• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iki menkiausio varžtelio stilingi, automobilių gamintojų suvestinėse pirmaujantys kompaktiški krosoveriai visiems laikams į užribį išstūmė kadaise populiarius hečbekus. „Ford Puma“ sėkmingai užėmė „Ford Fiesta“ vietą, o štai „Volkswagen Polo“ turėjo pripažinti „Volkswagen T-Cross“ pranašumą. 

124

Iki menkiausio varžtelio stilingi, automobilių gamintojų suvestinėse pirmaujantys kompaktiški krosoveriai visiems laikams į užribį išstūmė kadaise populiarius hečbekus. „Ford Puma“ sėkmingai užėmė „Ford Fiesta“ vietą, o štai „Volkswagen Polo“ turėjo pripažinti „Volkswagen T-Cross“ pranašumą. 

REKLAMA

Miesčioniškiems iššūkiams paruošti krosoveriai praėjusiais metais Europoje sugebėjo sudominti daugiau nei 2 mln. vairuotojų. Galite tokį automobilių pirkėjų kvestionuoti iki pažaliavimo, tačiau nereikia būtų psichologijos magistru norint suprasti kodėl. Jų stilius, didesnė prošvaisa, kompaktiškumas ir kaina yra pagrindiniai fenomenalios sėkmės varikliai.

2023 metais „Ford Puma“ apskritai buvo geriausiai parduodamas šios markės modelis Europoje, bendroje naujų automobilių pardavimų statistikoje užimdamas 11-ą vietą (beveik 160 tūkst. vienetų), o štai „Volkswagen T-Cross“, nors ir sulaukė daugiau nei 100 tūkst. užsakymų, pardavimų suvestinėse jis buvo tik 5-as pagal populiarumą „Volkswagen“, bet ar tik pardavimų apimtys gali padėti priimti galutinį verdiktą? Laikas pasižiūrėti kuris automobilis šioje miesto krosoverių akistatoje turi akivaizdesnį pranašumą. 

REKLAMA
REKLAMA

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross verdiktas akimirksniu:

  • Ford Puma privalumai: Dinamiškas, stilingas, smagus vairuoti
  • Volkswagen T-Cross privalumai: Erdvus salonas, geras matomumas, patikimai veikiančios technologijos
  • Ford Puma trūkumai: Stoglangis suvalgo naudingą erdvės plotą salone, keistoki ergonomikos sprendimai, variklio skleidžiamos vibracijos
  • Volkswagen T-Cross trūkumai: garso izoliacija galėtų būti geresnė, apdailos medžiagos galėtų būti geresnės, vangokas 1,5 litro variklis

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross dizainas

Automobilių dizaineriai puikiai žino, jog mažieji krosoveriai yra labai dažnai įsigyjami iš pradžių įvertinant jų išvaizdą ir tik vėliau jų technines charakteristikas ar kitas savybes. Vadovaujantis šia filosofija, vienas priešais kitą stovintys „Ford Puma“ ir „Volkswagen T-Cross“ demonstruoja, jog yra absoliučiai dviejų skirtingų dizaino filosofijų kūriniai. 

REKLAMA

„Ford Puma“ sugeba išpildyti kone kiekvieną šios klasės automobiliams taikomą reikalavimą: veržlių, netipinių formų automobilis sumaniai slepia savo tikrąsias proporcijas ir sudaro įspūdį, jog jis yra mažesnis negu gamintojo nurodomi išmatavimai.

Tuo tarpu „Volkswagen T-Cross“ yra tipinis Volfsburgo gamintojo tvarinys: aiškių, lygių, nepretenzingų linijų, kurios apibrėžia ganėtinai aiškią ir šiek tiek lengvai nuspėjamą dėžutės formą. 

REKLAMA
REKLAMA

Taip jau sutapo, jog abu teste dalyvavę automobiliai kaip tik praėjo priverstinį modernizacijos etapą, kurio metu „Ford Puma“ ir „Volkswagen T-Cross“ gavo keletą subtilių, ne visada iš pirmo žvilgsnio pastebimų pokyčių. Pavyzdžiui, ryškiausi pokyčiai „Ford Puma“ išvaizdoje – naujo dizaino radiatoriaus grotelės, įdomesnio stiliaus ratlankiai ir nauji LED šviesos elementai priekiniuose žibintuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Panašų atnaujinimų kelią pasirinko ir „Volkswagen“. Skirtumas tik tas, jog didesnius skirtumų pokyčius galima išvysti ne priekinėje, o galinėje dalyje. Ten sumontuoti galiniai žibintai turi žaismingiau atrodančius šviesos elementus, tačiau apskritai – abu mažieji krosoveriai stengiasi išlaikyti tęstinumą, kuris padėtų neatbaidytų ištikimų šių modelių vairuotojų ir, galbūt, su naujais patobulinimais ar ryškesnėmis kėbulo spalvomis, padėtų pritraukti naujų.

REKLAMA

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross išmatavimai

  • Ilgis (mm): 4 186 x 4 108
  • Plotis (mm): 1 805 x 1 760
  • Aukštis (mm): 1 537 x 1 584
  • Ratų bazės ilgis (mm): 2 588 x 2 551
  • Kėbulo prošvaisa (mm): 164 x 185
  • Automobilio svoris (kg): 1 280 x 1 180
  • Apsisukimo spindulys (m): 10,4 x 10,6

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross interjeras

Automobilių išorėje panaudoti dizaino elementai nėra vienintelis ryškus skirtumas tarp jų. Vėlgi, pradėjus laipioti iš vieno automobilio į kitą, matuojant salono erdvę ir kitus parametrus, neilgai trukus supranti, jog „Ford Puma“ ir „Volkswagen T-Cross“ kūrėjai turi absoliučiai skirtingą požiūrį į komfortą, erdvę, praktiškumą ir jų paskirtį.

REKLAMA

Įdomesnį automobilio stilių išorėje siūlanti „Puma“ tokią pačią idėją siekia perteikti ir automobilio viduje. Pavyzdžiui, kaip ir daugelyje kitų „Ford“ automobilių – vairuotojo vieta sukurta taip, jog jaustumėtės it mažame kompaktiškame sportiškame hečbeke. Sėdynių forma, galimybė ją nusileisti labai žemai, visų prietaisų išdėstymas bei salone panaudotų apdailos elementų formos ir medžiagos leidžia susidaryti įspūdį, jog „Puma“ inžinieriai norėjo, jog kasdieninėje rutinoje šis krosoveris galėtų pradžiuginti mažomis detalėmis. Ir šią užduotį jis atlieka gerai. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, į keistų įdomybių skalę norėtųsi įtraukti keletą „Ford“ sprendimų. Pavyzdžiui, įprastai, kiekviename automobilyje už vairo rasite bent dvi, kairėje ir dešinėje pusėje esančias svirteles, kurios padeda valdyti posūkius, šviesas, valytuvus ir pan. Čia – „Ford“ nusprendė palikti tik vieną, kairėje pusėje esančią svirtelę, su kuria turite valdyti posūkius, valytuvus ir t.t. Sprendimas nėra blogas, bet prie jo tikrai reikės priprasti.

REKLAMA

Kur „Ford“ galėjo pasitempti – tai pavarų perjungimo svirtis. Pats pavaros perjungimo mechanizmas neleidžia intuityviai nuspėti kada įjungiate „D“ arba „S“ pavarą. Retkarčiais pasitaikydavo atvejų kada to nenorėdamas įjungdavau „S“ pavarą, kuri automobilio smegenims sufleruoja, jog noriu važiuoti sportiškiau. Taip pat keista, jog „Ford“ nepanoro palengvinti vairuotojų dalios išjunginėjat labiausiai erzinančias pagalbines vairavimo sistemas. Vieni tai leidžia išjungti vieno mygtuko paspaudimu, kiti patalpina kažkur greitą nuorodą, o štai „Puma“ norint išjungti eismo juostos palaikymo sistemą ar kitas sistemas, kurios įsijungia kiekvieną kartą, kai užvedate variklį, jų reikia ieškoti dideliame multimedijos ekrane. 

