Per pastaruosius dvejus metus „Lietuvos metų motociklas“ tapo platforma, kurioje profesionalai įvertina tai, kas svarbu – technologijas, saugumą, dizainą ir, žinoma, gryną važiavimo malonumą.
Konkurso komisiją sudarys ne tik automobilių žurnalistai, bet ir keliautojai, profesionalūs sportininkai bei visuomenėje žinomi žmonės – visi tie, kuriems motociklas yra kur kas daugiau nei transporto priemonė. Jie išbandys naujausius modelius, vertins įvairius aspektus. Tačiau vis tai vėliau. Šį kartą norime pristatyti „Lietuvos metų motociklo“ konkurso komisijos narį – Dominyką Butvilą.
Kokia buvo jūsų pirmoji pažintis su motociklais?
– Vaikystėje buvo motoroleriai, kuriais varinėdavom su draugais. Bet visada svajojau apie tikrą motociklą. Avantiūristiškai pasiskolinau didelį enduro motociklą, sėdau ir nuvažiavau kaimo keliais. Matyt, man važiavimas motociklu visada buvo natūralus dalykas.
Kaip keitėsi jūsų požiūris į motociklus bėgant laikui? Ar šiandien jį vertinate kitaip nei anksčiau?
– Kai nemoki važiuoti, motociklas šiek tiek gąsdina. Su metais, patirtimi, skirtingomis moto disciplinomis – labai prisijaukinau tiek pačius motociklus, tiek ir ištobulinau daugelį įgūdžių. Paprastai sakant – vis geriau susidraugaujam ir suaugam.
Kaip manote, ką motociklas šiandien reiškia šiuolaikiniam žmogui – transporto priemonę, laisvės simbolį ar gyvenimo būdą?
– Manau, kad visus šiuos dalykus – ir dar daugiau. Man motociklas yra ir sporto įrankis, ir „nuotykių mašina“, ir ištikimas kelionių draugas.
Kaip apibūdintumėte Lietuvos motociklų kultūrą šiandien? Kuo ji išsiskiria ar dar turi kur augti?
– Motociklininkai – draugiška bendruomenė, kurią iš karto vienija laisvės troškimas.
Kokie vairavimo įpročiai ar požiūris į motociklininkus, jūsų nuomone, Lietuvoje dar turėtų keistis?
– Manau, reikia daugiau tolerancijos motociklams, kurie nenori stovėti kamščiuose, kvėpuoti išmetamosiomis dujomis. Motociklai ne blogina, o gerina eismą – mažina automobilių skaičių kelyje, kuriame visiems ir taip ankšta.
Vakaruose ar Azijoje jau seniai aišku: kuo didesni miestai, tuo labiau reikia skatinti motociklizmą. Vilniuje to nematau. Miestas neįrenginėja stovėjimo vietų motociklams, atvirkščiai – apmokestina stovėjimą, išrašo baudas. Negaliu suprasti, kodėl dalyje autobusų juostų neleidžiama važiuoti motociklais? Dar nei karto nemačiau, kad motociklininkai būtų sudarę spūstį. Tad riboti jų eismą – bukaprotiškas požiūris.
Ar turite mėgstamą motociklų markę ar konkretų modelį, kuris jums asmeniškai yra išskirtinis? Kodėl būtent jis?
– Vieno išskirti negalėčiau, nors praėjusių metų rinkimuose buvo net keli mano mėgstami modeliai – „Ducati Diavel“ ir „Honda Africa Twin“. Mane žavi modeliai, į kuriuos gamintojas stengiasi sudėti viską, ką turi geriausio. Beveik kiekvienam gamintojui galėčiau atrasti tokių „favoritų“, kurie turi skirtingą žavesį.
Jeigu savo charakterį turėtumėte palyginti su motociklu – koks jis būtų?
– Sportiškas ir pasiruošęs bet kokiems iššūkiams.
Kaip manote, kokios tendencijos šiuo metu labiausiai keičia motociklų pasaulį? Ar tai – technologijos, dizainas, ekologija?
– Ekologijos reikalavimai motociklus brangina ir blogina, nors nauda – mikroskopinė. Jei norime švaresnio oro, pradėkime nuo senų, dūmijančių sunkvežimių.
Technologijos juda į priekį, nes toks yra šiuolaikinis žmogus – visi nori ekranų, asistentų. Nors daugeliu atvejų to visai nereikia.
Kaip jūsų profesinė patirtis prisideda prie šio konkurso vertinimo? Ką galite įžvelgti ar įvertinti kitaip nei kiti?
– Turiu didelę lenktyniavimo patirtį, todėl techniškai labai gerai suprantu, kaip viskas veikia. Tai padeda užmegzti kitokį ryšį su technika. Visų pirma stengiuosi suprasti motociklo filosofiją – kodėl jis yra toks, koks yra – o vertinimą pasilieku pabaigai.
Ko tikitės iš šių metų konkurso? Koks motociklas, jūsų nuomone, būtų vertas „Metų motociklo“ vardo?
– Tikiuosi, kad ir šiemet turėsime daug stiprių kandidatų, ir išrinkti nugalėtoją bus taip pat sunku, kaip ir 2024-aisiais!
„Lietuvos metų motociklas“ konkurso pradžia – jau netrukus
Konkursas „Lietuvos metų motociklas“ – nuo 2023 metų Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas projektas. Šalyje surengti rinkimai parodė, kad Lietuvoje iš tiesų trūko tokio formato projekto, mat jis sulaukė didžiulio susidomėjimo tiek iš motociklų gamintojų atstovų, tiek iš motociklininkų bendruomenės, o prie konkurso atidarymo šventės vartų nusidriekė netgi spūstys.
Balandžio 29-ą skelbiamas „Lietuvos metų motociklo 2025“ rinkimų startas, o kartu visi „plieninių žirgų“ gerbėjai kviečiami ne tik stebėti, kam profesionalų komisija skirs aukščiausius įvertinimus, tačiau ir patiems prisidėti prie rinkimų.
Kaip ir praėjusiais metais, motociklininkai ir motociklams prijaučiantys bus kviečiami tv3.lt portale atiduoti savo balsą labiausiai patinkančiam modeliui ir taip išrinkti vienintelį, kuris labiausiai nusipelnė „Tautos motociklo 2025“ vardo.