Automobilių pramonės ekspertų teigimu, galutinis taisyklių patvirtinimas turėtų įvykti jau 2024 m. pradžioje, o „Euro 7“ taršos reglamentas pradėtų galioti ne anksčiau kaip 2026 m.
Pagal pirminį sumanymą, „Euro 7“ taršos reikalavimai turėjo sugriežtinti ir taip griežtas išmetamųjų teršalų kiekio taisykles, tačiau pirminiai pasiūlymai netrukus sulaukė kritikos iš automobilių gamintojų, automobilių pramonės atstovų ir šalių, kuriose veikia plačiai išvystytas automobilių pramonės sektorius.
ES narės šalys teigė, jog pirminės Europos Komisijos pasiūlytos taisyklės automobilių gamintojus įpareigotų investuoti į technologijas ir sprendimus, kurie nesuteiktų apčiuopiamos naudos.
Italijos, Čekijos ir Prancūzijos vyriausybių nariai tvirtino, jog griežtesnės taisyklės neturi prasmės, nes Europos Sąjunga ir taip yra užsibrėžusi 2035 m. sustabdyti automobilių, turinčių vidaus degimo variklių prekybą, tad vietoje papildomų apribojimų, automobilių gamintojai turėtų sutelkti visas įmanomas investicijas į elektromobilių ir jiems skirtos infrastruktūros plėtojimą.
Į ES šalių narių, automobilių gamintojų ir pramonės atstovų pastabas atsižvelgusi Europos Vadovų Taryba, Europos Komisija ir Europos Parlamentaras vienbalsiai priėjo prie nutarimo, kuriame išmetamųjų teršalų vertės išliks identiškos „Euro 6“ taršos reglamentui. Vis dėlto, atnaujintose taisyklės bus įtrauktos stabdžių ir padangų išmetamų kietųjų dalelių kiekio ribinės vertės.
Verta pažymėti, jog išmetamųjų teršalų vertės nepasikeis lengviesiems automobiliams. Tuo tarpu autobusams ir sunkvežimiams išmetamųjų teršalų vertės bus sugriežtintos.
Europos automobilių gamintojų asociacija („ACEA“) po Europos Parlamento sprendimo pareiškė, jog Europos Sąjunga pagaliau išreiškė realistiškesnę poziciją „Euro 7“ taršos reglamento atžvilgiu, o štai griežtesnių taisyklių reikalavusi Aplinkos apsaugos organizacija „Transport & Environment“ neslėpė nusivylimo.
„Europos Parlamentas išreiškė palaikymą „Euro 7“ taršos reglamentui, kuris, iš esmės, neužtikrina mažesnės taršos“, – pridūrė organizacijos atstovai.