Prezidentinių limuzinų tradicija prasidėjo dar prieš Antrąjį pasaulinį karą. 1938 metais prezidentui Franklinui D. Ruzveltui reikėjo šarvuoto automobilio kelionei į Niujorką, todėl šiam reikalui slaptoji tarnyba suveikė konfiskuotą „Cadillac“, kuris anksčiau priklausė gangsteriui Al Kaponei. Šis automobilis tapo pirmuoju šarvuotu automobiliu, kuriuo buvo naudojimąsi prezidento apsaugai.
Vėliau šalies prezidentai gavo specialiai jiems kurtus automobilius. Vienas iš žymiausių buvo Ruzvelto „Sunshine Special“ – unikalus „Lincoln“ su 12 cilindrų varikliu, 25 mm storio neperšaunamais stiklais ir kitomis pažangiomis saugumo funkcijomis. Šios tradicijos tęsiasi iki šių dienų, kai prezidentiniai automobiliai atspindi naujausias technologijas ir aukščiausius apsaugos standartus.
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine
(31 nuotr.) Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine (nuotr. Organizatorių)
Bilo Klintono „Cadillac Fleetwood“ – išskirtinis saugumo ir galios derinys
1993 metais prezidento pareigas pradėjęs eiti Bilas Klintonas naudojosi keliais „Cadillac Fleetwood Brougham Presidential Limousine“ modeliais. Vienas iš jų, kuris dabar pasirodys aukcione, buvo pagamintas pagal B6 šarvų apsaugos standartą. Automobilis turi 3 colių storio neperšaunamus stiklus, deguonies tiekimo ir gaisro gesinimo sistemas bei specialias padangas, leidžiančias važiuoti net ją pradūrus.
Nepaisant savo 5 440 kg siekiančio svorio, šį automobilį varo specialiai patobulintas 7,4 litro atmosferinis V8 variklis, kurį sukūrė „Roush Performance“. Automobilis per savo gyvavimo laikotarpį nuvažiavo vos 626 mylias (apie 1 000 kilometrų), nes dažniausiai buvo naudojamas tik oficialiuose renginiuose ir paraduose. Ilgesnėms prezidento kelionėms buvo pasirenkamas „Air Force One“ lėktuvas arba „Marine One“ sraigtasparnis.
Šis limuzinas yra vienas iš trijų, pagamintų Bilo Klintono administracijai. Tuomet JAV vyriausybė už šių automobilių gamybą sumokėjo šešis milijonus dolerių. Šiandien šio automobilio vertė aukcione siekia apie du milijonus dolerių – tai įspūdinga suma, kuri atspindi ne tik automobilio technologinę pažangą, bet ir istorinę svarbą.
Šaltinis:
tv3.lt
REKLAMA
REKLAMA