DIZAINAS
2010 metais pasirodžiusi pirmoji „Nissan Juke“ karta labai greitai tapo karštų diskusijų objektu. Ne dėl inžinerinių pasiekimų, bet dėl „Nissan“ dizainerio Shiro Nakamura sugalvoto eksperimento. Visapusiškai netradicinio automobilio dizaino, kuris, regis, buvo sukurtas, jog galėtų tapti daugiaserijinio animacinio filmo „Mobilusis karys Gundam“ veikėju. Ir nors japoniškais motyvais grįstas automobilis dizainas dažniau buvo kritikuojamas nei giriamas, tačiau kiekvienas skeptikas turėjo pripažinti, jog kompaktiškasis krosoveris puikiai tiko norint pademonstruoti „išskirtinis“ žodžio sąvoką.
Tuo tarpu antroji „Juke“ interpretacija nebeatrodo tokia šokiruojanti ir japoniška. Žvelgiant į naująjį modelį, susidaro įspūdis, jog bendrovės inžinieriai truputėlį apmažino vaizduotę skatinančių gėrimų kiekį. Užuot nusprendę naudoti konservatorius papiktinusius sprendimus, „Nissan“ pasirinko saugų kelią. Vietoje revoliucijos gavome iki smulkmenų išlaižytą evoliuciją, kurią vienas praeivis netgi sugebėjo palaikyti „Toyota C-HR“.
Galite kreiptis į visatą, medituoti ir visais kitais būdais suprasti kaip įmanoma „Juke“ sumaišyti su „C-HR“, tačiau verta pripažinti, jog abiejų automobilių siluetas yra stebėtinai panašus. Skirtumas tik tas, jog „Juke“ pasižymi gerokai nuosaikesne išvaizda negu kopija iš „Toyota“ stovyklos.
Taigi, jeigu automobilio eksterjero dizainas neatrodo taip, lyg siektų jus šokiruoti, tai techninė populiaraus krosoverio pusė pasikeitė visapusiškai. Už mums visiems puikiai pažįstamo silueto ir maištingai atrodančių priekinių žibintų slypi naujutėlė struktūra ir technologijų eskadrilė apie kurią pakalbėsime vėliau. Dabar tik pasakysime, jog antroji „Juke“ karta tapo 85 milimetrais ilgesnė, 35 milimetrais platesnė ir 25 milimetrais aukštesnė.
Vertinimo kriterijus | Nissan Juke N-Connecta |
Išskirtinumo faktorius | 8 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Ilgis (mm) | 4210 |
Plotis (mm) | 1800 |
Aukštis (mm) | 1595 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2636 |
INTERJERAS
Evoliucijos apraiškos akivaizdžiai matyti bei justi ten, kur praleisite didžiąją dalį laiko – „Juke“ viduje, už vairo, rankose laikant vairą.
Esminis pokytis interjere įvyko centrinėje konsolėje. Dabar jos viršuje pūpso multimedijos ekranas, kuris mums visą laiką sudarė įspūdį, jog yra pasuktas ne į vairuotoją, bet į keleivį. Tuo tarpu po multimedijos ekranu stūkso oro išpūtimo angos, o po jomis, mūsų džiaugsmui, fiziniai mygtukai, leidžiantys kontroliuoti oro kondicionavimo sistemą.
Rankose – pagyrų vertas instrumentas automobiliui valdyti. Nuo šiol į „Juke“ dedamas vairas, kuris jau kurį laiką yra montuojamas į „Qashqai“ bei „X-Trail“ modelius. Optimalaus storio, patogios formos ir su logiškai sudėliotais mygtukais leidžia reikalingais įrankiais naudotis nesukant galvos, o tai – labai gerai.
Apskritai, dabar automobilio viduje nesijauti taip, lyg tūnotum mašinoje atkeliavusioje iš 2000-ųjų. Įmantrybių jame nerasite, bet funkcionalumo prasme jis yra dvejais, labai dideliais žingsniais priekyje už savo pirmtaką. O jeigu užsisakysite ne niūriai juodą, bet ryškesnės spalvos interjero apipavidalinimo detales, „Nissan Juke“ taps pakankamai jaukia mašinėle.
