„Škoda“ taip pat yra vienas seniausių automobilių gamintojų pasaulyje. „Daimler“, „Opel“, „Peugeot“ ir „Tatra“ yra vienintelės bendrovės, kurios buvo įkurtos anksčiau.
Modelis, padėjęs atsitiesti
Didžioji ekonominė krizė – kuri labiausiai paveikė Jungtinės Valstijas, bet jos padarinius juto ir Europos šalys. Tame tarpe ir tuometinė Čekoslovakija.
Sudėtingą periodą išgyvenantys šalies gyventojai norėdami įsigyti transporto priemonę, susidūrė su tam tikrais sunkumais. Pavyzdžiui, anuomet pigiausias automobilis šioje didžiulėje valstybėje kainavo 40 000 Čekoslovakijos kronų. Tuo tarpu 1934 metais, vasario 1-ą debiutavęs „Škoda Popular“ buvo įkainotas vos 17 800 kronų suma arba net 22 200 kronų mažiau negu analogiškas, tuomet rinkoje buvęs modelis.
Daugelį šio modelio debiutas nustebino. Maloniąja prasme. Iki tol „Škoda“ specializavo aukštesnės klasės automobilių gamyba, kurie anuomet buvo prieinami tikrai ne darbininkų klasės atstovams. Tuo tarpu „Škoda Popular“ buvo pirmasis masėms skirtas ratuotis.
1930 metų pradžioje už „Škoda“ kompanijos vairo atsistojęs Karelas Hrdlička labai greitai suprato, jog prabangių automobilių gamyba neleis gamintojui išgyventi ekonominės krizės. Būtent dėl šios priežasties jis liepė inžinieriams sukurti elementarų, paprastą, pigų, visiems prieinamą automobilį, kuris būtent dėl šių priežasčių sugebėjo pragyventi ne vieną, bet du pasaulinius karus.
Automobilio konstruktoriai atsižvelgdami į „Škoda“ vadovo pageidavimus,į pagalbą pasitelkė laiko patikrintą rėminę konstrukciją ant kurios greitai ir efektyviai būdavo galima uždėti „Škoda“ dizainerių sukurtą kėbulą.
„Škoda“ atsižvelgdama į skirtingus vairuotojų poreikius, sukūrė keletą skirtingų „Popular“ versijų. Pavyzdžiui, standartinė „418 Popular“ versija turėjo trumpesnę ratų bazę ir labiau priminė itin kompaktišką hečbeką.
„995 Popular“ labiau priminė trijų durelių vienatūrį, kuris būdavo labai dažnai matomas valstybinių institucijų automobilių parkuose.
Sportiška versija
Sparčiai šalies gyventojų širdis užkariavęs automobilis „Škoda“ inžinierius paskatino sukurti šiek tiek didesnį biudžetą turintiems pirkėjams skirtą versiją.
1934 metais „Škoda“ oficialiai pristatė dvivietį, aptakų kėbulą turinčią versiją – „Sport“. Šis elegantiškas kupė gamykloje būdavo aprūpintas vos 1 litro darbinio tūrio varikliu, galinčiu išvystyti dabar juokingai atrodančias 26 arklio galias.
Natūralu, jog vėliau atsirado norinčių šio modelio galimybes išbandyti automobilių sporto arenoje, o tiksliau – prestižiniame Monte Karlo ralyje, į kurį kasmet susirenka pasiturintys automobilių entuziastai iš viso pasaulio.
1936 metais Monte Karlo ralyje startavęs „Škoda Sport“ sugebėjo iškovoti antrąją vietą automobilių klasėje, kurių variklių tūris negali viršyti 1,5 litro.
„Škoda“ norėdama tinkamai pagerbti dviejų entuziastų žygdarbį ir aukštą pasiekimą, tais pačiais metais pristatė „Škoda Sport Monte Carlo“ versiją, kurios ratus suko gerokai pajėgesnis, raumeningesnis, 31 arklio galią išspaudžiantis vidaus degimo variklis.
Palikimas
Per dvylikos metų laikotarpį „Škoda“ pagamino daugiau kaip 20 000 modelio vienetų. Tai gali pasirodyti kaip itin mažas skaičius, dėl kurio nėra verta girtis, bet reikėtų atsižvelgti į du faktus.
„Škoda“ buvo gerokai mažesnio kalibro gamintojas negu tuomet Europoje dominavęs „Opel“ ar „Citroën“.
„Škoda“ turėjo pasikliauti tik vietinės rinkos paklausa, kuri, akivaizdžiai, buvo silpnesnė negu Vokietijos, Prancūzijos ar savo gamintojus proteguojanti – D.Britanija.
Taip pat reikėtų paminėti dar vieną įdomų faktą – „Škoda Popular“ buvo labai mėgstamas sportininkų, rašytojų ar aristokratų. kurie mėgdavo keliauti po pasaulį.
Verti paminėjimo: Karelas Čapekas – įžymus rašytojas, žurnalistas ir kritikas. Olga Scheinpflugová – įžymi to laikmečio Čekijos aktorė. František Plánička – vienas garsiausių Čekijos futbolininkų ir žinoma – František Alexander Elstner, užsimanęs aplankyti Šiaurės Ameriką su savimi pasiėmė ne tik didžiulį lagaminą, bet ir štai šį čekišką automobilį.