• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dar naujo tūkstantmečio pradžioje, Švedijoje įsikūrusi „Volvo“ buvo tik dar vienas gamintojas, priklausęs didžiuliam amerikiečių koncernui, kuris nuoširdžiai tikėjosi, kad „Volvo“ prekės ženklas padės jiems džiaugtis aukštesnės klasės automobilių gamintojo valdymo ypatumais – didžiule pelno grąža.

Dar naujo tūkstantmečio pradžioje, Švedijoje įsikūrusi „Volvo“ buvo tik dar vienas gamintojas, priklausęs didžiuliam amerikiečių koncernui, kuris nuoširdžiai tikėjosi, kad „Volvo“ prekės ženklas padės jiems džiaugtis aukštesnės klasės automobilių gamintojo valdymo ypatumais – didžiule pelno grąža.

REKLAMA

Vis dėlto, „Ford“ valdymo laikotarpiu „Volvo“ ne tik prarado dalį charizmos, bet ir buvo įvelta į masinį komponentų dalijimąsi su „Mazda“ ir „Ford“. Vertinant vien per markės prestižo prizmę – tai nebuvo geras sprendimas.

Nepaisant „Ford“ pastangų, kurios sumažino „Volvo“ markės įvaizdį, vėliau į Kinijos „Zhejiang Geely Holding Group“ koncerno rankas patekusi „Volvo“ regis sugebėjo prisikelti iš pelenų. Naują istorijos etapą pradėjusi „Volvo“ ne tik atsikratė „Ford“ eros šleifo, bet ir daugelyje sričių pasivijo savo konkurentus. Be to, „Volvo“ sugebėjo išlaikyti principinę poziciją automobilių saugumo klausimu.

Po to, kai „Volvo“ pristatė naujos kartos 90 serijos modelių gamą („S90“, „V90“ ir „XC90“), švedai visų įvertinimui pateikė ir 60 serijos šeimą („S60“, „V60“ ir „XC60“). Šie modeliai šiandien sudaro liūto dalį „Volvo“ markės pardavimų, ir dėl to nereikėtų stebėtis.

REKLAMA
REKLAMA

Naudoto „Volvo XC60“ verdiktas akimirksniu

Kodėl verta rinktis?

  • Automobilio pakaba subalansuota komfortui
  • Interjero stilius ir ergonomika nekelia streso
  • Patogus naudoti mieste ir užmiestyje
  • Benzininiai varikliai tyliai ir sklandžiai
  • Išliekamoji vertė
  • Puiki garso sistema

Kodėl ne?

  • Galinis valytuvas – beviltiškas. Jis nuvalo pernelyg mažą galinio lango plotą
  • Navigacijos sistema – antrarūšė. Ji veikia pernelyg lėtai, o ir žemėlapių tikslumas neprilygsta aukštesnės klasės automobilių standartų
  • Benzininių arba dyzelinių variklių apetitas mieste – per didelis
  • Nėra nei vienos versijos, kurią galėtume pavadinti ekonomiška
  • Automatinė pavarų dėžė veikia sklandžiai, bet jai nepatinka bet kokie raginimai priversti automobilį judėti entuziastingiau
  • Turėsite kruopščiai pasirūpinti automobilio odinėmis sėdynėmis, nes kitaip jos labai greitai pradeda nusidėvėti

REKLAMA

Volvo XC60 DIZAINAS

Kaip ir didesnieji 90-osios serijos modeliai, taip ir 60-osios serijos šeima buvo sukurta remiantis praktiškai tais pačiais komponentais. Platforma, pakabos sistemos, varikliai, keturių varančiųjų ratų pavara, automatinė pavarų dėžė ir daugelis kitų detalių yra identiški. Visgi tai galime laikyti privalumu, nes tokia strategija padeda išlaikyti optimalius automobilio eksploatacijos kaštus.

REKLAMA
REKLAMA

Panašias išvadas galima padaryti ir žvelgiant į automobilio dizainą. Vizualiai „XC60“ atrodo kaip šiek tiek sumažinta „XC90“ kopija. Priekyje dominuoja „Volvo“ vizitine kortele tapusios radiatoriaus grotelės ir žibintai, kuriuose integruotas „Toro kūjis“. Žvelgiant toliau pastebėsite santūrias, modernias, tačiau neagresyvias formas. Šį dizainą vainikuoja vertikalūs galiniai žibintai – dar vienas „Volvo“ tradicijų akcentas, nes visi šios markės universalai nuo „850“ laikų turėjo šiuos ilgus, vertikalius žibintus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

VOLVO XC60 INTERJERAS

Automobilio viduje vyrauja panaši filosofija kaip ir didesniuosiuose 90-osios serijos modeliuose. Interjeras praktiškai identiškas: skaitmeninis prietaisų skydelis, vertikalus lietimui jautrus ekranas centrinėje konsolėje ir vos keli mygtukai po juo, skirti tokioms funkcijoms kaip avarinis signalas ar galinio lango šildymas. Taip pat čia rasite didelį, malonų liesti ratuką, skirtą garsumo reguliavimui ar muzikos sustabdymui.

REKLAMA

Vertinant jaukumo prizmę, „Volvo“ sugeba nustebinti. Vairuotojo ir keleivio vietos jaučiasi tarsi premium klasės automobilyje, kur už kiekvieną sumokėtą eurą gaunate solidžią kokybę. Pavyzdžiui, apatinė durelių dalis pagaminta iš minkšto, įbrėžimams nejautraus plastiko – tai smulkmena, tačiau net tokios detalės rodo aukštesnės klasės standartą, kurio neretai pasigendama konkurentų modeliuose.

Sėdint vairuotojo vietoje „Volvo“ išlaiko paprastumo ir funkcionalumo principus. Skaitmeninis prietaisų skydelis yra minimalistinis – personalizavimo galimybės ribotos, o rodomos informacijos kiekis nusileidžia „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ sistemoms. Tai gali būti tiek privalumas, tiek trūkumas, priklausomai nuo vairuotojo poreikių.

REKLAMA

Panašus įspūdis kyla ir naudojantis „Sensus“ multimedijos sistema (nuo 2021 m. modeliuose įdiegiama „Android Automotive“). Jos valdymas primena planšetinio kompiuterio naudojimą, o tai gali patikti technologijų mėgėjams, tačiau ne visiems vairuotojams. Pagrindiniame ekrane pateikiami keturi moduliai su gamintojo numatyta informacija, tačiau pasirinkimo laisvė pritaikyti juos individualiems poreikiams yra ribota. „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ integracija yra tik vidutinio lygio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilio procesoriai akivaizdžiai nepakankamai galingi, kad sistema veiktų sklandžiai. Žemėlapiai nėra detalūs, o pateikiamos instrukcijos – nepakankamai aiškios. Navigacijos kokybė net nusileidžia kai kuriems pigesnių markių modeliams, tokiems kaip „Dacia“.

Tačiau šį trūkumą atsveria puikios garso sistemos. Priklausomai nuo komplektacijos, automobilyje gali būti įdiegta „Volvo High Performance“, „Harman Kardon“ arba „Bowers & Wilkins“ sistema. Melomanams rekomenduojama ieškoti modelių su „Bowers & Wilkins“ garsiakalbiais – šios sistemos kokybė tokia gera, kad išlipti iš automobilio net nesinori.

REKLAMA

Kaip ir dera premium segmento automobiliui, sėdima aukštai, o sėdynės siūlo gerą kompromisą tarp komforto ir šoninio prilaikymo. Visgi odinės sėdynės reikalauja kruopščios priežiūros, nes kitaip greitai pradeda dėvėtis.

Galinės sėdynės užtikrina pakankamą komfortą, tačiau ne tiek, kad vertėtų dalyti papildomus komplimentus. Vis dėlto, interjero erdvumas yra stiprioji pusė, nors dėl to šiek tiek nukentėjo bagažinės talpa. 505 litrų tūris nusileidžia kai kuriems konkurentams, tačiau bagažinės forma ir plotis iš dalies kompensuoja šį trūkumą.

REKLAMA

Volvo XC60 DINAMIKA

Didžiausias nusivylimas, tiesą sakant, kyla dėl „Volvo“ sprendimo naudoti didesnio ir brangesnio „XC90“ variklius bei pavarų dėžes mažesniame „XC60“. Deja, toks sprendimas nesuteikia šiam SUV galimybių pasiekti klasės standartams būdingo našumo.

Visi „XC60“ modeliai naudoja 2,0 litrų keturių cilindrų benzininius arba dyzelinius variklius. Priklausomai nuo pasirinktos versijos, automobilis gali būti varomas priekiniais arba keturiais ratais. Tiesa, nors Skandinavijos naudotų automobilių rinkoje vis dar galima rasti „XC60“ su mechanine pavarų dėže, Lietuvoje tokie egzemplioriai yra beveik neaptinkami.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Benzininiai varikliai pasižymi tylumu, minimaliomis vibracijomis ir patenkinamomis degalų sąnaudomis. Tačiau didžiausia problema – pats automobilio svoris, kuris, priklausomai nuo versijos, svyruoja nuo 1950 iki 2150 kilogramų. Tai didžiulė masė, kurią turi įveikti vos keturių cilindrų variklis.

Tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai generuoja pakankamą sukimo momentą ir galią, tačiau jų galimybes riboja „Aisin“ 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Šios dėžės veikimo algoritmai dažnai atrodo lėti ir neefektyvūs, primenantys tripirščio tinginio reakciją į pasikeitusius orus. Dėl to „Volvo XC60“ dinamikos varžybose užimtų paskutines pozicijas tarp savo klasės konkurentų. Net „Jaguar F-Pace“ su keturių cilindrų varikliu demonstruoja pastebimai geresnę dinamiką.

REKLAMA

Volvo XC60 VALDYMAS

Vairuojant „Volvo XC60“ iškart pastebima, jog švedai siekia skatinti atsakingą vairavimą. Tolygaus, sklandaus važiavimo metu atsiskleidžia pagrindinės „XC60“ stiprybės – absoliutus komfortas, puiki garso izoliacija ir preciziškai veikiančios saugumo sistemos, kurios gerokai palengvina vairuotojo darbą. Tačiau šios savybės labiausiai išryškėja tik tam tikromis sąlygomis.

REKLAMA

Jeigu automobilis aprūpintas 19–20 colių skersmens ratlankiais ir važiuojama prastesne kelio danga arba įveikiami aštresni dangos sujungimai, pakabos smūgių slopinimo galimybės sukelia abejonių. Galinė orinė pakaba šiek tiek padeda sušvelninti situaciją, tačiau net ir ji nesuteikia „skrajojančio kilimo“ efekto, kurio būtų galima tikėtis.

Antroji „Volvo XC60“ karta populiari ne be reikalo. Daugeliu atžvilgių šis modelis atitinka tai, ko tikimasi iš aukštesnės klasės SUV: jis patogus, komfortiškas, lengvai valdomas ir saugus.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, nors „XC60“ savybės patenkins daugelio vairuotojų poreikius, tie, kurie nori pajusti automobilio pulsą ir daugiau dinamikos, gali nusivilti. Benzininiai varikliai, nors tylūs ir malonūs, yra flegmatiški, kaip ir automatinė pavarų dėžė. Automobilio pakaba aiškiai orientuota į komfortą, o ne į dinamišką ir įspūdžių kupiną vairavimo patirtį.

Naudoto „Volvo XC60“ eksploatacija:

Kaina

Antros kartos „Volvo XC60“ SUV modelis Lietuvoje pasižymi itin gera išliekamąja verte, o tai lemia tiek švediškos markės reputacija, tiek aukštas saugumo, komforto ir kokybės standartas.

„Autobilis.lt“ duomenimis, vidutinė naudoto „Volvo XC60“ kaina Lietuvoje svyruoja nuo maždaug 25 000 iki 40 000 eurų.

Vidutinės degalų sąnaudos (WLTP)

Benzininiai varikliai:

  • 2.0 T6 – 7,8 l/100 km
  • 2.0 T5 – 7,3 l/100 km
  • 2.0 T4 – 7,1 l/100 km

Dyzeliniai varikliai:

  • 2.0 D5  – 5,6 l/100 km
  • 2.0 D4 – 5,5 l/100 km
  • 2.0 D3 – 5,0 l/100 km
  • 2.0 B5 Mild-Hybrid – 5,9 l/100 km
  • 2.0 B4 Mild-Hybrid – 5,6 l/100 km

Hibridiniai varikliai

  • 2.0 T8 Twin Engine – 3,2 l/100 km
  • 2.0 T6 Twin Engine – 2,3 l/100 km
  • 2.0 B6 Mild-Hybrid – 8,3 l/100 km
  • 2.0 B5 Mild-Hybrid – 7,8 l/100 km

„Volvo XC60“ detalių kainos:

  • Alyvos filtras: ~ 8 €
  • Alkūninio veleno riebokšlis: ~ 15 €
  • Stabilizatoriaus traukė: ~ 30 €
  • Galinės svirties įvorė: ~ 25 €
  • Salono filtras: ~ 30 €
  • Amortizatorius: ~ 100 €
  • Uždegimo ritė: ~ 40 €
  • Stabdžių trinkelių komplektas: ~ 70 €
  • Stabdžių diskas: ~ 60 €
  • ABS daviklis: ~ 25 €
  • Alyvos radiatoriaus tarpinė: ~ 10 €
  • Aušinimo skysčio temperatūros daviklis: ~ 12 €
  • Termostatas: ~ 30 €
  • Radiatorius: ~ 400 €
  • Alyvos radiatorius: ~ 200 €

Detalių kainos orientacinės

Naudoto Volvo XC60 gedimai:

  • Tarpinė tarp galinių durelių ir sparno: Dažnai užfiksuojama pranešimų apie prastai suprojektuotą tarpinę. Per ją į vidų gali patekti nešvarumai, o purvas ar smėlis kaupiasi durų vidinėje pusėje. Ilgainiui tai gali sukelti korozijos židinius. Pirkdami naudotą „XC60“, būtinai atkreipkite dėmesį į apatinę galinių durelių būklę.
  • Radiatoriaus grotelės: Grotelių dizainas patrauklus, tačiau nepraktiškas. Dideli tarpai leidžia į variklio skyrių patekti akmenukams ar didesniems objektams, kurie gali pažeisti radiatorių. Naujesni modeliai arba dyzelinės versijos dažnai turi aktyvias radiatoriaus groteles, kurios automatiškai reguliuoja oro paėmimą.
  • Stoglangio nesandarumas: Ši problema gana dažna. Pirkdami naudotą „XC60“, patikrinkite stoglangio gumų būklę ir ar salone nėra drėgmės požymių. Nepamirškite pažvelgti į atsarginio rato skyrių – tai vieta, kur dažnai pastebimi pirmieji drėgmės požymiai.
  • Buferiai ir priekinis stiklas: Patikrinkite priekinius ir galinius buferius bei priekinio stiklo būklę. Šių detalių pažeidimai gali sutrikdyti už jų esančių saugos sistemos komponentų veikimą, o jų remontas ar keitimas gali būti labai brangus.
  • Elektroninių prietaisų gausa „Volvo XC60“ modelyje gana stipriai apkrauna automobilio akumuliatorių. Norėdami išvengti galimų problemų, būtinai patikrinkite akumuliatoriaus būklę. Geriausia, įsigijus naudotą „Volvo XC60“, iškart pasikeisti akumuliatorių į tokį, kuris atitinka gamintojo rekomendacijas. Tai padės užtikrinti ilgalaikį ir patikimą automobilio veikimą.
  • Multimedijos sistema ne visada veikia sklandžiai. Lietimui jautrus ekranas kartais nereaguoja į paspaudimus arba sistema gali užstrigti. Paprastai tokias problemas galima išspręsti perkrovus sistemą arba įdiegus naujausią programinės įrangos versiją.
  • Jei svarstote įsigyti „T8“ iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją, atidžiai patikrinkite įkrovimo laido ir kištuko būklę. Įsitikinkite, kad nėra jokių pažeidimų ar nusidėvėjimo požymių. Taip pat bandomojo važiavimo metu kelis kartus patikrinkite įkrovimo kištuko dangtelio atidarymo mechanizmo veikimą.
  • Norėdami įsigyti hibridinę versiją, patikrinkite baterijos įkrovimo procesą. Įsitikinkite, kad įkrovimas vyksta sklandžiai ir prietaisų skydelyje neatsiranda pranešimų apie galimus gedimus.
  • Hibridinę pavarą (ne „Mild-Hybrid“) turintys modeliai dažnai susiduria su ankstyvais elektros motoro gedimais. Sugedus elektros motorui, dažniausiai reikia keisti visą „ERAD“ modulį, esantį ant galinės ašies. Prastai veikiančio elektros motoro simptomai yra gana akivaizdūs: trūkčiojimas, pašaliniai garsai iš galinės ašies, netolygi akceleracija ar akivaizdžiai juntamas galios sumažėjimas.
  • Vairo stiprintuvo gedimai: „Volvo XC60“ modeliams būdingi vairo stiprintuvo gedimai. Tinkamai veikianti sistema turėtų užtikrinti, kad vairas suktųsi ypatingai lengvai, net stovint vietoje.
  • Programinės įrangos atnaujinimai: Naujausia programinės įrangos versija gali pagerinti ne tik saugumo sistemų darbą, bet ir bendrą automobilio funkcionalumą. Todėl, jei turite galimybę, pasirūpinkite, kad „XC60“ būtų atnaujinta iki naujausios versijos.
  • Vibracijos važiuojant: Pirkdami naudotą „XC60“, būtinai patikrinkite, ar važiuojant didesniu nei 110 km/val. greičiu nejaučiate vibracijų. Šios vibracijos gali būti susijusios su netinkamu ratų suvedimu, nusidėvėjusiais pusašiais ar „AWD“ sistemos movos problemomis.
  • „Haldex“ sistemos aptarnavimai: Jei automobilis turi dalinę keturių varančiųjų ratų pavarą, įsitikinkite, kad buvęs savininkas laiku atliko „Haldex“ sistemos aptarnavimus. Nors „Volvo“ teigia, jog „Haldex“ movos alyvos keisti nereikia, iš tikrųjų ją būtina keisti kas 30 000–40 000 kilometrų, kad išvengtumėte gedimų.

„Volvo XC60“ atšaukimai:

  • 2021 m. „Volvo“ atšaukė 2020 m. gegužės–rugpjūčio mėn. pagamintus modelius dėl galimų turbokompresoriaus gedimų.
  • 2021 m. „Volvo“ atšaukė 2019–2020 m. pagamintus modelius dėl galimo 15A (žemo slėgio degalų siurblio) saugiklio perdegimo.
  • 2021 m. „Volvo“ atšaukė 2020 m. rugsėjo mėn. pagamintus modelius dėl galimų „SRS“ valdymo bloko defektų.
  • 2020 m. „Volvo“ atšaukė 2017 m. gegužės ir 2020 m. gegužės mėn. pagamintus modelius dėl netinkamai priveržtų priekinių valytuvų dalių.
  • 2020 m. „Volvo“ atšaukė 2019–2020 m. modelinius automobilius dėl netinkamos „ASDM“ programinės įrangos, galinčios paveikti automatinės stabdymo sistemos veikimą.
  • 2019 m. „Volvo“ atšaukė 2017–2018 m. pagamintus modelius dėl trūkstamos priekinių sėdynių bėgių jungties. Susidūrimo iš galo atveju tai gali paveikti sėdynės padėtį ir sutrikdyti keleivių apsaugos funkciją.
  • 2019 m. „Volvo“ atšaukė 2017 m. gruodžio ir 2018 m. spalio mėn. pagamintus automobilius dėl galimų bagažinės amortizatorių defektų. Esant žemai temperatūrai, jie gali užstrigti arba sulinkti.

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų