Vadovaujantis naujienų agentūros „Reuters“ paviešinta vidinė korespondencija, tiekėjams siūlomos dvi alternatyvos: įprastinis atsiskaitymas laiku arba pavėluotas mokėjimas su papildomomis palūkanomis. Tikimasi, kad toks sprendimas laikinai pagerins „Nissan“ pinigų srautus, tačiau tiekėjams nėra privaloma tokiam pasiūlymui pritarti.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Kai kuriais atvejais kalbama apie birželio sąskaitų apmokėjimo atidėjimą iki rugpjūčio vidurio ar net rugsėjo. „Nissan“ pabrėžia, kad tai trumpalaikė priemonė, kuri padėtų išlaikyti finansinį likvidumą, tačiau šio pasiūlymo esmė – gilesni struktūriniai nuostoliai.
Didžiuliai nuostoliai, mažėjantis pelningumas
Per vienerius finansinius metus, pasibaigusius šių metų kovą, bendrovė patyrė 4,5 mlrd. JAV dolerių grynųjų nuostolių (apie 95 mlrd. Japonijos jenų). Tuo tarpu einamajame ketvirtyje jai trūksta apie 3,8 mlrd. JAV dolerių einamosioms išlaidoms ir investicijoms padengti.
Tai lėmė ne tik sumažėję pardavimai Kinijoje ir JAV, bet ir bendras konkurencingumo kritimas. Dėl to visos trys pagrindinės kreditų reitingų agentūros sumažino „Nissan“ obligacijų vertinimą iki spekuliacinio lygmens.
Pats gamintojas savo paskutinėje finansinėje ataskaitoje perspėjo, kad tolesnis reitingo blogėjimas gali apsunkinti finansavimo pritraukimą.

Restruktūrizacija – skaudi ir plati
Balandį paskirtas naujasis generalinis direktorius Ivánas Espinosa pristatė plataus masto pertvarką. Iki 2026 metų planuojama uždaryti septynias gamyklas visame pasaulyje, o darbuotojų skaičius bus sumažintas net 15 procentų. Tai atitinka apie 20 tūkst. darbo vietų.
Be to, įmonė siekdama atidėti mokėjimus komponentų tiekėjams tikisi trumpalaikėje perspektyvoje sutaupyti 150 mln. eurų. Kai kuriais bus atvejais naudojamasi „HSBC“ banko paslaugomis. Bankas nedelsiant sumoka tiekėjams, o „Nissan“ atsiskaito su palūkanomis vėliau.