• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


„Takata“ vardas daugeliui automobilių gamintojų šiandien prilygsta keiksmažodžiui. Viena didžiausių automobilių komponentų gamintojų pasaulyje, šiandien yra žinoma kaip duomenis klastojančia kompanija, dėl kurios atsainumo žuvo šimtai žmonių.


„Takata“ vardas daugeliui automobilių gamintojų šiandien prilygsta keiksmažodžiui. Viena didžiausių automobilių komponentų gamintojų pasaulyje, šiandien yra žinoma kaip duomenis klastojančia kompanija, dėl kurios atsainumo žuvo šimtai žmonių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Takata“ problemos prasidėjo dar 1995-aisias. Tuomet Jungtinių Valstijų saugos institucijos nurodė atšaukti beveik 8,5 mln. japoniškų automobilių, pagamintų 1986 - 1991 metų laikotarpiu, dėl defektų turėjusių saugos diržų. Automobilių savininkai skundėsi, jog saugos diržų sagtys neužsifiksuoja arba atsilaisvina automatiškai arba avarijos metu. Tyrimo metu paaiškėjo, jog „Takata“ saugos diržai buvo naudojami ne tik „Honda“, bet ir kituose japoniškuose automobiliuose. Vėliau ši problema palietė ne tik japoniškų, bet ir JAV gamintojus: „Chrysler“, „General Motors“ ir „Ford“.

REKLAMA

Vis dėlto, „Takata“ didžiausios problemos prasidėjo 2013-aisiais. Tuomet „Honda“ paskelbė, jog vidinio tyrimo metu paaiškėjo, jog „Takata“ jiems tiekė defektų turinčias oro pagalves, kurios į skirtingus „Honda“ modelius buvo montuojamos nuo pat 1998-ųjų.


2013 metais „Honda“ paskelbė atšaukianti 3,6 mln. automobilių, o 2014 metais buvo atšaukta dar 3 mln. BMW, „Chrysler“, „Ford“, „Honda“, „Mazda“, „Nissan“ ir „Toyota“ mašinų, dėl defektų turinčių oro pagalvių. Ir tai buvo tik pradžia.

REKLAMA
REKLAMA

Iki šių dienų buvo atšaukta daugiau nei 67 mln. automobilių visame pasaulyje. Kiekvienas iš jų buvo atšauktas dėl tos pačios priežasties – defektų turinčių oro pagalvių, kurios avarijos atveju gali neišsiskleisti arba išsiskleidimo metu gali sprogti. Pastarojo įvykio metu, nuolaužos gali pataikyti į vairuotojo veidą ir kūną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors pastaruoju metu buvo manoma, jog automobilių gamintojams pavyko išgaudyti visus defektų turėjusius egzempliorius, tačiau „Audi“, BMW ir kitų gamintojų paskelbtas naujausias automobilių atšaukimas parodo, jog „Takata“ oro pagalvių košmaras dar nesibaigė.

REKLAMA

„Škoda“ skelbia atšaukianti net 580 tūkst. automobilių, „Audi“ atšaukia beveik 850 tūkst. „A4“ ir „A6“ modelių, 295 tūkst. „Audi A5“ ir „Q5“ automobilių, bei 25 tūkst. „Audi TT“ ir R8“.


BMW taip pat paskelbė atšaukianti 725 tūkst. skirtingų bendrovės modelių, pagamintų 2012 - 2014 metų laikotarpiu.

REKLAMA

Šį kartą atšauktų automobilių sąrašas:


Markė, Modelis, Gamybos metai
Audi A4 (2004 – 2011)
Audi S4 (2004 – 2011)
Audi A5 (2008 – 2012)
Audi Q5 (2008 – 2012)
Audi A6 (2004 – 2011)
Audi S6 (2004 – 2011)
Audi RS6 (2004 – 2011)
Audi R8 (2014 – 2017)
Audi TT (2014 – 2017)
BMW 1 Series (2012 – 2014)
BMW 2 Series (2014)
BMW M2 (2014)
BMW 2 Active Tourer (2014)
BMW 1 Series (2012 – 2014)
BMW M3 (2012 – 2014)
BMW 4 Series (2014)
BMW M4 (2014)
BMW 5 Series (2012 – 2014)
BMW 6 Series (2012 – 2014)
BMW X1 (2012 – 2014)
BMW X3 (2012 – 2014)
BMW X4 (2014)
BMW X5 (2012 – 2014)
BMW X6 (2012 – 2014)
Škoda Citigo (2012 – 2017)
Škoda Fabia (2012 – 2017)
Škoda Octavia III (2012 – 2017)
Škoda Octavia III (2012 – 2017)
Škoda Rapid (2012 – 2017)
Škoda Roomster (2012 – 2015)
Škoda Superb (2012 – 2017)
Škoda Yeti (2012 – 2017)


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų