Automobilių ir jiems skirtų komponentų bandymus atliekanti įmonių grupė „UTAC“ surengė elektromobiliams skirtą testą, kuriame buvo siekiama išsiaiškinti kiek laiko su elektra varomais automobiliais trunka 1 000 kilometrų kelionė.
Surengtame bandyme dalyvavo kompaktinės klasės elektromobiliai: „Citroën ë-C4 X“, „MG 4“, „Renault Megane e-Tech“ ir „Volkswagen ID.3“.
Bandymų organizatoriai siekdami užtikrinti objektyvumą, dvi dienas praleido „Mortefontaine“ bandymų poligone, kur jie galėjo nuolatos palaikyti 120 km/val. greitį ir tokiu būdu imituoti šeimos kelionę, pavyzdžiui, į pajūrį.
Visi elektromobiliai bandymą pradėjo su pilnai įkrautomis baterijomis ir įkrovimo stotelėse sustodavo, kai baterijos įkrova pasiekdavo 10 proc.
Kiekvieną kartą sustojus įkrovimo stotelėje, automobiliai buvo įkraunami iki 80 proc, naudojant 50 kW ir 100 kW pajėgumo įkrovimo stotelėse. Šis ciklas buvo kartojamas iki tol, kol kiekvienas automobilis nuvažiavo 1 000 kilometrų. Ir pasiruoškite, nes šio bandymo nugalėtoju tapo pats netikėčiausias pasirinkimas elektromobilių rinkoje.
Juo tapo mažiausią bateriją turėjęs „Citroën ë-C4 X“ – jis maršrutą įveikė per 11 valandų ir 57 minutes. Artimiausias šio elektromobilio varžovas, tą pačią distanciją įveikė 14 minučių ilgiau.
„Citroën“ įkrovimo stotelėse praleido 3 valandas ir 5 minutes, o kelyje jis praleido 8 valandas ir 52 minutes. Pavyzdžiui, antroje vietoje likusi „Renault Megane e-Tech“ įkrovimo stotelėje praleido 3 val. 28 minutes.
Bandymą atlikę specialistai tvirtina, jog „Citroën ë-C4 X“ pergalę lėmė optimalus balansas tarp efektyvumo, svorio ir kitų parametrų. Bandymo metu elektromobilio energijos sąnaudos svyravo tarp 19,6 – 20,2 kWh 100 kilometrų.
Dėl didesnio svorio ir didesnių energijos sąnaudų, didesnės talpos bateriją turintys elektromobiliai šiame teste prarado savo pranašumą, mat turėjo ilgiau praleisti įkrovimo stotelėje negu prancūziškas „Citroën“.
„UTAC“ organizacijos nariai tvirtina, kad įvairių parametrų optimizavimas yra gerokai svarbiau negu didžiulės talpos baterija, sufleruojant, jog „Citroën“ specialistams pavyko suderinti optimalų svorį, padorią dinamiką, priimtiną našumą ir optimalų įkrovimo greitį.
To rezultatas – efektyvumas, leidžiantis nugalėti šiame teste, tačiau tikėtina, jog galutiniai rezultatai būtų kitokie, jeigu bandymo metu būtų naudojamos didesnės galios įkrovimo stotelės.
Jeigu „Citroën ë-C4 X“ maksimali įkrovimo sparta siekia 100 kW, kiti bandyme dalyvavę automobiliai palaiko gerokai didesnę įkrovimo spartą. Štai, „Volkswagen ID.3“ gali būti įkraunamas iki 170 kW siekiančia sparta.
Bandymų rezultatai:
- Citroën ë-C4 X. Distanciją įveikė per 11 val. 57 min. Energijos sąnaudos testo metu – 19,6 – 20,2 (kWh/100km)
- Renault Megane e-Tech. Distanciją įveikė per 12 val. 11 min. Energijos sąnaudos testo metu – 20,6 – 21,6 (kWh/100km)
- Volkswagen ID.3. Distanciją įveikė per 12 val. 24 min.Energijos sąnaudos testo metu – 23,0 – 23,4 (kWh/100km)
- MG 4. Distanciją įveikė per 13 val. 04 min. Energijos sąnaudos testo metu – 20,2 – 21,9 (kWh/100km)