Vis dėlto, labiausiai nudžiugti turėtų vaikai, kurių tėvai nuspręs įsigyti antros kartos „Juke“. Nuo šiol jūsų atžalos nebus priverstos žaisti „akmuo, žirklės, popierius“ žaidimo dėl vietos priekyje, nes ankstesniame modelyje ant galinių sėdynių jauteisi, lyg būtum įgrūstas į bulvių maišą. Dėl beveik 6 centimetrus išaugusios erdvės, ant galinių sėdynių galės įsirangyti ir jūsų bičiuliai ar giminaičiai su kuriais keliausite į krikštamotės gimtadienį. Tuo tarpu šiek tiek nepastovios nuotaikos jaunuoliai mamai ir tėčiui padėkos, jog įsigijo mašiną, kurioje jau standartinėje įrangoje yra „USB“ lizdas, leidžiantys įkrauti bet kokį išmanų prietaisą. Suprantame, jog tai nėra privalumas, dėl kurio norėtųsi iškart įsigyti mašiną, tačiau kompaktinėje automobilių klasėje gale esantys „USB“ lizdai, bent jau bazinėje įrangoje, nėra ypatingai dažnas reiškinys.
Jeigu jau prakalbome apie gyvenimą palengvinančias technologijas, mažasis „Nissan“ krosoveris gali būti prifarširuotas įvairiausiais priedais. Reikalingais ir ne. Pavyzdžiui? Nuo šiol automobilis gali turėti integruotą SIM kortelę, kuri leidžia automobiliui būti nuolatos prisijungus prie interneto. Ši „jungtis“ leidžia naudotis navigacijos sistema, kuri realiu laiku praneša apie kelyje atsiradusias kliūtis, avarijas, tačiau šia paslauga nemokamai bus galima naudotis tik trejus metus. Vėliau automobilio vairuotojas už šią paslaugą bus prašomas sumokėti papildomai.
Verta paminėti ir dar vieną funkciją, kuri turėtų labai patikti paauglius auginančioms šeimoms. Nuo šiol automobilis galės siųsti atitinkamus pranešimus „Nissan Juke“ šeimininkams. Pavyzdžiui, kada automobilis viršija greitį arba kada automobilis išvažiuoja iš jiems draudžiamos teritorijos, tad jeigu ruošiatės duoti automobilį savo atžalai, tai gali būti naudinga priemonė, leidžianti kontroliuoti ką tik iškeptą vairuotoją, kuris pasakė sugrįšiąs namo 22 valandą, tačiau tuo metu su bičiuliais jau keliauja link pajūrio.
Vertinimo kriterijus | Nissan Juke N-Connecta |
Interjero erdvė | 7 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 7 balai |
Surinkimo kokybė | 8 balai |
Ergonomika | 8 balai |
Matomumas | 7 balai |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 balai |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas | 6 balai |
Multimedijos sistema | 7 balai |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 balai |
Bagažinės tūris (l) | 422-1088 |
DINAMIKA
Nepaisant pasikeitusių automobilio ūgio, aukščio ir ilgio parametrų, antros kartos „Juke“ dabar yra gerokai lengvesnis. „Nissan“ inžinieriams pasinaudojus naujutėle „CMF-B“ platforma (kurta kartu su „Renault“ inžinieriais), naujasis modelis gali būti iki 23 kilogramų lengvesnis, priklausomai nuo pasirinktos įrangos. Ir tai – džiugina.
Tuo tarpu bloga žinia yra ta, jog griežtos dietos buvo laikomasi galvojant ir apie variklius. Mūsų nuostabai, antros kartos modelis šiai dienai yra siūlomas tik su vieninteliu, 1 litro darbinio tūrio, 3 cilindrų benzininiu varikliu, išvystančiu 117 arklio galių ir 180 Nm sukimo momentą. Varikliu, kuris taip pat yra diegiamas ir į „Lietuvos metų automobilio“ titulą pelniusį „Renault Clio“, tačiau kompaktiškame hečbeke jis yra ženkliai silpnesnis.
Tad kas slypi už kukliai atrodančių parametrų? Pakankamai žvalus, savitą ir tik trijų cilindrų varikliams būdingą garsą skleidžiantis motoriukas, kuris veikdamas pastoviu rimtu yra stebėtinai tylus ir neskleidžiantis nemalonių vibracijų. Vis dėlto, kaip ir galėjote tikėtis, dinaminės savybės yra pakankamai ribotos, tačiau jos nepriverčia jaustis atsilikėliu ir esant poreikiui leidžia automobiliui judėti su srautu, nebandydamas persiplėšti pusiau.
Atsižvelgiant į „Juke“ paskirtį ir aplinką, kurioje jis praleis didžiąją dalį laiko, „Nissan“ sprendimas siūlyti tik vieną variklio opciją atrodo pakankamai racionalus ir pagrįstas logika, o ne emocijomis, nes jeigu „Nissan“ sprendimus priiminėtų paremtus emocijomis, net neabejojame, jog „Juke“ modelių gamoje matytume galingesnį variklį ir keturių varančiųjų ratų opcijas, kurias rinktųsi vienas iš dešimties „Juke“ pirkėjų.
Kita vertus, papildomų „man patinka“ taškų antros kartos „Nissan Juke“ gautų, jeigu variklių gamoje atsirastų 1,3 litro, 130 arklio galių išvystantis agregatas. Papildomas cilindras ir ženkliai ūgtelėjęs sukimo momentas paverstų „Juke“ gerokai universalesniu automobiliu. Ypač užmiestyje, kur naudingi niutonmetrai padeda efektyviau apsilenkti vos ratus pavelkantį traktorių.
Labiausiai džiuginantis pokytis – pavarų dėžė. Anksčiau naudotą ir peiktą bepakopę transmisiją pakeitė solidesnis ir sklandžiau veikiantis, dvigubą sankabą turintis analogas. Tai yra ta pati transmisija, kuri neperseniausiai pasirodė „Qashqai“ modelyje ir jau kurį laiką yra naudojamas daugumoje „Renault“ automobilių.
Vertinimo kriterijus | Nissan Juke N-Connecta |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 11,1 / 10,8 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 6,8 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 7,3 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 117 AG esant 5250 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 200 Nm esant 1750-3750 aps/min. |
Maksimalus greitis | 180 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (l/100) | 7,2 / 5,7 / 6,9 |
Degalų bako talpa (l) | 46 |
Su pilnu degalų baku nuvažiuosite | ~ 600 kilometrų |
VALDYMAS
Apėjus pirmą garbės ratą palink automobilį susidaro įspūdis, jog jaunatvišku maksimalizmu spinduliuoti „Juke“ išvaizda slepia truputėlį ištižusiam pudingui prilygstančias važiavimo savybes. Na, patys turėtumėte suprasti kodėl.
Tokie kompaktiški krosoveriai yra kuriami ne tam, jog pavergtų dėl šiurpuliukus keliančių važiavimo savybių, kurias norėtųsi išnaudoti mėgėjiškame slalome, o sklandžiai pervažiuotų gulintį policininką ar nesikratytų pervažiavus kiekvieną duobę. Vis dėlto, po keleto dešimčių kilometrų turėjome pripažinti, jog klydome.
Kad ir koks nuobodyla domėtųsi „Nissan Juke“, japonų kompanijos inžinieriai sugebėjo mažajam krosoveriui suteikti gyvybės, leidžiančio užčiuopti automobilio pulsą jį vairuojant. Jis nesiunčia tokių stiprių pulso bangos tvinksnių kaip, pavyzdžiui, „Hyundai i30 N“, bet palyginus su kitais šios klasės atstovais, antros kartos „Juke“ juntamai vikresnis ir atletiškesnis. Jeigu, pavyzdžiui, „Peugeot 2008“ keliu rieda net nebandydamas nuslėpti fakto, jog jame esančios pakabos sistemos nėra linkusios visapusiškai sugerti kelio nelygumų, tai „Nissan Juke“ bando būti pakankamai patogus ir pakankamai eiklus, jog mieste nesijaustumėte kaip motociklu važinėjanti meška.
Jeigu mieste „Juke“ jaučiasi kaip žuvis vandenyje, išvažiavus į greitkelį suteikiami pojūčiai pasikeičia. Ne dėl to, jog „Juke“ staiga nuspręs sustoti, o prietaisų skydelyje iškils pranešimas su užrašu – „Eik pėsčiomis“. Akis vartyti privers aerodinaminis triukšmas, kuris į automobilį pradeda skverbtis pasiekus 110 km/val. greitį. Tai, tiesą, sakant, norėtųsi įvardinti pačiu akivaizdžiausiu „Juke“ trūkumu.
Vertinimo kriterijus | Nissan Juke N-Connecta |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose | 8 balai |
Stabilumas važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 215/50 R17 |
EKSPLOATACIJA
Išskirtinį stilių pabrėžiančių krosoverių naujų automobilių rinkoje tikrai netrūksta, tad pradėjus svarstyti „Nissan Juke“ kandidatūrą, vertėtų pagalvoti ir apie dar keletą: charizmatiškąjį „Citroën C3 Aircross“, išstypusį „Peugeot 2008“ ir racionaliai paprastą „Škoda Kamiq“.
Iš anksčiau išvardintų analogų, mūsų nuomone, „Citroën C3 Aircross“ yra labiausiai vertas „Nissan Juke“ konkurento titulo dėl kelių priežasčių: efektingos išvaizdos, funkcionalaus ir elementaraus interjero bei džiuginančio vikrumo didmiesčiuose, kuriuose tiek „Nissan Juke“, tiek „Citroen C3 Aircross“ jaučiasi kaip žuvys vandenyje. Be to, „C3 Aircross“ yra tyliausias iš visų šios klasės automobilių, tad jeigu nuolatos važinėjate tarp miestų, miestelių ir didmiesčių, šis atributas gali labai stipriai įtakoti galutinį pasirinkimą.
Ir paskutinis „panašumas“ – kaina. „Citroën C3 Aircross“ mūsų šalyje kainuoja nuo 18 600 eurų, tačiau versija kurios jūs norite kainuos bent 2 tūkst. eurų daugiau. Tuo tarpu „Nissan Juke“ su panašiu įrangos lygiu kainuos truputėlį daugiau – vidutiniškai 2000 eurų daugiau.
Vertinimo kriterijus | Nissan Juke N-Connecta |
Pigiausio modelio kaina | 16 500 eurų |
Bandyto modelio kaina | 25 961 eurų |
Bazinio modelio komforto įranga | 7 balai |
Papildomos įrangos pasirinkimas | 8 balai |
Papildomos įrangos kaina | 9 balai |
Standartinė garantija | 5 metų |
Planinių aptarnavimų dažnumas | Kas 12 mėn. arba 20 tūkst. km |
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 km | 1140 eurų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 30% |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose |
Originalumas ir išskirtinumas buvo pirmosios „Nissan Juke“ kartos stiprybės. Ar ir dabar jam lemta būti išsišokėlių draugijoje?
Per dešimtmetį kompaktiškų krosoverių klasė pasikeitė neatpažįstamai. Jeigu anksčiau „Nissan Juke“ buvo unikalus ir visomis prasmėmis išskirtinis (gerąja ir blogąja prasme) automobilis, tai šiandien išskirtinumo korta gali pasigirti ne vienas „Nissan Juke“ konkurentas.
Antroji modelio karta nesistengia pernelyg stipriai pakeisti iki šiol suformuoto „Juke“ įvaizdžio. Tai, vis dar, vienas iš tų automobilių, kuris pagrinde perkamas vadovaujantis prioritetą teikiant vizualinėms grožybėms ir noru būti pastebėtam kitų eismo dalyvių, o ne su liniuote matuojant bagažinės tūrį. Galų gale, už efektingos išvaizdos slypi pakankamai sumaniai suprojektuotas automobilis, kuriam iki džiuginančio išpildymo trūksta gerokai galingesnio variklio.
MUMS PATIKO
- Nuosaikesnis automobilio dizainas
- Trijų cilindrų variklis turi užtektinai parako važinėjimui mieste
- Stebėtinai eiklus ir vikrus posūkiuose
- Logiškai ir patogiai išdėstytas prietaisų valdymas
- Naudingos technologijos už mažą kainą
- Siūlo daugiau vietos negu jo pirmtakas
MUMS NEPATIKO
- Jausmas, jog centrinis multimedijos ekranas yra pasuktas į keleivio pusę
- Variklių gamoje tik viena variklio opcija
- Garso izoliacija galėtų būti geresnė