REKLAMA

Nepatogu gali būti ir tiems, kas nuolatos turės važinėti ant galinių „Puma“ sėdynių. Gale sėdintiems keleiviams gali pritrūkti vietos kojoms, ypač jei priekyje sėdintys yra aukštesni. Erdvė galvai taip pat nėra dosni, dėl nuožulnesnės ir žemesnės stogo linijos. Kita vertus, atvėrus bagažinės dangtį – „Puma“ sugeba nustebinti. Čia „Ford“ sumontavo „MegaBox“ vardu pavadintą dėtuvę. Po bagažinės grindimis slypinti papildoma erdvė leidžia lengviau transportuoti aukštesnius daiktus arba efektyviau išnaudoti bagažinės plotą. Tai prideda praktiškumo taškų, kurie „Puma“ tampa dideliu privalumu, nepaisant vidutinės vietos keleiviams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Priešingai nei „Ford Puma“, šioje dvikovoje dalyvaujantis „Volkswagen T-Cross“ yra labiau orientuotas į komfortą, funkcionalumą ir erdvės išnaudojimą. Štai, „T-Cross“ automobilyje vairuotojas sėdi aukščiau, o pro platesnius ir statesnius langus mato geriau. „Volkswagen“ taip pat lengviau leidžia surasti ir pakeisti norimus parametrus, pavyzdžiui, išjungti privalomas saugumo sistemas.

Salonas taip pat tęsia neįpareigojančio funkcionalumo temą. Prietaisų išdėstymas ir jų valdymas – klasikinis, be jokių įmantrybių ar bandymų per gerklę įgrūsti naujovišką idėją. Modernių automobilių standartais – čia galima rasti tik vieną progresyvų prietaisą – klimato kontrolės valdymo bloką, kuris dabar yra valdomas lietimui jautriais jutikliais. 

REKLAMA

„T-Cross“, regis, taip pat buvo suprojektuotas vairuotoją nuraminti, o ne išgauti emociją. Sėdynės čia minkštesnės ir platesnės, salone taip pat gerokai daugiau erdvės, ypač sėdintiems gale.

Dėl dėžutės formos kėbulo, gale sėdintiems keleiviams yra daugiau vietos kojoms. Dėl aukštesnės stogo linijos keleiviai taip pat nejaus didelio diskomforto dėl galvai skirtos vietos. Be to, „T-Cross“ turi slankiojančią galinę sėdynę, kurią galima reguliuoti pagal poreikį – daugiau vietos keleiviams arba daugiau bagažo erdvės. Bagažinės tūris – taip pat pakankamas, tačiau „T-Cross“ neturi „Puma“ automobilyje esamos išskirtinės savybės kaip „MegaBox“.

REKLAMA

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross praktiškumas:  

  • Bagažinės tūris (l): 456-1 216 x 385-1 281
  • Maksimali leistina apkrova (kg): 555 x 540
  • Maksimali stogo apkrova (kg): 75 
  • Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg): 1 860 x 1 880
  • Triukšmo lygis važiuojant 80 km/val. (dB(A): 65 x 64
  • Triukšmo lygis važiuojant 120 km/val (dB(A): 72 x 71

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross technologijos

Technologijų arsenalas yra pirmoji kategorija, kurioje tarp abiejų testų dalyvių reikėtų nubrėžti lygybės ženklą. To priežastis – panašus technologijų kraitis, kuris nesukuria ryškaus pranašumo nei „Ford Puma“, nei „Volkswagen T-Cross“ vairuotojams.

REKLAMA
REKLAMA

Prie didelių ekranų pripratę vairuotojai teigiamai įvertins „Ford Puma“ esantį sprendimą – 12 colių ekraną, per kurį turėsite valdyti didžiąją dalį automobilio funkcijų: nuo šildomų sėdynių, oro kondicionieriaus ar navigacijos sistemos. 

Įprastai, toks sprendimas iš pradžių kelia tam tikrų iššūkių, ypač nori pakoreguoti tam tikros funkcijos veikimą vairuojant, tačiau „Ford“ šią problemą iš dalies išsprendė, įdiegdama ganėtinai dideles funkcijų ikoneles. 

„Volkswagen T-Cross“ didelių ekranų tendencijos diegimo išvengė. Čia, pavyzdžiui, klimato kontrolė turi atskirą modulį, o likusios funkcijos slypi aukščiau sumontuotame, mažesniame ir ne taip efektingai atrodančiame multimedijos įrenginyje. Nors šis sprendimas nepalieka tokio įspūdžio kaip „Puma“ didysis ekranas, tačiau laiko patikrintą sprendimą sunku kritikuoti, nes funkcijų valdymas ir jų pasiekiamumas yra nepaprastai paprastas. Skirtingai nei „Puma“, kuri pareikalaus atitinkamo adaptacijos laiko. 

Jeigu reikėtų išskirti šiuose automobiliuose įdiegtų technologijų veikimą, „Ford Puma“ norėtųsi pagirti dėl efektyvios 360 laipsnių vaizdo kamerų sistemos, kuri aktyvuojasi mygtuku, važiuojant atbuline eiga arba važiuojant nedideliu greičiu į priekį. Aukšta vaizdo kamerų raiška leidžia aiškiai matyti kas dedasi aplinkui,o tai labai praverčia automobilį parkuojant į labai siaurą stovėjimo vietą. 

REKLAMA

„Volkswagen T-Cross“ šioje kompanijoje išsiskyrė nuolatos užtikrintai veikiančiais vairavimo asistentais. Pavyzdžiui, avarinio stabdymo sistema „Front Assist“ išsiblaškiusių pėsčių aplinkoje elgėsi it numatydamas pavojingą situaciją anksčiau negu bet kuris kitas dalyvis. 

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross saugumo įranga:

  • Saugumo įranga bazinėje įrangoje: avarinio stabdymo sistema, eismo juostos palaikymo sistema, nuovargio atpažinimo sistema
  • Euro NCAP reitingas: 5 žvaigždutės
  • Vaizdo kamerų konfigūracija: Priekyje, veidrodėliuose, gale x gale
  • Oro pagalvių skaičius: 6

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross dinamika

Iš pirmo žvilgsnio – „Ford Puma“ ir „Volkswagen T-Cross“ naudoja labai panašų receptą. Abu modeliai komplektuojami su mažo tūrio benzininiais varikliais, automatinėmis pavarų dėžėmis ir priekinių varančiųjų ratų pavara, tačiau šių komponentų sukalibravimas sukuria skirtingas važiavimo patirtis.

Vertinant tik technines charakteristikas, „Volkswagen T-Cross“ šioje kompanijoje atrodo kaip pranašesnis varžovas. Bandomajam važiavimui pateiktas modelis turėjo didesniuose markės modeliuose randamą 1,5 litro, 150 arklio galių generuojantį motorą, o štai „Puma“ tenkinosi tik 1,0 litro, 125 arklio galių kaimene. Tačiau, vėlgi, skaičiai ne visada atspindi tikrąją dinamikos patirtį.

REKLAMA

„Ford Puma“ esantis motoras yra mažesnis ir lengvesnis, tačiau „Mild-Hybrid“ pavara buvo sukonfigūruota taip, jog automobiliui reikiamu metu nuolatos suteiktų papildomą impulsą ir staigią reakciją į akceleratoriaus paspaudimą. Nepaisant mažesnės galios, „Puma“ kiekviename žingsnyje jaučiasi energingas ir žvalus, tiek mieste, tiek užmiestyje. Nepaisant oficialiai deklaruojamos mažesnės galios.

Automatinė septynių pavarą dėžė taip pat veikia efektyviai, o pavarų perjungimas beveik nejuntamas. „Puma“ variklis sugeba išspausti maksimumą iš kiekvienos arklio galios ir tai ypač jaučiama, kai reikia staigiai pagreitėti ar atlikti lenkimo manevrą.

„Volkswagen T-Cross“ esantis variklis, nors ir generuoja daugiau galios, jo veikimas nėra toks įspūdingas. 150 arklio galių motoras pasižymi solidžia trauka ir yra labiau skirtas tolygiam ir pastoviam važiavimui.

Vienas papildomas cilindras taip pat suteikia didesnį važiavimo komfortą, mat dirbdamas laisva eiga ar akceleruojant jis neskleidžia papildomų vibracijų, o ir pats variklis ir jo skleidžiamas garsas yra geriau izoliuotas nuo salone sėdinčių keleivių. 

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross dinamika ir degalų sąnaudos:

  • Variklio tipas: 1,0 litro, 3 cilindrų x 1,5 litro, 4 cilindrų
  • Variklio galia: 125 AG x 150 AG
  • Didžiausias sukimo momentas: 210 Nm x 250 Nm
  • Pavarų dėžės tipas: 7 laipsnių automatinė pavarų dėžė su dviguba sankaba 
  • 0 - 100 km/val. (gamintojo/bandymo metu užfiksuotas laikas): 9,6/9,2 x 8,4/8,5
  • Akceleracija nuo 60 iki 100 km/val: 5,6 sek. x 5,9 sek.
  • Akceleracija nuo 80 iki 120 km/val: 8,1 sek. x 7,8 sek.
  • Maksimalus greitis: 205 km/val. x 200 km/val.
  • Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (l/100km): 6,5/5,6/5,5 x 7,2/5,2/5,8
  • Degalų bako talpa (l): 42 x 40
  • Vidutinis nuvažiuojamas atstumas su pilnu degalų baku (km): 550 
  • CO2 emisija (g/km): 122 x 138

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross valdymas

Jeigu turite bent menkiausią susidomėjimą automobilio vairavimu, tuomet šioje kompanijoje akivaizdų pranašumą turės „Ford Puma“. Nors tai nedidelis krosoveris, sukurtas galvojant apie ankštas didmiesčių gatveles ar per aukštus bortelius, tačiau „Puma“ valdymas, vėlgi, primena mažytį sportišką hečbeką.

REKLAMA

Pakaba – standesnė negu daugelio analogų, tačiau ji niekada neleidžia prarasti pasitikėjimo automobiliu, ar nardytumėte po prekybos centro aikštelę, ar vingiuotesnius užmiesčio kelius.

Automobilis lengvai pasiduoda vairuotojo veiksmams, posūkius įveikia be didesnių pastangų ir apskritai – kelią džiaugsmą. Tarsi „Ford“ būtų norėjusi, kad krosoveris taptų savaitgalio kelionės priežastimi.

O štai „Volkswagen T-Cross“ – vėlgi yra priešingoje barikadų pusėje. „T-Cross“ ne iš tolo nėra tas automobilis, kuris padėtų padidinti adrenalino kiekį kraujyje. „T-Cross“ pasižymi švelnesne, geriau nelygumus slopinančia pakaba.

Vairo mechanizmas – ne toks greitas ar jautrus, vietoje to siūlydamas lengvą valdymą ir manevravimą, be įsipareigojimų pasiūlyti ką nors daugiau. „T-Cross“ yra kaip ramus, bet patikimas bičiulis, leidžiantis patogiai pasiekti galutinį tikslą, kuomet „Puma“ skatina judėti greičiau, vikriau ir energingiau.

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross techninės charakteristikos:

  • Automobilio komponuotė: priekiniai varomieji ratai
  • Pakabos konstrukcija: Priekyje – „MacPherson“, sukamoji sija
  • Vairo stiprintuvas – elektrinis

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross eksploatacija

„Ford Puma“ ir „Volkswagen T-Cross“ galėtume laikyti vartais į abiejų gamintojų pasaulį ir tai matyti abiejų modelių kainodaroje. 

REKLAMA

Štai, pradinė „T-Cross“ kaina Lietuvoje siekia 27 900 eurų. Turėdami tokio dydžio biudžetą gausite 1,0 litro benzininį variklį, mechaninę pavarų dėžę ir 95 arklio galias, kurios padės jums vaikyti šį mažą krosoverį. 

Tuo tarpu „Puma“ pradinė kaina Lietuvoje siekia 25 750 eurų, tačiau skirtingai nei „Volkswagen“, „Puma“ iškart atkeliauja su 125 arklio galias generuojančiu varikliu ir „Titanium“ įrangos lygiu, kuris jau standartinėje įrangoje turi daugiau žaisliukų negu „Volkswagen“. 

Bandymuose dalyvavusios versijos kainų skirtumus tarp abiejų modelių dar labiau išryškino. Jeigu „Ford Puma“ su „ST-Line X“ įrangos lygiu Lietuvoje kainuoja nuo 29 550 eurų, bandymuose dalyvavusio „Volkswagen T-Cross“  kaina dėl 1,5 litro variklio ir keletos papildomų komforto įrangos priedų automobilio kainą išaugino iki 34 185 eurų. 

Kitų pagrindinių konkurentų akivaizdoje „Ford Puma“ ir „Volkswagen T-Cross“ priklauso brangesnių krosoverių grupei. Išskyrus „Honda HR-V“, kuris Lietuvoje kainuoja nuo 33 520 eurų, likusieji šios klasės analogai gali kainuoti 20 000 - 25 000 eurų ribose. 

Ford Puma ir Volkswagen T-Cross kaina, aptarnavimo kaštai:

  • Pigiausio modelio kaina: 25 750 eur x 27 900 eur
  • Bandyto modelio kaina: 29 550 eur x 34 185 eur
  • Garantinis laikotarpis: 5 metų, 100 000 km
  • Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų, nuvažiavus 100 000 km: 43 proc. x 43
  • Planinių aptarnavimų kaina po 5 m metų, nuvažiavus 100 000 km): 1 247 eur x 1 132
  • Planinių aptarnavimų dažnumas: kas 2 metus arba kas 30 000 km.

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų