Istorinių ir klasikinių automobilių rinką išanalizavę Vokietijos leidinio „Auto Bild“ redakcija sudarė 10 labiausiai vertę praradusių klasikinių automobilių sąrašą, kuris turėtų būti kelrodė žvaigždė automobilių entuziastams, svajojantiems apie galimybę įsigyti seną automobilį ir jį užkonservuoti.
Vadovaujantis „Auto Bild“ atliko tyrimo rezultatais, „Porsche 911 Carrera 2.7“ buvo vienas iš tų automobilių, kurio išliekamoji vertė (procentine išraiška) sumažėjo labiausiai. Nuo 2017 iki 2023 metų šio automobilio vertė sumažėjo 36 proc.
Nors „Porsche 911“ įprastai laikomas modeliu, į kurį investuoti yra saugiausia, tačiau ribotos laidos modelio išliekamoji vertė turėtų priversti sunerimti kitų „911“ modelių savininkus.
Didžiulius praradimus patyrė ir kitų modelių savininkai: „Maserati 3500 GT Touring“ ar „Mercedes-Benz 300 S“ modelių kolekcionieriai patyrė 100 - 120 tūkst. eurų nuostolį.
Porsche 911 Carrera 2.7
- Gamybos metai: 1973-1975
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 36 proc. arba vidutiniškai 82 tūkst. eurų
Lancia Flaminia GT 2.8 Touring
- Gamybos metai: 1963-1965
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 35 proc. arba vidutiniškai 55 tūkst. eurų
Maserati 3500 GT Touring
- Gamybos metai: 1957-1964
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 36 proc. arba vidutiniškai 100 tūkst. eurų
Maserati Mistral
- Gamybos metai: 1963-1969
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 33 proc. arba vidutiniškai 65 tūkst. eurų
Mercedes 300 S (W188)
- Gamybos metai: 1952-1955
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 32 proc. arba vidutiniškai 120 tūkst. eurų
EMW 327-2
- Gamybos metai: 1949-1956
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 30 proc. arba vidutiniškai 45 tūkst. eurų
Volkswagen T1 Samba
- Gamybos metai: 1963-1967
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 29 proc. arba vidutiniškai 25 tūkst. eurų
Simca 1200 S Coupe
- Gamybos metai: 1967-1969
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 28 proc. arba vidutiniškai 14 tūkst. eurų
Lamborghini Espada 400GT
- Gamybos metai: 1968-1969
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 26 proc. arba vidutiniškai 51 tūkst. eurų
AC Aceca Coupe
- Gamybos metai: 1954-1962
- Vertės sumažėjimas 2017-2023 m. laikotarpiu: 26 proc. arba vidutiniškai 41 tūkst. eurų
Kitoje barikadų pusėje – nuosaikesni modeliai
Jeigu anksčiau išvardintų automobilių sąrašas leido susidaryti įspūdį kokio tipo modeliai praranda vertę labiausiai, „Auto Bild“ redakcija taip pat sudarė automobilių sąrašą, kurių vertė per pastaruosius kelerius metus išaugo labiausiai.
Daugelio nuostabai, net 100 proc. augimą užfiksavo pirmos kartos „Ford Capri“ – dvivietis, klasikinės komponuotės kupė, kuris turėjo tapti amerikietiško „Ford Mustang“ atsvara Europoje.
92,7 proc. augimą užfiksavo net du „Volkswagen“ modeliai: aštuntame dešimtmetyje sukurtas „K70“ ir tame pačiame dešimtmetyje sukurtas pirmos kartos „Passat“.
Toyota Celica
- Gamybos metai: 1970-1977
- Vertė išaugo 39,3 proc.
Wartburg 353
- Gamybos metai: 1966-1988
- Vertė išaugo 42,9 proc.
Opel Rekord C
- Gamybos metai: 1966-1971
- Vertė išaugo 45,8 proc.
Volkswagen Golf II
- Gamybos metai: 1983-1992
- Vertė išaugo 47,7 proc.
Ford Taunus
- Gamybos metai: 1967-1971
- Vertė išaugo 50 proc.
Pontiac Firebird
- Gamybos metai: 1970-1981
- Vertė išaugo 63,6 proc.
AWZ Trabant
- Gamybos metai: 1962-
- Vertė išaugo 81,3 proc.