Pranešime sakoma, jog sprendimas dėl tarifų kelia didžiulę riziką ir neapibrėžtumą Kinijos veiklai ir investicijoms ES.
„Dideli muitai pakenkė Europoje veikiančių ir investuojančių Kinijos įmonių pasitikėjimui“, – valstybinei televizijai sakė Kinijos automobilių gamintojų asociacijos atstovai.
„Tai turės didelį neigiamą poveikį ES automobilių pramonės plėtrai, vietos užimtumo galimybių didinimui“, – pridūrė jie.
Atsilaikė spaudimui
Nepaisant nuožmios kritikos ir papildomo spaudimo iš Kinijos ir Vokietijos automobilių gamintojų, Europos Komisija sugebėjo atsilaikyti.
Rugpjūčio 20-ą dieną, Europos Komisija paskelbė, kad Kinijoje pagamintų elektra varomų transporto priemonių importo tarifai išliks bent jau artimiausius penkerius metus. Vis dėlto, atsižvelgiant į kai kurių gamintojų suteiktą papildomą informaciją, keliems iš jų importo tarifas buvo sumažintas.
Štai, „Tesla Model 3“ automobiliui bus taikomas ne 20,8 proc., o gerokai mažesnis papildomas importo tarifas – 9 proc.
Taip pat buvo sumažinti „BYD“ (iki 17 proc.), „Geely“ (iki 19 proc.) ir „SAIC“ (iki 36,3 proc.) importo tarifai.
Malonės sulaukė ir vietiniai automobilių gamintojai, kurie tam tikrų modelių gamybą vykdo Kinijoje, tačiau šioje šalyje pagamintus elektromobilius eksportuoja į kitas šalis.
Štai, Kinijoje elektrinį „Mini“ gaminanti BMW išsiderėjo mažesnį 21,3 proc. muitą. „Cupra Tavascan“ taip pat bus taikomas mažesnis 21,3 proc. tarifas.
Skirtingą tarifą lemia vyriausybės dotacijos
Ne vienodą, bet skirtingą importo tarifą Europos Komisija nustatė individualiai, atsižvelgdama į surinktą informaciją, kuri nurodo kokiomis nuolaidomis Kinijoje naudojasi automobilių gamintojai.
Kuo didesnis importo tarifas, tuo didesnėmis Kinijos vyriausybės dovanėlėmis naudojosi gamintojai.
Parama jiems buvo taikoma įvairiausiais būdais: nuo nemokamų žemės plotų, pigių paskolų iki pigesnės elektros, dalyvaujant derybose su komponentų gamintojais ir pan.
Pavyzdžiui, Kinijoje pagaminti „Tesla“ automobiliai gaudavo baterijas, kurias gamintojui pavykdavo įsigyti žemesne negu rinkos kaina. „Tesla“ taip pat noriai naudojosi mažesniu pajamų mokesčiu ir įvairių formų dotacijomis.