiandien vidutinė naudoto automobilio kaina siekia net 23 786 eurus, nors dauguma pirkėjų dažniausiai žvalgosi mašinų, kurių kaina siekia vidutiniškai 16 998 eurus. Tai reiškia, jog milžiniška naudotų automobilių paklausa leidžia pardavėjams dirbtinai išpūsti transporto priemonių kainas, kurios, vėlgi, apriboja žmonių galimybes persėsti į naujesnį automobilį. 

Elektromobiliais domisi mažiausiai

„Automotive Mediaventions“ tyrimas taip pat atskleidė kokių automobilių ieško šalies gyventojai. 

54,8 proc. naudotų automobilių pirkėjų ieško modelių su benzininiu varikliu. 25,4 proc. žvalgosi į hibridinių automobilių pusę, o Nyderlanduose engiamų dyzelių ieško 8,5 proc. vairuotojų. 

Elektromobiliai šiame tyrime užėmė ketvirtą vietą. Apie jo įsigijimą svarsto tik 7,3 proc. vairuotojų. 

2023-aisiais naudotų automobilių rinka išaugo iki 1,29 mln. vienetų arba 6,16 proc. daugiau negu 2022-aisiais. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų