Balsuodami už geriausius 7 motociklus, konkurso komisijos nariai turi išdalinti 25 balus. Daugiausiai vienam motociklui galima skirti 10 balų.
Štai kaip išsidėstė A. Sutkaus išdalyti balai.
4 balai – „BMW R 1300 GS“.
Iš pagrindų atnaujintas GS-as, su daugybe įdomių sprendimų svoriui mažinti, galiai, saugumui ir stabilumui didinti. Būdamas BMW motociklų su opoziciniais varikliais gerbėjas, turėjau išlikti sąžiningas sau, neduodamas šiam motociklui daugiausia balų dėl jo didžiausių neigiamų parametrų – kainos ir svorio.
Visa kita žavėjo nuo pirmo atsisėdimo ir kilometro: džiugino išorinis vaizdas, elektra kilnojamas priekinis stiklas, vairuotojo ergonomika, patogus valdymui ekranas, reguliuojama dinaminė pakaba, vairavimas visuose keturiuose režimuose išlaikant didžiausią saugumą, stabilumą ir malonumą.
Negaliu nepaminėti galios ir sukimo momento, kas keliaujant įkalnėse su aštriais lėtais posūkiais, bekelėje ir gerame kelyje kur leidžiamas didesnis greitis, suteiks privalumų ir malonumo – tai, ko ir tikiesi iš BMW.
5 balai – „CFMOTO 800MT Explore“.
Kokybės ir kainos santykis, vienas žingsnis į tai, kad kinai jau daug kur geri arba labai geri. Dažnas iš komisijos narių po šio motociklo testų pripažino, kad tai – labai geras motociklas.
Puikiai surinktas, be jokių nereikalingų garsų, švelnios ir tikslios pavaros, galia atitinkanti lūkesčius.
Vienas tų kuris leidžia prisijungti „Apple CarPlay“, turi programėlę motociklo būklei sekti, turi didelį valdymo ekraną, aklos zonos perspėjimą veidrodėliuose, padangų slėgio daviklius, šildomas rankenas ir sėdynę jau standartinėje komplektacijoje, ko neturėjo dauguma konkurso pretendentų.
Stebino ir džiugino – norėjosi važiuoti toli.
3 balai – „Ducati Diavel V4“.
Vienas toks motociklas 2024 metų konkurse. Itin galingas, reikalaujantis patyrusio vairuotojo, jaudinantis nuo pirmo variklio užvedimo.
Patogus valdyti ne tik gatvėje: dėl savotiškos formos ir atramos taškų, gana patogus ir ilgesnėje kelionėje net man – drambliui aukštaūgiui.
Išskirtinis motociklo priekinės ir galinės dalies dizainas, išvaizdi išmetimo sistema ir ausį džiuginantis jos sukeliamas garsas.
Dėl didelės motociklo kainos ir siauresnio panaudojimo būdo, skyriau jam mažiau taškų nei planavau pirminiame svarstyme.
3 balai – „Honda CB650“.
Tai nebuvo mano TOP7 pasirinkimas: dėl „e-cluch“ naujovės, visus 10 balų atidaviau jam „Metų inovacijos“ nominacijoje.
6 balai – „Honda CRF1100D4 Africa Twin“.
Turbūt turėčiau jį lyginti su 2023 metų modeliu, kurio nesu bandęs. „Africa“ visą konkursą buvo visa galva aukštesnė už kitus, nuotykiams skirtus, modelius, nes turi automatinę pavarų dėžę su galimybe jos veikimą sureguliuoti kelionei, sportui ar bekelei.
Kelio dangai ir svoriams prisitaikanti pakaba, komplektuojama kaip standartinės įrangos dalis, veikė puikiai. Stebino mažos degalų sąnaudos, kas keliaujant ilgus atstumus gali labai sumažinti biudžetą.
Tikėjausi, kad dauguma pretendentų turės „Android Auto“ prisijungimo galimybę ir lietimui jautrų ekraną, bet prie šios sistemos jungėsi ir veikė vos keli, „Africa“ veikė ir su ausinėmis į šalmą, kas labai palengvino ir paįvairino keliavimą.
Vairuojant šalia skriejo patikimumo jausmas, džiugino žemesnis svorio centras lengvoje bekelėje. Man tai buvo vienas iš tų motociklų, kurio nenorėjau atiduoti pardavėjams.
2 balai – „KTM 990 Duke“.
Tai nebuvo mano TOP7 pasirikimas. Daviau 2 balus, nes 3 daviau „Diavel“. Šiuo motociklu negalėjau tinkamai pasimėgauti dėl savo didelio ūgio.
2 balai – „Yamaha MT-09“.
Tai nebuvo mano TOP7 pasirinkimas. Linksmas, tikslus, gražus motociklas.