Šis strateginės reikšmės infrastruktūros projektas sujungs Karmøy pusiasalį ir Stavangerą, ir ženkliai sutrumpins kelionės laiką tarp šių regionų. Baigus projektą, kelionės laikas sutrumpės nuo 90 minučių iki mažiau nei 25 minučių.
Milžiniškas projekto mastas
„Rogfast“ tunelis nusidrieks 26,7 kilometro, o giliausia jo vieta pasieks net 392 metrus žemiau jūros lygio. Inžinieriai vienu metu išraus du tunelius, kiekviename iš jų bus po dvi eismo juostas.
Projekto metu bus įrengtos modernios ventiliacijos, apšvietimo ir priešgaisrinės apsaugos sistemos, užtikrinančios saugų eismą net ir tokiomis sudėtingomis sąlygomis.
Tunelio statyba yra sudėtinė E39 magistralės, jungiančios Norvegijos pietus ir šiaurę, dalis. Ši magistralė atlieka esminį vaidmenį užtikrinant sklandžią prekių ir keleivių pervežimą, o naujasis tunelis padės sumažinti priklausomybę nuo keltų transporto.
Statybų iššūkiai
Projekto įgyvendinimas prasidėjo 2018 m., tačiau buvo laikinai sustabdytas dėl augančių išlaidų. Po peržiūros ir patikslinimų darbai buvo atnaujinti 2021 m.
Šiam projektui Norvegijos vyriausybė skyrė apie 25 mlrd. Norvegijos kronų (2,3 mlrd. eurų).
Didelė dalis šių lėšų bus skiriama saugumo priemonėms, kurios apima apsaugą nuo užtvindymo ir ekstremalių situacijų valdymo sistemas.
Planuojama, kad tunelis bus baigtas iki 2033 m., nors pirminiai planai numatė projekto užbaigimą 2025 m.