• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos žurnalistų autoklubas išrinko jau 19 metų automobilių. Iš jų 5 kartus Lietuvos „Metų automobilio“ komisijos narių nuomonė sutapo su Europos. Kuo skiriasi Lietuvos ir Europos „Metų automobilio“ konkursai ir kodėl ne visada sutampa jų nugalėtojai? Geriausiais tiek Lietuvoje, tiek Europoje tapo penki modeliai: „Ford Focus“ 1999 metais, „Peugeot 307“ 2002 m., „Ford S-Max“ 2007 m., „Volkswagen Golf“ 2012 m., ir „Opel Astra“ 2016 m. „Metų automobilio“ rinkimų specifika panaši tiek Lietuvoje, tiek Europoje: nugalėtoją lemia geriausių regione automobilių srityje dirbančių žurnalistų komisija. Tik Lietuvoje jų 10, Europos rinkimuose – 58 iš 22 šalių. Išbandžiusios visus konkursui pateiktus automobilius komisijos išrenka geriausiųjų septynetą, iš kurio išrenkamas vienintelis, vertas metų geriausiojo vardo. Lietuvoje geriausiai įvertintos „Ford“ ir „Škoda“ markės, metų automobilio titulą pelniusios po 4 kartus, toliau rikiuojasi „Volkswagen“, turintys tris „Metų automobilio“ titulus. Europos metų automobilio konkurse daugiau egzotikos. Nuo pat konkurso pradžios 1964 metais čia pirmauja „Fiat“, laimėjusi 9 titulus, toliau rikiuojasi prancūziška „Renault“ markė su 6 metų automobiliais, trečią vietą dalinasi „Opel“ ir „Ford“ su 5 titulais. Po 4 kartus laimėjo „Peugeot“, „Volkswagen“, netgi „Citroen“ įvertintas 3 kartus. Tuo tarpu joks „Škoda“ modelis net į trejetuką nė karto nebuvo patekęs. Nemažą dalį galutinio rezultato Europos konkurse nulemia žurnalistų nacionalizmas: vargu ar italas prancūzišką automobilį įvertins geriau nei „Fiat“, kaip ir joks vokietis nesuteiks britiškam modeliui pirmenybės prieš „Volkswagen“. Tai iš dalies paaiškina, kodėl čekiški automobiliai neužima aukštų vietų – šios šalies žurnalistų komisijoje gerokai mažiau nei didžiųjų Europos valstybių atstovų.  

Lietuvos žurnalistų autoklubas išrinko jau 19 metų automobilių. Iš jų 5 kartus Lietuvos „Metų automobilio“ komisijos narių nuomonė sutapo su Europos. Kuo skiriasi Lietuvos ir Europos „Metų automobilio“ konkursai ir kodėl ne visada sutampa jų nugalėtojai? Geriausiais tiek Lietuvoje, tiek Europoje tapo penki modeliai: „Ford Focus“ 1999 metais, „Peugeot 307“ 2002 m., „Ford S-Max“ 2007 m., „Volkswagen Golf“ 2012 m., ir „Opel Astra“ 2016 m. „Metų automobilio“ rinkimų specifika panaši tiek Lietuvoje, tiek Europoje: nugalėtoją lemia geriausių regione automobilių srityje dirbančių žurnalistų komisija. Tik Lietuvoje jų 10, Europos rinkimuose – 58 iš 22 šalių. Išbandžiusios visus konkursui pateiktus automobilius komisijos išrenka geriausiųjų septynetą, iš kurio išrenkamas vienintelis, vertas metų geriausiojo vardo. Lietuvoje geriausiai įvertintos „Ford“ ir „Škoda“ markės, metų automobilio titulą pelniusios po 4 kartus, toliau rikiuojasi „Volkswagen“, turintys tris „Metų automobilio“ titulus. Europos metų automobilio konkurse daugiau egzotikos. Nuo pat konkurso pradžios 1964 metais čia pirmauja „Fiat“, laimėjusi 9 titulus, toliau rikiuojasi prancūziška „Renault“ markė su 6 metų automobiliais, trečią vietą dalinasi „Opel“ ir „Ford“ su 5 titulais. Po 4 kartus laimėjo „Peugeot“, „Volkswagen“, netgi „Citroen“ įvertintas 3 kartus. Tuo tarpu joks „Škoda“ modelis net į trejetuką nė karto nebuvo patekęs. Nemažą dalį galutinio rezultato Europos konkurse nulemia žurnalistų nacionalizmas: vargu ar italas prancūzišką automobilį įvertins geriau nei „Fiat“, kaip ir joks vokietis nesuteiks britiškam modeliui pirmenybės prieš „Volkswagen“. Tai iš dalies paaiškina, kodėl čekiški automobiliai neužima aukštų vietų – šios šalies žurnalistų komisijoje gerokai mažiau nei didžiųjų Europos valstybių atstovų.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos Metų automobilio 2016 Top7

Europiečiai ieško inovacijų Ko automobilyje ieško Europos metų automobilio komisija, kad titulus iškovoja Lietuvoje pripažinimo nesulaukiantys „Fiat 500“, „Opel Ampera“, „Renault Clio“ ar „Nissan Micra“ ar „Fiat Punto“? „Pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovaujamės, yra inovacijos, saugumas ir tai, kiek automobilio gauni už mokamus pinigus. Tai esminės savybės, už kurias atiduodame savo balsus“, – paaiškino Europos Metų automobilio komisijos narys iš Norvegijos Rune Korsvollas. 16 Europos metų automobilių jau išrinkęs komisijos narys pastebi, kad pagrindiniai kriterijai bėgant metams keičiasi: „Pastaruoju metu tarp svarbiausių vertinimo kriterijų įsibrovė ir automobilio saugumas. Vertiname tiek aktyvųjį, tiek pasyvųjį saugumą, taip pat labai svarbu rodikliu tapo aplinkosauga.“ Nei Europos, nei Lietuvos metų automobilio titulas nereiškia, kad su geriausiu automobiliu bus lengva gyventi. Tą patvirtina tokie dabar jau nurašyti Europos Metų automobiliai kaip „Peugeot 307“, „Alfa Romeo 147“, „Fiat Bravo“ ar netgi „Fiat Tipo“. „Aš nei dėl vieno automobilio, kurį išrinkome, nesigailiu. Nesigailiu nei dėl vieno komisijos pasirinkimo, nes sprendimai priimami tam tikru metu turint tam tikras žinias. Tuo metu automobilis gali pasirodyti visokeriopai geras, techninės bėdos išlenda vėliau. Taigi iš mano pusės būtų neteisinga sakyti, kad komisija kažkada padarė klaidą. Jie renkasi geriausius šio laikmečio automobilius“, – aiškino Europos Metų automobilio rinkimų komisijos pirmininkas švedas Hakanas Matsonas.  

REKLAMA

Europs metų automobilis 1995

Lietuviškame – kainos ir kokybės santykis Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Valdas Valiukevičius tikina, kad mūsų šalyje galioja tie patys kriterijai renkantis geriausią automobilį, tik eilės tvarka kitokia: tai kainos ir kokybės santykis, inovacijos, techninis progresas. Tokie kriterijai lemia, kad Lietuvoje nugalėtoju kartą tapo „premium“ segmento atstovas, A klasės „Mercedes-Benz“, o pastaraisiais metais „Porsche Macan“ bei „Audi A4“ tik per plauką netapo „Metų automobiliais“. Didžiąją dalį skirtumų lemia auditorija, kuriai ir yra renkamas metų automobilis. Europos didmiesčio gyventojas įsimylės „Fiat 500“, lietuvis mieliau važiuos su „Škoda“, o aukštesnes pajamas turintis tautietis žiūrės į „premium“ pusę: tą įrodo „Metų automobilio“ geriausių septynetuke atsidūrusių modelių populiarumas Lietuvos rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA

 

MetaiEuropos metų automobilisLietuvos metų automobilis

1998Alfa Romeo 156Mercedes-Benz A-Class

1999Ford FocusFord Focus

2000Toyota YarisŠkoda Fabia

2001Alfa Romeo 147Ford Mondeo

2002Peugeot 307Peugeot 307

2003Renault MeganeMazda 6

2004Fiat PandaVolkswagen Golf

2005Toyota PriusŠkoda Octavia

2006Renault ClioVolkswagen Passat

2007Ford S-MaxFord S-Max

2008Fiat 500Kia Cee‘d

2009Opel InsigniaŠkoda Superb

2010Volkswagen PoloSubaru Legacy

2011Nissan LEAFFord C-Max

2012Opel AmperaHyundai i40

2013Volkswagen GolfVolkswagen Golf

2014Peugeot 308Škoda Octavia

2015Volkswagen PassatNissan Qashqai

2016Opel AstraOpel Astra

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų