Nepaisant įvairiausių perspėjimų ir nuogąstavimų, Europos Sąjunga, vis tiek, patvirtino nepopuliarų draudimą, kuris leistų pademonstruoti bloko lyderystę žaliojo kurso link. Ir visgi, šio draudimo priešininkų netrūksta.
Šiuo metu vidaus degimo variklių draudimui labiausiai priešinasi Italija. Dar 2023 m. pavasarį, Italijos transporto ministras Matteo Salvini vidaus degimo variklių draudimą pavadino „ekonomine savižudybe“ ir „dovana Kinijai“.
Dabar jis rado naują sąjungininką – Europos Parlamento liaudies partijos frakcijos pirmininką Manfredą Weberį.
Jis taip pat kategoriškai nepritaria vidaus degimo variklių draudimui ir šią savaitę pareiškė, jog Europos Parlamente pasisakys už šio draudimo panaikinimą.
„Jeigu mano frakcijai po Europos Parlamento rinkimų pavyks laimėti daugumą, mes atšauksime vidaus degimo variklių draudimą“, – tvirtino M. Webberis, kalbėdamas su naujienų portalo „PNP.de“ žurnalistais.
Pagal dabartinį susitarimą, nuo 2035 metų Europos Sąjungoje norint užregistruoti naują automobilį, turintį vidaus degimo variklį, gamintojai turės užtikrinti, jog jis galėtų būti varomas išskirtinai sintetiniais degalais.
Šioje išimtyje taip pat numatyta dar viena taisyklė. Sintetiniai degalai turi būti 100 proc. neutralūs anglies dioksido atžvilgiu. Be to, į sintetinių degalų išmetamųjų teršalų balansą turėtų būti įtrauktas visas gamybos, transportavimo, saugojimo ir paskirstymo pro
į sintetinius degalus naudojančių variklių išmetamųjų teršalų balansą turėtų būti įtrauktas visas procesas: nuo energijos gavybos, gamybos, saugojimo ir platinimo, ir ši sąlyga daugeliui nepatinka. Įskaitant ir M. Webberiui.
„Norėčiau pasinaudoti galimybe ištaisyti šį raudonųjų ir žaliųjų partijų inicijuotą sprendimą, dėl kurio ES atsidūrė labai nepalankioje konkurencinėje padėtyje“, – aiškino M. Weberis, kuris yra pagrindinis Bavarijos krikščionių socialinės sąjungos (CSU) kandidatas artėjančiuose EP rinkimuose.