Pirmosios kartos „Range Rover Sport“ buvo vienas iš tų, apie kurio atsiradimą naujo tūkstantmečio pradžioje kalbėjo kas tik netingėjo, tačiau pardavimų rodikliai parodė, jog mažesnis, pigesnis, bet ne ką mažiau prabangesnis „
Range Rover Sport“ buvo tas automobilis, kurio britams ir reikėjo. Per devynerius metus „
Range Rover“ pardavė beveik 414 tūkst. Sport“ modelių – tai įspūdingas rodiklis, kuriuo gali pasigirti ne kiekvienas šios klasės atstovas.
DIZAINAS
Pirmąjį, sėkmingą eksperimentą pakeitęs modelis, vėlgi, neturėjo nei vienos bendros detalės su senuoju modeliu. Ant visiškai naujos struktūros pagamintas modelis leido sumažinti net iki 420 kilogramų siekusį antsvorį. Be to, „Range Rover Sport“ atsisakė sudėtingos „Land Rover Discovery“ važiuoklės ir vietoje jos naudojo lengviesiems automobiliams artimesnę struktūrą, dėl kurios, pavyzdžiui, automobilio priežiūra tapo šiek tiek pigesnė ir paprastesnė.
Nors naujos kartos modelis tapo ženkliai lengvesnis, „Range Rover Sport“ taipogi tapo didesnis. Palyginus su pirmtaku, „Sport“ modelis tapo 100 mm ilgesnis, 144 mm platesnis, tačiau tuo pačiu 5 mm žemesnis. Nors „Sport“ padidėjo visomis kryptimis, jis nebeatrodo taip griozdiškai kaip jo pirmtakas. Žvelgiant į „Range Rover Sport“ netgi norisi pasakyti, jog atrodo sportiškai ir netgi pateisiną automobilio varde esantį apibrėžimą.
Naujienų netrūko ir automobilio pakaboje. Priekyje – iš aliuminio pagamintos dvigubos skersinės svirtys, gale – daugiasvirtė konfigūracija. Be to, automobili gali turėti adaptyvius bei pneumatinės pakabos elementus, kurių dėka galima keisti kėbulo prošvaisą, priklausomai nuo važiavimo režimo ar poreikių.
Atkreipkite dėmesį:
- Automobilis turi šūsnį aktyvių ir pasyvių saugumo sistemų. Dėl to akumuliatoriaus būklė yra ypatingai svarbi, norint išvengti netikėtų problemų. Tai yra vienas iš tų komponentų, kuriam neturėtumėte gailėti pinigų;
- „Range Rover Sport“ gali turėti problemų su neveikiančia, stringančia multimedija. Retkarčiais šias problemas išsprendžia multimedijos sistemos perkrovimas, tačiau pats geriausias vaistas – programinės įrangos atnaujinimas;
- Švelniai užsidarančios durys – „Range Rover Sport“ privalumas, tačiau tai labai greitai gali tapti didžiuliu galvos skausmu. Durų pritraukėjai tiesiog gali nustoti veikti;
DINAMIKA
Jeigu jau prakalbome apie vairuotojo poreikius, variklių gama kone idealiai atspindi „Range Rover“ požiūrį, mat ten – milžiniška įvairovė. Priklausomai nuo gamybos metų, „Range Rover Sport“ galėjo turi tiek kompaktišką 2,0 litrų, keturių cilindrų benzininį variklį su turbokompresoriumi, tiek ypatingai pajėgų 5,0 litrų, V8 monstrą. Net ir dyzelinių variklių gretose buvo galima rasti keletą skirtingų agregatų.
Milžiniška įvairovė gali būti didžiulis privalumas, jeigu nežinote ko norite, tačiau daugeliui ji kels sumaištį. Pavyzdžiui, 3,0 litrų, V6 ir 5,0 litrų V8 naudoja mechaninį kompresorių. Likusieji didesnę galią išgauna turbokompresorių pagalba. 3,0 litrų dyzelinis variklis (žymimas „SDV6“) naudoja lengvesnį ir paprastesnį „Torsen“ diferencialą, kai likusios versijos naudojasi sudėtingesne ir pranašesne „Magna Steyr“ inžinierių sukurta diferencialų blokavimų sistema.
Nors ir patobulintas, bet vis dar į rizikingų variklių sąrašą patenkantis V6 dyzelis buvo pakeistas 2020-aisiais metais. Tuomet jį pakeitė visiškai naujas agregatas, kuriame cilindrai išdėstyti eilėje. Taipogi 6 cilindrų dyzelinį variklį turinčios versijos taipogi naudoja 8 laipsnių (visi modeliai iki 2017 metų gauna 6 laipsnių) automatinę pavarų dėžę. Šiek tiek painu, ar ne?
Atkreipkite dėmesį:
- Dyzeliniai varikliai turi kietųjų dalelių filtrą. Jis, anksčiau ar vėliau, užsikimš. Jeigu taip įvyks, prietaisų skydelyje išvysite informacinį pranešimą. Taipogi dėl to variklio galia gali būti apribota;
- „Range Rover Sport“ modeliuose naudoti dyzeliniai varikliai vis dar turėjo problemų su lūžtančiais alkūniniais velenais. Dėl to reikėtų kaltinti silpnas konstrukcines vietas. Taipogi šiam procesui įtakos turi per retas alyvos keitimas;
- Lūžtančių alkūninių velenų problema išliko net ir tada, kai gamintojas pradėjo diegti patobulintą alyvos siurblį ir paskirstymo diržo įtempiklį;
INTERJERAS
Norint suprasti kodėl žmonės ryžtasi sugrįžti arba išlikti ištikimi „Range Rover“ automobiliams, tiesiog užtenka atsisėstų už vairo, ir „Range Rover Sport“ galėtų būti geras pavyzdys. Kad ir kaip skeptiškai bežiūrėsi į „Range Rover Sport“ saloną, anksčiau ar vėliau norėsis pripažinti, jog tai – jauki, prabangi ir solidi vieta. Stilistiniu požiūriu – tai gerokai mielesnė vieta būti, o ir nebesijauti, lyg vairuotum biudžetinę „Range Rover“ versiją.
Kaip ir priklauso, priekyje sėdėsite šiek tiek aukščiau negu standartiniame padidinto pravažumo automobilyje, tačiau pati vairuotojo sėdynė yra ganėtinai žemoje padėtyje, todėl įsipatoginus už „Sport“ vairo gali pūpsoti it už kokio „BMW M3“ vairo. Tai – geras ženklas.
Mažiausią „bet“ norisi ištarti atsisėdus ant galinių sėdynių. Ten galėtų būti vienu ar dviem centimetrais daugiau vietos kojoms ir galvai. Nors įspūdinga erdve nepasižymi nei vienas „Range Rover Sport“ analogas, tačiau atsižvelgiant į mašinos dydį – tai tiesiog nepriimtina.
Atkreipkite dėmesį:
- Tinkamai neveikianti pneumatinės pakabos sistema neleis keisti kėbulo prošvaisos. Taip pat atsižvelkite į bendrą kėbulo aukštį. Retkarčiais nesandarios oro pagalvės nepajėgia išlaikyti transporto priemonės svorio;
- Per kelias skirtingas vietas į automobilio vidų gali veržtis vanduo. Silpnosios vietos – bagažinės dangtis. Atstumo jutikliai taipogi nemėgsta vandens, tad jeigu važiuosite per labai didelę balą – būkite atidūs;
- Dėl stovėjimo stabdžio gedimų gali pasigirsti garsus cypimas, rankinis stabdys negali išsijungti ir (arba) galiniai ratai gali užsiblokuoti. Gedimo priežastys – susidėvėjusios stabdžių kaladėlės arba sugedęs elektrinio rankinio stabdžio mechanizmas;
VALDYMAS
Daugeliui vairuotojų gali susidaryti įspūdis, jog „Sport“ vardu pavadintas „Range Rover“ pernelyg stipriai stengsis būti visureigiu, su kuriuo yra patogu važinėti tik lygiais keliais. Nors lygiais keliais su juo važiuoti yra be galo patogu, tačiau „Range Rover Sport“ nesistengia nuslėpti fakto, jog tai SUV.
Nors automobilis paklusniai įveikia vingiuotus posūkius, vairuojant jį vis tiek jauti, jog sėdite už daugiau nei dvi tonas sveriančio visureigio. Kita vertus, tai priverčia šiek tiek atsipūsti ir mėgautis išskirtiniu pneumatinės pakabos darbu, mat 19 colių skersmens ratlankius dėvintys modeliai suteikia ypatingai aukštą komforto lygį, dėl kurio nesinorės išlipti iš automobilio, arba retkarčiais pasišaipyti iš BMW ar „Mercedes-Benz“ vairuotojų.
„Range Rover Sport“ gerai jaučiasi ne tik greitkelyje, bet ir mieste. Važiuojant nedideliu greičiu važiuoklė retkarčiais nespės idealiai išfiltruoti kelio nelygumų, tačiau vietoje to reikėtų teigiamai įvertinti gerą apsisukimo spindulį, gerą matomumą ir vaizdo kamerų rinkinį, kuris padeda automobilį pastatyti net ir ypatingai ankštą stovėjimo vietą. Prakalbus apie tai, verta pažymėti, jog „Range Rover Sport“ turi kituose automobiliuose neegzistuojantį sprendimą.
Šiame automobilyje įdiegta „Start/Stop“ sistema veikia tinginio režimu. Pavyzdžiui, variklis išjungiamas kiekvieną kartą, kai sustojate. Atleidžiate stabdžių pedalą, jis užsiveda ir vėl važiuojate toliau. Vis dėlto, jeigu automobilį pastatėte į stovėjimo vietą ir tiesiog norite eiti savo keliais, tokiu atveju tiesiog pakanka atsisegti vairuotojo saugos diržą ir automobilis pereis į „išjungimo“ būseną. Tuomet telieka išlipti iš automobilio ir jį tiesiog užrakinti.
Atkreipkite dėmesį:
- Netikėtai sumažėjusi variklio gali indikuoti keletą skirtingų problemų. Ši problema gali kilti dėl vakuumo nuotėkio, susidėvėjusio paskirstymo diržo, sugedusio katalizatoriaus, probleminio degalų siurblio ir oro srauto jutiklio arba uždegimo ritės gedimo;
- Jeigu važiuojant nedideliu greičiu iš priekinės dalies sklinda įtartini stuksenimo garsai, paprastai tai reiškia, jog atėjo metas keistis apatinių pakabos svirčių įvores;
- Gamintojas oficialiai deklaruoja, jog alyvos automatinėje pavarų dėžėje nereikia keisti. Vis dėlto, pavarų dėžės gamintojas „ZF“ tai daryti rekomenduoja daryti kas 70 000 kilometrų;
- Alyvą priekiniame diferenciale turėtų būti keičiama ne rečiau nei kas 60 000 kilometrų. Norėdami patikrinti fizinę diferencialo būklę, išimkite išleidimo kamštį ir į skaidrų indą įpilkite alyvos mėginį. Patikrinkite, ar alyva nėra blizganti;
- Variklio alyvą privalomą keisti kas 10 000 - 15 000 kilometrų;
Versija | Gamybos metai | Varantieji ratai | Galia | NM |
3.0 V6 | 2013-2017 | Visi | 258 AG | 600 Nm |
3.0 V6 | 2013-2015 | Visi | 292 AG | 600 Nm |
3.0 V6 | 2013-2017 | Visi | 340 AG | 450 Nm |
4.4 V8 | 2014-2015 | Visi | 340 AG | 700 Nm |
5.0 V8 | 2013-2017 | Visi | 510 AG | 625 Nm |
2.0 Si4/P300 | 2017-2022 | Visi | 300 AG | 400 Nm |
2.0 SD4 | 2017-2022 | Visi | 240 AG | 700 Nm |
SVR 5.0 V8 | 2013-2022 | Visi | 550/575 AG | 350 Nm |
4.4 SDV8 | 2017-2020 | Visi | 340 AG | 740 Nm |
3.0 SDV6 | 2017-2020 | Visi | 306/340 AG | 600/700 Nm |
3.0 P400 | 2019-2022 | Visi | 400 AG | 550 Nm |
3.0 P360 | 2019-2022 | Visi | 360 AG | 495 Nm |
3.0 D300 | 2020-2022 | Visi | 301 AG | 650 Nm |
3.0 D250 | 2020-2022 | Visi | 250 AG | 600 Nm |
Gamintojo atšaukimai
- 2019 metų vasarį „Land Rover“ atšaukė „Range Rover Sport“ automobilius dėl galimo posūkių žibintų gedimo;
- 2018 metų spalį gamintojas atšaukė „Range Rover Sport“ dėl galimo automatinės stabdymo sistemos gedimo;
- 2018 metų vasarį britai atšaukė „Range Rover Sport“ dėl neveikiančio skaitmeninio prietaisų skydelio;
- 2017 metų gegužę „Range Rover Sport“ buvo atšauktas dėl netinkamai veikiančių saugos diržų;
- 2017 metų vasarį „Range Rover Sport“ buvo atšauktas dėl oro pagalvių gedimų. Gamintojas baiminosi, jog avarijos atveju jos gali neišsiskleisti;
- 2015 metų rugpjūtį „Range Rover Sport“ atšaukė dėl netinkamai veikiančių durų pritraukėjų;
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Išskirtinis stilius
- Pravažus nesudėtingoje bekelėje ir komfortiškas ilgoje kelionėje
- Stebėtinai dinamiškas ir vikrus
- Praktiškas ir universalus interjeras
- Ypatingai plati variklių gama. Nuo maža CO2 emisija pasižyminčio keturių cilindrų agregato iki šaunaus V8
- Tikėtina, jog draudimo ir kasko kaina bus mažesnė už „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ analogus
KODĖL NE?
- Automobilio eksploatacijos kaštai
- Potencialus ilgapirščių taikinys
- Kvestionuotinas patikimumas
- Vis dar išskirtiniu patikimumu nepasižymintis dyzelinis variklis
- Didelis svoris įtakoja vidutinių degalų sąnaudų rodiklius, spartesnį padangų nusidėvėjimą
- Iki 2016 metų gaminti modeliai galėtų pasižymėti geresnėmis apdailos medžiagomis
- Apgailėtinos hibridinę pavarą turinčios versijos
- Vidutiniškai skaitmeninius įrašus atkurianti „Meridian“ garso sistema
DETALIŲ KAINOS
- Salono filtras ~ 10 eurų
- Automatinės pavarų dėžės alyvos keitimo komplektas ~ 80 eurų
- Oro slėgio padangoje daviklis ~ 50 eurų
- Stabilizatoriaus pagalvė ~ 15 eurų
- Stabilizatoriaus traukė ~ 20 eurų
- Rato guolių komplektas ~ 60 eurų
- Pusašio riebokšlis ~ 10 eurų
- Amortizatorius ~ 400 eurų
- Oro sistemos modulis ~ 350 eurų
- Parkavimo atstumo jutiklis ~ 20 eurų
- Suporto remonto komplektas ~ 15 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 50 eurų
- Stabdžių diskas ~ 70 eurų
- Papildomas elektrinis aušinimo skysčio siurblys ~ 150 eurų
- Įsiurbimo kolektoriaus slėgio daviklis ~ 40 eurų
- V6 benzininio variklio purkštukas ~ 120 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Range Rover Sport“ su benzininiu varikliu: 3.0 V6 AWD
Tai – bene geriausias pasirinkimas. Ieškokite versijos su mechaniniu kompresoriumi, kuris ne tik džiugins išskirtiniu garsu, bet ir neblogomis dinaminėmis savybėmis.
Iki 100 km/val. nuolatos įsibėgėsite per maždaug 7 sekundes, o jeigu surasite atnaujintą modelį, kuris turės ne 6, o 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę, tuomet jūsų negąsdins ir gamintojo deklaruojamos degalų sąnaudos.
„Range Rover Sport“ su dyzeliniu varikliu: 3.0 D350
6 cilindrų dyzelinis variklis, dėl daugybės skirtingų priežasčių, atrodo kaip idealus pasirinkimas tokio dydžio automobiliui kaip „Range Rover Sport“, ir iš dalies jūs būsite teisūs.
Didžiulis sukimo momentas padeda automobilį išjudinti akimirksniu, o 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė leidžia taupyti degalus. Važiuojant 130 km/val. greičiu variklio sūkių padala kabės ties 1900 aps/min. Tai reiškia, jog vidutinės degalų sąnaudos retai kada viršys 8 litrus dyzelino 100 kilometrų.
Be to, nuo 2020-ųjų metų į „Range Rover Sport“ buvo montuojami visiškai naujos konstrukcijos dyzeliniai varikliai, kurie neturi nieko bendro su anksčiau naudotu „Ford-PSA“ kūriniu.