Geros žieminės padangos visuomet turės didžiausią įtaką esant žiemiškoms sąlygoms, tačiau kai kurie automobiliai sugeba šį laikotarpį gerokai palengvinti. Didesnės kėbulo prošvaisa leidžia lengviau brautis per apsnigtą ar nenuvalytą kelią, o keturių varančiųjų ratų pavara užtikrina didesnį sukibimą su kelio danga.
Britų automobilių žurnalas „Auto Express“ norėdamas užbėgti įvykiams už akių, sudarė žiemai labiausiai tinkamų automobilių sąrašą, kuris būsimiems naudotų automobilių pirkėjams galėtų tapti kaip kelrode žvaigžde.
Labiausiai žiemai tinkančių automobilių TOP10:
Audi A3
„Audi A3“ su „Quattro“ sistema yra puikus pavyzdys, kaip pažangios technologijos gali pagerinti vairavimą sudėtingomis žiemos sąlygomis. Keturių varančiųjų ratų pavara padeda išlaikyti stabilumą įvairiomis sąlygomis, o tai gali būti didžiulis privalumas tiems, kas nenori atsisakyti dinamiško vairavimo net žiemą. Tai universalus automobilis, tinkantis ir miestui, ir ilgesnėms kelionėms per apsnigtus kelius.
Toyota Aygo
Nors „Toyota Aygo“ neturi keturių varančiųjų ratų pavaros, mažas svoris ir siauresnės padangos tampa privalumais žiemos metu. Lengvas automobilio svoris padeda išvengti per didelio slydimo, o siauresnės padangos giliau įsiskverbia į sniegą, suteikdamos daugiau sukibimo. Tai puikus pasirinkimas miestui, kur dažnai susiduriama su snieguotais, siaurais ir ne visada gerai valomais keliais.
Jeep Wrangler
„Jeep Wrangler“ – tai tikras bekelės automobilis, sukurtas susidoroti su bet kokiomis oro sąlygomis. Jo aukšta prošvaisa ir tvirta važiuoklė leidžia pravažiuoti ten, kur kiti automobiliai sustotų. „Wrangler“ puikiai tinka tiems, kuriems reikia žiemą važiuoti ne tik mieste, bet ir miškuotomis vietovėmis ar slidžiais, apledėjusiais keliais.
Daihatsu Terios
Lietuvoje „Daihatsu“ markės kūriniai galėtų priklausyti egzotinių automobilių rūšiai, tačiau Jungtinėje Karalystėje šis gamintojas išlieka populiarus. Biudžetinės klasės visureigis nėra išmanus ar greitas, tačiau jis gali būti komplektuojamas su keturių varančiųjų ratų pavara, kas tokio dydžio automobiliuose yra ganėtinai retas reiškinys.
Subaru Impreza
Lietuvos „Subaru“ klubo nariai galėtų papasakoti ne vieną istoriją, kuri leistų apibendrinti „Subaru“ automobilių galimybes bekelėje, tačiau britų nuomone, naudotų automobilių pirkėjai turėtų apsvarstyti „Subaru Impreza“ įsigijimą. Pagrindinis redakcijos argumentas – mažesnė kaina, kurią lėmė „Outback“ ir „Forester“ populiarumas.
Škoda Yeti
Pirmasis „Škoda“ bandymas įžengti į populiarųjį SUV segmentą baigėsi įspūdingu pasiekimu. Puikiai suderintos tradicinės hečbeko ir visureigio savybės leido mėgautis gerai subalansuotu automobiliu.
Britai mano, jog erdvus salonas ir galimybė rinktis iš gausybės skirtingų benzininių ir dyzelinių variklių yra pagrindiniai „Yeti“ privalumai.
Land Rover Discovery
Ieškantiems prabangaus ir pravažaus visureigio, britai rekomenduoja žvalgytis į „Land Rover Discovery“ pusę. Šiuose modeliuose įprastai sutinkami šešių cilindrų dyzeliniai varikliais, galintys pavežti ir paskui save patempti bet ką.
Nors „Discovery“ yra vienas mėgstamiausių britų leidinio visureigių, tačiau planuojantys įsigyti šį „Land Rover“ turėtų atsižvelgti į dideles eksploatacijos ir priežiūros išlaidas.
Dacia Duster
Rumuniškas visureigis Europoje yra populiarus dėl itin mažos kainos ir elementarumo. Šiandien dauguma šio modelio pirkėjų mieliau renkasi versijas su priekinių ratų pavara, tačiau nereikėtų pamiršti, jog „Duster“ galėjo turėti keturių varančiųjų sistemą, paveldėtą ne iš bet ko, o iš „Nissan X-Trail“.
Versija su keturių varančiųjų ratų pavara buvo galima tiek su benzininiu, tiek su dyzeliniu varikliu.
Suzuki Jimny
Žavingas japoniškas visureigis visame pasaulyje turi didžiulį gerbėjų palaikymą. Trumpa ratų bazė, mažas svoris ir keturių varančiųjų ratų pavara suteikia neregėtą pravažumą bet kokiomis sąlygomis.
Be to, trečioji modelio karta, su įvairiais patobulinimais, buvo gaminama du dešimtmečius, tad galimų pasirinkimų galimybės yra kaip niekada didelės. Vis dėlto, šiandien gali būti sunku surasti egzempliorių, kuris neturėtų korozijos židinių. Visgi – tai juk japoniškas visureigis.
Fiat Panda
Eilę metų pagrindinis „Suzuki Jimny“ konkurentas Europoje buvo ne „Dacia Duster“, o itališkas hečbekas – „Fiat Panda“. Šis, biudžetinės klasės hečbekas Europoje yra mėgstamas ne tik dėl mažos kainos, bet ir paprastos konstrukcijos ir mažų eksploatacijos kaštų. Be to, „Panda“ hečbeką galima įsigyti su nuolatine keturių varančiųjų ratų pavara, kuri kuri padės įveikti bet kokią kelyje pasitaikiusią kliūtį.
ir Outback-ui žiemą nėra lygių.