Copy/Paste? Ne visai
Automobilių kūrimo principas nesikeičia jau daugelį metų. Gamintojai kurdami naują modelį atsižvelgia į keletą svarbiausių parametrų, kurių dėka vėliau pavyksta sulipdyti daugelio trokštamą ratuotį. Automobilių gamintojai pristatydami naują modelį, visuomet stengiasi pabrėžti tam tikrą detalę, technologiją ar netradicinį inžinerinį sprendimą. Ar pažvelgę į šią trijulę, galėtumėte pasakyti kokia yra jų išskirtinė savybė?
Didžioji dauguma vairuotojų, rinkdamiesi automobilį atsižvelgia į būsimos mašinos išvaizdą. Nesvarbu kokia tai būtų markė ar kėbulo tipas - automobilio dizainas priverčia atkreipti dėmesį ir sukelti teigiamą arba neigiamą emociją. Priklausomai nuo to, mes arba jūs pradedate domėtis konkrečiu modeliu.
Pažvelgus į mūsų testo dalyvius, labai greitai supranti, į kurią pirkėjų grupę orientuoti šie automobiliai. Nenorime skirstyti automobilių pagal vairuotojų lytį, tačiau akivaizdu, jog didžioji dauguma šių modelių savininkų bus dailiosios lyties atstovės, kurios prioritetą teikia stilingai išvaizdai.
Jeigu automobilius vertintume tik pagal jų išvaizdą, aukso medalį užkabintume „Renault Captur“ dizaineriams. Automobilio kėbulo linijos atrodo natūraliai ir vientisai, dizaino elementai neatrodo iššaukiančiai ar atgrasiai, bet tuo pačiu atrodo stilingai. To paties nesinori pasakyti apie naujokėlį „Opel Crossland X“, kurio forma primena vidutinio dydžio šaldytuvą. Ryški kėbulo spalva ir baltas stogas smegenims siunčia signalą, jog pasakytume - „Vau“, tačiau pažvelgus į automobilį atidžiau, pamatai tik elementarių formų dėžutę.
„Peugeot 2008“ puikiai įsispraudžia tarp „Renault Captur“ ir „Opel Crossland X“. Prancūziškas modelis stengiasi labiau pabrėžti ekspresyvumą ir stilių. supakuotą į universalą primenantį kėbulą. Kitaip negu „Renault Captur“, kuris primena stilingą studentę, „Peugeot“ atrodo santūriau ir solidžiau.
Interjerų vingiai
Vairuotojai, kurie automobiliuose vertina eksterjero dizainą, aplink šias mašinas galėtų vaikščioti ištisą parą, na, galbūt ne aplink „Opelį“, bet įmantrios linijos ir stilingos detalės, kurios dominuoja eksterjere, persikelia ir į automobilių vidų. Ypač į „Peugeot“, kuriame dominuoja racionalumo ir laužytų liniuočių stilius.
„Renault“ dizaineriai braižydami „Captur“ interjero linijas, atrodo, į pagalbą pasitelkė šiek tiek mažiau kofeino ir daugiau logikos. Populiariausio krosoverio titulą turintis automobilis turi tik keletą įmantrių detalių, tačiau apskritai - tai minimalistinis, o kai kuriems - niūriai ir spartietiškai atrodantis interjeras.
Minimalistiškumo tematika būdinga ir šio testo išsišokėliui „Opel Crossland X“. Įsėdus į šio žydrūno vidų, apima jausmas, jog jame jau esi sėdėjęs. Išskyrus aukštą vairuotojo poziciją, kuri smegenims siunčia signalą, jog sėdite už vienatūrio vairo, priešais vairuotoją bus tokie patys prietaisai kaip ir bet kuriame kitame „Opel“ modelyje.
Kaip bebūtų keista, tačiau pradėjus analizuoti visų trijų modelių interjerus supranti, kad iš pradžių turėję tą pačią paskirtį, jie visgi yra skirti skirtingų poreikių turintiems vairuotojams. Pavyzdžiui, „Opel Crossland X“ drąsiai galėtų laimėti erdviausio interjero konkursą. Tiek priekyje, tiek gale vietos bus apstu net ir stambaus sudėjimo keleiviams. Bagažinėje taip pat tilps visas jaunųjų atžalų šlamštas, kurį jie nori pasiimti kiekvieną kartą važiuojant pas močiutę ir senelį į kaimą.
„Peugeot“ praktiškumo teste užimtų antrąją vietą – tai aukso viduriukas. „2008“ turi vidutinio dydžio bagažinės tūrį, pasižymi vidutiniška erdve interjere ir vidutiniška vairuotojo pozicija. Iš esmės - viskas tvarkoje, bet didžiulio įspūdžio nepalieka. Ypač, jeigu nemėgstate eksperimentų, esate drūtas vyras ir nesuprantate kokio velnio prancūzai į „2008“ sumontavo mažytį vairą ir jus per prievartą nori pasodinti taip, jog vairas būtų šiek tiek žemiau negu prietaisų skydelis. Koncepcija neįprasta – sutinku, tačiau ji veikia puikiai tik tada, jeigu esate ne aukštesnis negu 1,9 metro.
Tuo tarpu „Renault“ viduje tvyro ramybė. Medžiagų apdaila šioje trijulė prasčiausia, vizualinis pirmasis įspūdis - taip pat, tačiau „Captur“ turi tai ko neturi nei „2008“, nei „Crossland X“. Labai lengvai perprantamą prietaisų valdymą, nemažą patogių dėtuvių skaičių, geriausią matomumą ir geriausią vairuotojo poziciją. Be to, šioje trijulėje „Captur“ pasižymi pačiomis komfortiškiausiomis sėdynėmis, kurios net ir po keleto šimtų kilometrų neprivers dainuoti pačių populiariausių melodijų iš rusiškų keiksmažodžių žodyno.
Turbinų suktukai
Šie trys stileivos yra puikus dabartinės automobilių pramonės atspindys, ypač jeigu pradėtume analizuoti techninę trijulės pusę. Nepaisant aukštesnės kėbulo prošvaisos ir visureigiškos išvaizdos, visi trys automobiliai yra varomi priekiniais ratais, buvo sukurti ant lengviesiems automobiliams skirtų platformų - iš esmės, tai yra truputėlį didesni ir aukštesni hečbekai. Todėl nenuostabu, jog atidarę variklių dangčius išvystame mažesniuose ir pigesniuose analoguose matytus jėgos agregatus.
Nežinome ar tuo reikėtų stebėtis, tačiau visi šiame teste dalyvavę automobiliai turėjo mažo darbinio tūrio, trijų cilindrų benzininius variklius su turbina. Ironiška, tačiau ši trijulė turi dar vieną identišką bruožą - variklių tūrį, kuris siekia vos 1,2 litro.
Galingiausią jėgainę šioje kompanijoje turi „Opel Crossland X“, kuris suporuotas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, priekinius ratus suka turėdamas 130 arklio galių. Vos 10 arklio galių mažiau, tačiau nuo jo stengiasi neatsilikti ryškusis prancūziokas „Renault Captur“. Tuo tarpu silpniausią jėgainę šiame teste turi „Peugeot 2008“, kuris turėdamas identišką motorą kaip ir „Crossland X“, išvysto 110 arklio galių.
Stulbinamų dinaminių skirtumų tarp šių variklių nėra. Jie pradeda demonstruoti entuziazmą tik tuomet, kai turbina įkvepia daugiau oro. Jai išsikvėpus, prieš tai demonstruoti raumenys tiesiog pradingsta.
Bandydami automobilius, pastebėjome tik porą skirtumų. Pirmasis – „Renault“ motoras veiklia tyliau ir neskleidžia net menkiausių vibracijų, pasižymi mažiausiu turbinos vėlavimu. To nesinori pasakyti apie „Peugeot“ bei „Opel“ motorus, kurie pradeda lengvai riaumoti paspaudus akceleratoriaus pedalą. Persėdus į „Peugeot“ ar „Opel“ alternatyvą pajunti, jog prancūziškas motoras nemėgsta dirbti tinginio režimu. Jis mėgsta būti gręžiamas, skleidžia įvairiausias vibracijas ir riaumojimo garsus dirbant žemesniame sūkių diapazone. Tai iš dalies paskatina su automobiliais elgtis azartiškiau, tačiau vienas iš dviejų „PSA“ kūrinių labai greitai demonstruoja silpnumo ženklu, bet apie tai šiek tiek vėliau.
Antrasis skirtumas – „Renault“ nenaudai. Į „Captur“ montuojamas variklis pasižymi didžiausiu apetitu benzinui. Jeigu analogišką maršrutą nuvažiavęs „Crossland X“ ir „2008“ sunaudodavo maždaug 5-6 litrus benzino, tai „Captur“ apetitas kurui buvo 0,5-1 litru didesnis. Be to, „Captur“ turi mažiausią degalų baką – vos 45 litrus.
Komfortas prioritetas
Puiki dinamika ir veržlus charakteris – savybės, kurios šiems automobiliams nėra būdingos, tačiau tuo stebėtis nereikėtų, nes jie buvo sukurti tam, jog ankštose gatvėse jaustųsi kaip žuvys vandenyje. Kiekvienas šiame teste dalyvavęs automobilis su šia užduotimi susitvarkė be didelių rūpesčių. Vienu pirštu sukiojamas vairas, aukštesnė sėdėsena leis pasijusti užtikrinčiau tuos vairuotojus, kuriems trūksta pasitikėjimo savimi. O didesnė kėbulo prošvaisa leis pamiršti aukštesnius šaligatvio bortelius ar aukštesnę žolę išvažiavus į mišką.
Vis dėlto, jeigu dairotės į vieną iš šių trijų automobilių ir galvojate kuris yra smagiausia valdomas, net nesudvejotume ir aukščiausią balą skirtume „Peugeot 2008“.
Dėl šiame automobilyje esančio mažo vairo, pakankamai žemos sėdėsenos ir „Peugeot“ automobiliams būdingos pakabos konfigūracijos, „2008“ demonstruoja didžiausią džiaugsmą, kuomet jo nosis nukreipiama į posūkį. Didžiausią energiją šioje trijulėje taip pat skleidžia „Peugeot“ benzininis variklis, kuris ne tik mieliausiai guldo tachometro rodyklę, bet ir skleidžia pasipiktinusio mažo šunelio garsą. Garsus, kurių nesitiki išgirsti tokiame šeimyniškame automobilyje.
Į „Opel“ montuojama jėgainė nusipelno tokių pačių komplimentų, nes į „Crossland X“ montuojamas tas pats, trijų cilindrų jėgos agregatas. Skirtumas tik tas, jog mūsų bandytuose „2008“ ir „Crossland X“ modeliuose buvo sumontuotos atitinkamai 110 ir 130 arklio galių išvystančios jėgainės.
Į „Captur“ patekęs 1,2 litro darbinio tūrio benzininis variklis su turbina yra pats vangiausias. Jis ne toks eiklus ar mėgstantis aštresnes akceleratoriaus pedalo injekcijas, tačiau jis yra labai tylus. Savo grubų toną jis atskleidžia tik pasiekus 3500 sūkių ribą, ir tai nenorom.
PRIVALUMAI
- Bagažinės tūris
- Guvus trijų cilindrų benzininis variklis
- Matymo laukas
- Erdvės netrūksta nei priekyje, nei gale
- Tiksli pavarų dėžė
- Lengvas valdymas
- Automobilis skirtas aukštiems vairuotojams
TRŪKUMAI
- Vairuotojo pozicija
- Per kietas sėdynių atlošas
- Aukštas ir siauras kėbulas nemėgsta stipraus šoninio vėjo
- Brangiausias iš visos trijulės
PRIVALUMAI
- Mažytis vairas leidžia jaustis, lyg vairuotum mažesnį automobilį
- Interjero apipavidalinimas
- Fantastiški dyzeliniai varikliai
- 5 metų garantija
- Eksterjero dizainas
TRŪKUMAI
- Ergonomika
- Painus informacijos ir pramogų sistemos valdymas
- Retkarčiais grubokai veikianti automatinė pavarų dėžė
- Bagažinės tūris šioje trijulėje yra pats mažiausias
PRIVALUMAI
- Geriausias kainos/komforto įrangos/kokybės santykis
- Puiki vairuotojo pozicija
- Sėdynės ilgose kelionėse nevargina
- Geriausiai išplanuotas interjeras
- Slankiojančios galinės sėdynės
- Komfortas
TRŪKUMAI
- Grubiai veikianti „Start/Stop“ sistema
- Automatinė pavarų dėžė bėgius galėtų perjunginėti greičiau
- Benzininio variklio sąnaudos
- Apdailos medžiagos
- Erdvė ant galinių sėdynių
Galutinis verdiktas
Gyvename milžiniškų pasirinkimų laikais, tai ypač galioja automobiliams. Priklausomai nuo jūsų norų ir poreikių, galime įsigyti prabangų visureigio kabrioletą arba galingą bei žvitrų hečbeką. Gamintojai norėdami įtikti įvairiausių poreikių turintiems vairuotojams, labai greitai atrado naują nišą, kuri neša milžinišką pelną - tai kompaktiški miesto krosoveriai, kurių pardavimai auga kiekvienais metais.
Prieš pradedant šių trijų automobilių bandymą, norėjome išsiaiškinti ar šio segmento lyderiams iš Prancūzijos atsirado konkurentas, galintis juos išstumti iš pirmųjų pozicijų. Atsakymą į šį klausimą suradome, ir ne - naujasis „Opel Crossland X“ nesugebės pakeisti lyderių rikiuotės. „Renault“ ir „Peugeot“ automobiliai pačiose svarbiausiose srityse demonstruoja geresnes savybes negu prancūziško kraujo turintis vokietis. Vis dėlto, didžiausias „Opel Crossland X“ trūkumas - „Opel Mokka“ egzistavimas, kuris neleis tinkamai įsitvirtinti kompaktiškų krosoverių segmente. Be to, „Crossland X“ modeliui trūksta elementaraus identiteto - ar tai krosoveris? ar tai vienatūris? Žvelgiant į automobilį, galima susidaryti įspūdį, jog gamintojas nusprendė sukurti vienatūrio ir krosoverio hibridą. Idėja puikiai atrodo ant popieriaus, bet galutinis išpildymas tikrai nėra vertas aukščiausio balo.
Nusprendę, jog „Opel Crossland X“ nėra tas automobilis, kuris nusipelnė gauti raktą nuo saldumynų kambario, atėjo metas nuspręsti kam įteikti prizą, o su kuo atsisveikinti. Tiek „Renault Captur“, tiek „Peugeot 2008“ yra puikūs šio segmento atstovai, tačiau įvertinus pačias svarbiausias savybes, įsigijimo ir eksploatacijos kaštus, mūsų akys krypsta link „Renault Captur“, kuriam ir norėtume parodyti kelią link karaliaus sosto. Be to, laimėtoją rinkome atsižvelgdami ir į dar vieną faktorių - charizmą. „Renault Captur“ tinkamiausiai atspindi žavių, stilingų krosoverių koncepciją ir idėją, kuriai praėjusiais metais negalėjo atsispirti 215 000 europiečių.