Pirmą kartą Europos automobilių pramonės istorijoje, darbuotojų teises ginančios profesinės sąjungos susitarė su automobilių gamintoja pereiti link keturių dienų darbo savaitės.
Negana to, „Lamborghini“ ne tik kad sutiko sumažinti darbo dienų skaičių. Bendrovė taip pat sutiko padidinti darbo užmokestį ir tuo pačiu išmokėti vienkartinę 1000 eurų premiją.
„Dirbk mažiau, dirbk geriau – tai buvo pats svarbiausias principas, kuriuo buvo vadovaujamasi derybose“, – sakė Italijos profesinės sąjungos atstovai.
Profesinės sąjungos pabrėžia, jog dvejomis pamainomis dirbantys darbuotojai dėl naujo susitarimo dirbs 22 darbo dienomis mažiau. Tuo tarpu trejomis pamainomis plušantys darbuotojai, įskaitant tuos, kurie dirbą naktį, dėl naujo susitarimo dirbs 31 dieną mažiau.
Trumpesnės darbo savaitės idėja Europoje ir kitose pasaulio šalyse sulaukia vis daugiau palaikymo. Skirtingose Europos šalyse atlikti tyrimai parodė, jog keturių darbo savaitė padidina darbuotojų produktyvumo rodiklius, darbuotojai yra linkę ilgiau likti darbe ir tuo pačiu rečiau serga.
Nors „Lamborghini“ nėra vienintelė įmonė Europoje, kuri sutrumpino darbo savaitę, tačiau automobilių industrijoje – tai unikalus atvejis. Kitų profesinių sąjungos atstovų bandymai sutrumpinti darbo savaitę „Ford“, „General Motors“ ar „Stellantis“ gamyklose buvo nesėkmingi.