Europos Komisija atsižvelgdama į susidariusią padėtį, netgi išreiškė pasiūlymą taikyti didesnius importo tarifus, į Europą atvykstantiems iš Kinijos, tačiau ar automobilių gamintojai iš tikrųjų kelia grėsmę vietos gamintojams?
Uostuose – tūkstančiai automobilių
Pasak „Automobilwoche“ leidinio žurnalistų, kiniškų automobilių paklausa gali būti perdėta, mat tūkstančiai naujutėlių automobilių, atvykusių iš Kinijos užkariauti europiečių širdžių, jau kurį laiką stūkso keliuose Europos jūrų uostuose.
Augant neparduotų automobilių skaičiui, keletas Kinijos gamintojų privalėjo išsinuomoti didesnio ploto aikšteles, kur galėtų kaupti į Europą importuotus automobilius, nes susidomėjusių jų įsigijimu tiesiog nėra.
„Automobilių perteklius paveikė visus Europos uostus, į kuriuos atvyksta dideli kiekiai transporto priemonių“, – „Automobilwoche“ leidiniui sakė Belgijos Antverpeno ir Zeebrugge uostų administracijos atstovas Gertas Ickxas.
Pasak G. Ickxo, šią problemą taip pat iššaukė keletas nepalankių veiksnių: „Šiuo metu labai stipriai trūksta automobilius galinčių pervežti sunkvežimių ir jų vairuotojų“, – sakė jis.
Belgijos Antverpeno ir Zeebrugge uostų administracijos atstovas taip pat pabrėžė, jog automobiliai uostuose užsilieka žymiai ilgiau dėl gamintojų taikomo pardavimo modelio.
„Kai kurie gamintojai automobilius parduoda tiesiogiai. Užuot gabenę automobilius į atstovybes, jie juos palieka stovėti uostuose iki tol, kol surandamas pirkėjas“, – tęsė jis.
Nėra subsidijų – nėra elektromobilių paklausos
„ECG“ asociacijos prezidentas Wolfgangas Goebelis kalbėdamas su „Automobilwoche“ taip pat patvirtino, jog uostai šiuo metu yra perpildyti.
„Automobilių paklausa šiai dienai nėra labai didelė, o tai įtakoja krovinių srautus uoste. Iš Kinijos importuojamos transporto priemonės yra tik viena problemos dalis“, – sakė jis.
W. Goebelis taip pat pabrėžė, jog uostuose automobiliai užsilieka ir dėl Vokietijos vyriausybės sprendimo panaikinti subsidijas naujų elektromobilių įsigijimui.“