Dar iki „Tesla“ dominavimo pasaulinėje elektromobilių rinkoje ją trumpam buvo užkariavusi „Nissan“. 2010 m. debiutavęs „Leaf“ padėjo elektrinį mobilumą priartinti prie masinio vartotojo dėl prieinamos kainos ir nesudėtingos konstrukcijos. Nuo tada pasaulyje parduota apie 700 tūkst. šio modelio vienetų, tačiau laikui bėgant jo populiarumas blėso. Dabar, trečioji karta sugrįžta ir taikosi į dar labiau augantį kompaktiškų SUV segmentą.
Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.

„Nissan“ dizaineriai iš pasaulinio dizaino centro Japonijos Aducugi mieste sukūrė patrauklesnę, žemėjančia stogo linija išsiskiriančią kėbulo formą, priskiriamą SUV ir krosoverių segmentui.
Pagal šiuolaikines tendencijas, automobilis turi gana didelius ratus – standartinė komplektacija apima 18 colių ratlankius. Tačiau bazinė versija komplektuojama su santykinai siauro profilio – 195 mm pločio – padangomis, kurios pasižymi mažesniu pasipriešinimu riedėjimui ir padeda pagerinti energijos vartojimo efektyvumą.
Nors naujasis „Leaf“ yra artimas giminaitis tokiems modeliams kaip „Renault Scenic“, baterijų pasirinkimas skiriasi. Bazinė versija aprūpinta 52 kWh baterija, kuri leidžia teoriškai įveikti iki 436 km.
Tuo tarpu versija su 75 kWh baterija vienu įkrovimu nuvažiuoja iki 604 km. Elektrinio variklio galia siekia 160 kW ir 355 Nm.
Gamintojas teigia, kad elektros variklis taip pat turi jame integruotą reduktorių bei inverterį. Palyginti su ankstesnės kartos varikliu, naujoji sistema yra 10 proc. kompaktiškesnė. Be to, pirmą kartą šiame modelyje įdiegta aktyvi baterijos šilumos valdymo sistema, pagrįsta skysčiu aušinamu moduliu.
Maksimali įkrovimo galia siekia 150 kW – idealiomis sąlygomis važiuojant 130 km/val. greičiu, vienu įkrovimu galima nuvažiuoti iki 330 km.
Automobilyje įdiegta V2L (vehicle-to-load) funkcija leidžia per įkrovimo jungtį maitinti iki 3,6 kW galios elektros prietaisus, o V2G (vehicle-to-grid) technologija leidžia automobilį naudoti kaip papildomą energijos šaltinį – jis gali ne tik imti energiją iš tinklo, bet ir ją grąžinti.
Naujasis „Leaf“ aprūpintas išsamia aktyviosios saugos ir pagalbos vairuotojui įranga. „ProPilot“ sistema, integruota su navigacija, leidžia automobiliui automatiškai reguliuoti greitį pagal kelio vingius ir greičio apribojimus.
Rekuperacijos lygį galima reguliuoti vairaračio svirtelėmis – be to, siūlomas važiavimas vienu pedalu bei adaptyvus rekuperacijos intensyvumo reguliavimas, priklausantis nuo eismo sąlygų priekyje.
Vairuotojo ekranas ir centrinis informacinis ekranas – abu po 14,3 colio įstrižainės. Multimedijos sistema paremta „Android Automotive“ platforma, todėl per „Google Play“ galima diegti papildomas programėles.
Taip pat numatytas nuotolinis valdymas per mobiliąją programėlę. Garso sistema „Bose Personal Plus“ turi garsiakalbį, integruotą į vairuotojo galvos atramą – analogišką sprendimą galima rasti ir „Audi Q6 e-tron“.
Naujasis „Nissan Leaf“ bus gaminamas Jungtinėje Karalystėje, Sanderlando gamykloje – šioje vietoje koncentruojama „EV36Zero“ iniciatyva, kurios tikslas – užtikrinti nulinės emisijos elektrinių automobilių ir jų komponentų gamybą bei tiekimo grandinę.
Užsakymai bus pradėti priimti šių metų rudenį, o pirmieji automobiliai pasieks klientus 2026 m. pavasarį.