• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Sąjungos taryba paskelbė, jog surado kompromisinį variantą dėl kritiškai vertinamo „Euro 7“ taršos reglamento. Pastaruosius keletą metų plačiai aptartas „Euro 7“ taršos reglamentas transporto priemonėms sulaukė prieštaringų vertinimų, mat Europos Komisijos sugalvotos taisyklės, netiesiogiai skatina atsisakyti vidaus degimo variklių gamybos, nes įsigaliojus „Euro 7“ taršos standartui, jų gamyba ir pačių automobilių kaina būtų pernelyg didelė.

Europos Sąjungos taryba paskelbė, jog surado kompromisinį variantą dėl kritiškai vertinamo „Euro 7“ taršos reglamento. Pastaruosius keletą metų plačiai aptartas „Euro 7“ taršos reglamentas transporto priemonėms sulaukė prieštaringų vertinimų, mat Europos Komisijos sugalvotos taisyklės, netiesiogiai skatina atsisakyti vidaus degimo variklių gamybos, nes įsigaliojus „Euro 7“ taršos standartui, jų gamyba ir pačių automobilių kaina būtų pernelyg didelė.

REKLAMA

Europos Sąjungos taryba atsižvelgdama į aplinkosaugininkų ir automobilių gamintojų komentarus, susitarė nekeisti šiuo metu galiojančių „Euro 6“ emisijų reikalavimų lengviesiems automobiliams ir furgonams.

Vis dėlto, tam tikri pokyčiai bus atlikti autobusams ir vilkikams – jiems bus taikomi truputėlį griežtesni taršos reikalavimai. ES šalys taip pat pritarė naujiems stabdžių ir padangų išmetamų kietųjų dalelių apribojimams.

REKLAMA
REKLAMA

Nors Europos Sąjungos taryba surado kompromisą, tačiau dabar tarybos nariai turės derėtis su Europos Parlamentu ir Europos Komisija dėl galutinių „Euro 7“ taršos reglamento taisyklių.

REKLAMA

„Manome, kad šiuo pasiūlymu pasiekėme tai ko norėjome – subalansavome gamybos investicijų sąnaudas ir pagerinome šio reglamento teikiamą naudą aplinkai“, – sakė Ispanijos pramonės, prekybos ir turizmo ministro pareigas einantis Hectoras Gomezas Hernandezas.

Italijos pramonės ministras Adolfo Urso palankiai įvertino susitarimą sušvelninti „Euro 7“ taršos reikalavimus.

„Naujasis reglamentas leidžia apsaugoti automobilių tiekimo grandinę, kurioje dirba mažos apimties gamintojai, pavyzdžiui, „Ferrari“, „Lamborghini“, „Maserati“, kurie kasmet pagamina vidutiniškai 50 000 automobilių“, – sakė jis.

REKLAMA
REKLAMA

Europos automobilių gamintojai teigė, kad „Euro 7“ taršos standarto, kuris turi įsigalioti nuo 2025 metų, įgyvendinimas būtų pernelyg brangus, o nauda aplinkai būtų nereikšminga.

Vienas didžiausių „Euro 7“ taršos standarto kritikų, „Stellantis“ koncerno vadovas, Carlosas Tavaresas sakė, kad dėl Europos Komisijos pasiūlymų padidėtų visų transporto priemonių kainos, o tai apribotų mažesnes pajamas gaunančių šeimos ūkių judėjimo laisvę.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų