Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Maždaug 4 tonos degalų – tiek bandydami 35 konkurse „
Metų automobilis 2017“ dalyvaujančius automobilius sunaudojo dešimt komisijos narių, bandydami išrinkti pačius geriausius modelius.
Didžioji dalis – maždaug 2,3 t – buvo „Neste Pro Diesel“ dyzelino su antrosios kartos biodegalais. Šie degalai, teigia Andrius Miežys, UAB „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas, leidžia degalų sąnaudas sumažinti iki 5 proc., o variklio galią padidina iki 4 proc.
„Be to, naujos kartos priedai degaluose leidžia sumažinti išskiriamą taršą iki 20 proc., tad galime būti tikri, kad komisijos nariai, pavyzdžiui, važinėdami Druskininkų apylinkėse automobilių bandymo stovykloje šį kraštą paliko švaresnį nei šis galėjo būti“, – šypsosi specialistas ir priduria, kad „Pro Diesel“ dyzeline aromatinių medžiagų yra 8 kartus mažiau, 10 kartų mažesnis ir šio dyzelino peleningumas.
Apie 1,6 t degalų sunaudojo benzininiai automobiliai, kurių šių metų konkurse – net 17. Tai maždaug pusė visų konkurso automobilių. Tarp benzininių buvo ir keturi bene „rajausi“ modeliai. Sportiškas „Ford Focus RS“, po kurio kapotu 2,3 l darbinio tūrio turbobenzininis 350 AG variklis, bei du amerikietiški „Cadillac“ – CT6 sedanas su 3 l darbinio tūrio 417 AG motoru bei XT5 visureigis su 3,6 l darbinio tūrio V6 314 AG motoru. Prie godžiausių trijulės pritapo ir itališkas „Maserati Levante“ su 2,9 l darbinio tūrio V6 430 AG varikliu.
Tiesa, ketveriukę atsvėrė ir pirmą kartą konkurso istorijoje dalyvaujantys net keturi hibridiniai automobiliai, kurių degalų sąnaudomis komisijos nariai stebėjosi ir kalbėdamiesi tarpusavyje, ir viešai. Pavyzdžiui, Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) prezidentas ir konkurso komisijos narys, prisipažino, kad per 35 metų savo vairavimo patirtį nėra matęs automobilio, kuriam mieste 100 km atstumui užtektų 3 l degalų. Būtent taip jį nustebino naujasis „Toyota Prius“ hibridas.
Kita naujovė iš „Toyota“ – C-HR, kuris gal ir nepralenks rekordininko “Prius”, tačiau tik kelis šimtus kilometrų nuriedėjęs naujas hibridinis automobilis vartojo tik 5 litrus benzino šimtui kilometrų.
„Benzininiai varikliai kasdien tampa vis mažesni ir ekonomiškesni, - pasakoja įspūdžius V.Valiukevičius. – Buvome nustebinti, kad „Mercedes-Benz“, garsėjantis gerais dyzeliniais agregatais, šiemet mums pateikė automobilį su 2 litrų turbobenzininiu varikliu. Ir ką gi, po intensyvių bandymų Šiaulių autodrome, automobilio borto kompiuteris rodė 10,5 litro šimtui kilometrų sąnaudas. Tai puikus rezultatas 1,6 tonos automobiliui, važiavusiam ekstremaliu režimu.“
Paliko įspūdį
Stebinančių modelių – tiek itin mažomis, tiek nemenkomis degalų sąnaudomis – buvo ir daugiau. Ilona Steponėnė, „Metų automobilis 2017“ komisijos narė ir portalo lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė, sako, kad į atmintį jai įstrigo „Volvo S90“ sedanas, turintis 2 l darbinio tūrio turbodyzelinį variklį.
„Šiuo automobiliu važiavau į Druskininkuose surengtą bandymų stovyklą. Važiuojant normaliu tempu jis naudojo tik 4,4 l dyzelino, nors buvau įsijungusi ir šildymą, ir muziką, o pakeliui teko aplenkti ir šiek tiek automobilių“, – prisimena komisijos narė.
„Volvo S90“ mini ir Paulius Sviklas, portalo 15min žurnalistas ir konkurso komisijos narys. Jo taupiausių modelių sąraše – ir „Audi A5“, ir „Alfa Romeo Giulia“. Pastaroji, sako P. Sviklas, turi ne patį silpniausią 180 AG variklį, tačiau dyzelino sąnaudos 100 km yra kiek mažesnės nei 5 l.
„Automobilis labai dinamiškas. Ir tai ne tik dėl gero variklio ir pavarų dėžės, bet ir dėl mažo paties automobilio svorio – šis yra apie 1400 kg“, – pasakoja Paulius.
Valdas Vilūnas, TV laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės.“ vedėjas, taip pat mini 5 l 100 km sąnaudas. Tokiomis jį džiugino nedidukas „Citroen C3“, kuris, pastebi konkurso komisijos narys, nenaudojo daugiau degalų, nesvarbu, kaip važiuotumei.
Maršrutą pailgino
Dainius Leonavičius, konkurso komisijos narys ir televizijos laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas, pastebi tendenciją, kad automobiliai tampa vis taupesni, nors gamintojai stengiasi juos pristatyti su galingiausiais varikliais.
„Net ir galingiausios versijos dabar sunaudoja santykinai mažai degalų“, – tikina D. Leonavičius.
Jam nemažą įspūdį paliko naujasis „Toyota C-HR“ hibridinę jėgainę turintis modelis, kuriuo pasivažinėti panoro daugybė bandymų stovyklą Druskininkuose aplankiusių svečių. Anot Dainiaus, tik pradėjus važinėti automobilio degalų bakas buvo pustuštis, tačiau likučio užteko ne tik gausybei bandymų, bet ir grįžimui į Vilnių.
„Tai puikus rezultatas turint omenyje tai, kad taupymo režimą visi bandytojai buvo išjungę“, – kalba komisijos narys.
Jurgis Paplaitis, interneto laidos „Motorai“ autorius bei „Metų automobilis 2017“ komisijos narys, juokiasi, kad iš bandymų stovyklos grįždamas su sportišku „Ford Focus RS“ nesistengė sumušti taupumo rekordų.
Užuot važiavęs tiesiausiu ir greičiausiu keliu, jis maršrutą kiek pakoregavo ir kelionei pasirinko itin smagius kelius pro Aukštadvarį ir Vievį.
„Degalų bakas prieš pradedant važiuoti buvo pilnas. Grįžus į Vilnių rodė, kad dar galiu nuvažiuoti maždaug 30 km, – juokiasi komisijos narys. – Vidutinės degalų sąnaudos buvo pakilusios iki 22 l 100 km, grįžus sumažėjo iki 14,5 l. Bet buvo tikrai labai gerai.“
Maždaug 4 tonos degalų – tiek bandydami 35 konkurse „
Metų automobilis 2017“ dalyvaujančius automobilius sunaudojo dešimt komisijos narių, bandydami išrinkti pačius geriausius modelius.
Didžioji dalis – maždaug 2,3 t – buvo „Neste Pro Diesel“ dyzelino su antrosios kartos biodegalais. Šie degalai, teigia Andrius Miežys, UAB „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas, leidžia degalų sąnaudas sumažinti iki 5 proc., o variklio galią padidina iki 4 proc.
„Be to, naujos kartos priedai degaluose leidžia sumažinti išskiriamą taršą iki 20 proc., tad galime būti tikri, kad komisijos nariai, pavyzdžiui, važinėdami Druskininkų apylinkėse automobilių bandymo stovykloje šį kraštą paliko švaresnį nei šis galėjo būti“, – šypsosi specialistas ir priduria, kad „Pro Diesel“ dyzeline aromatinių medžiagų yra 8 kartus mažiau, 10 kartų mažesnis ir šio dyzelino peleningumas.
Apie 1,6 t degalų sunaudojo benzininiai automobiliai, kurių šių metų konkurse – net 17. Tai maždaug pusė visų konkurso automobilių. Tarp benzininių buvo ir keturi bene „rajausi“ modeliai. Sportiškas „Ford Focus RS“, po kurio kapotu 2,3 l darbinio tūrio turbobenzininis 350 AG variklis, bei du amerikietiški „Cadillac“ – CT6 sedanas su 3 l darbinio tūrio 417 AG motoru bei XT5 visureigis su 3,6 l darbinio tūrio V6 314 AG motoru. Prie godžiausių trijulės pritapo ir itališkas „Maserati Levante“ su 2,9 l darbinio tūrio V6 430 AG varikliu.
Tiesa, ketveriukę atsvėrė ir pirmą kartą konkurso istorijoje dalyvaujantys net keturi hibridiniai automobiliai, kurių degalų sąnaudomis komisijos nariai stebėjosi ir kalbėdamiesi tarpusavyje, ir viešai. Pavyzdžiui, Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) prezidentas ir konkurso komisijos narys, prisipažino, kad per 35 metų savo vairavimo patirtį nėra matęs automobilio, kuriam mieste 100 km atstumui užtektų 3 l degalų. Būtent taip jį nustebino naujasis „Toyota Prius“ hibridas.
Kita naujovė iš „Toyota“ – C-HR, kuris gal ir nepralenks rekordininko “Prius”, tačiau tik kelis šimtus kilometrų nuriedėjęs naujas hibridinis automobilis vartojo tik 5 litrus benzino šimtui kilometrų.
„Benzininiai varikliai kasdien tampa vis mažesni ir ekonomiškesni, - pasakoja įspūdžius V.Valiukevičius. – Buvome nustebinti, kad „Mercedes-Benz“, garsėjantis gerais dyzeliniais agregatais, šiemet mums pateikė automobilį su 2 litrų turbobenzininiu varikliu. Ir ką gi, po intensyvių bandymų Šiaulių autodrome, automobilio borto kompiuteris rodė 10,5 litro šimtui kilometrų sąnaudas. Tai puikus rezultatas 1,6 tonos automobiliui, važiavusiam ekstremaliu režimu.“
Paliko įspūdį
Stebinančių modelių – tiek itin mažomis, tiek nemenkomis degalų sąnaudomis – buvo ir daugiau. Ilona Steponėnė, „Metų automobilis 2017“ komisijos narė ir portalo lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė, sako, kad į atmintį jai įstrigo „Volvo S90“ sedanas, turintis 2 l darbinio tūrio turbodyzelinį variklį.
„Šiuo automobiliu važiavau į Druskininkuose surengtą bandymų stovyklą. Važiuojant normaliu tempu jis naudojo tik 4,4 l dyzelino, nors buvau įsijungusi ir šildymą, ir muziką, o pakeliui teko aplenkti ir šiek tiek automobilių“, – prisimena komisijos narė.
„Volvo S90“ mini ir Paulius Sviklas, portalo 15min žurnalistas ir konkurso komisijos narys. Jo taupiausių modelių sąraše – ir „Audi A5“, ir „Alfa Romeo Giulia“. Pastaroji, sako P. Sviklas, turi ne patį silpniausią 180 AG variklį, tačiau dyzelino sąnaudos 100 km yra kiek mažesnės nei 5 l.
„Automobilis labai dinamiškas. Ir tai ne tik dėl gero variklio ir pavarų dėžės, bet ir dėl mažo paties automobilio svorio – šis yra apie 1400 kg“, – pasakoja Paulius.
Valdas Vilūnas, TV laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės.“ vedėjas, taip pat mini 5 l 100 km sąnaudas. Tokiomis jį džiugino nedidukas „Citroen C3“, kuris, pastebi konkurso komisijos narys, nenaudojo daugiau degalų, nesvarbu, kaip važiuotumei.
Maršrutą pailgino
Dainius Leonavičius, konkurso komisijos narys ir televizijos laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas, pastebi tendenciją, kad automobiliai tampa vis taupesni, nors gamintojai stengiasi juos pristatyti su galingiausiais varikliais.
„Net ir galingiausios versijos dabar sunaudoja santykinai mažai degalų“, – tikina D. Leonavičius.
Jam nemažą įspūdį paliko naujasis „Toyota C-HR“ hibridinę jėgainę turintis modelis, kuriuo pasivažinėti panoro daugybė bandymų stovyklą Druskininkuose aplankiusių svečių. Anot Dainiaus, tik pradėjus važinėti automobilio degalų bakas buvo pustuštis, tačiau likučio užteko ne tik gausybei bandymų, bet ir grįžimui į Vilnių.
„Tai puikus rezultatas turint omenyje tai, kad taupymo režimą visi bandytojai buvo išjungę“, – kalba komisijos narys.
Jurgis Paplaitis, interneto laidos „Motorai“ autorius bei „Metų automobilis 2017“ komisijos narys, juokiasi, kad iš bandymų stovyklos grįždamas su sportišku „Ford Focus RS“ nesistengė sumušti taupumo rekordų.
Užuot važiavęs tiesiausiu ir greičiausiu keliu, jis maršrutą kiek pakoregavo ir kelionei pasirinko itin smagius kelius pro Aukštadvarį ir Vievį.
„Degalų bakas prieš pradedant važiuoti buvo pilnas. Grįžus į Vilnių rodė, kad dar galiu nuvažiuoti maždaug 30 km, – juokiasi komisijos narys. – Vidutinės degalų sąnaudos buvo pakilusios iki 22 l 100 km, grįžus sumažėjo iki 14,5 l. Bet buvo tikrai labai gerai.“