„Lamborghini“ dabar laikomas sėkmingos transformacijos pavyzdžiu už kurį vertėtų padėkoti ne bet kam, o užsispyrusiems vadybininkams iš „Audi“, kurie į Italiją, rankose laikydami natūralios odos lagaminus, atvyko 1998-aisiais.
Iki šiol daugelyje šaltinių minima, jog pagrindinė priežastis, dėl kurios „Lamborghini“ atsidūrė „Audi“ bendrovės rankose yra glaudžiai susijusi su Ferdinandu Piechu. Tuometiniu „Volkswagen Group“ koncerno lyderiu buvęs Ferdinandas, norėdamas patenkinti savo ir augančio koncerno ambicijas, naujo tūkstantmečio akivaizdoje įsigijo ne vieną prestižinių automobilių gamintoją. Po vokiečių sparnu buvo priglaustas „Bentley“, visavertiško prisikėlimo laukusi „Bugatti“ ir superautomobilius konstravusi „Lamborghini“.
Žvelgiant iš šono, iš tikrųjų atrodo, jog šis „lengvutis“ apsipirkimas leido „Volkswagen Group“ koncernui išplėsti savo ribas, tačiau tikroji priežastis, dėl kurios „Audi“ užsimanė įsigyti „Lamborghini“ yra visiškai kita.
Italai kreipėsi pagalbos
Ferruccio Lamborghini savo įkurtai markei vadovavo stebėtinai trumpą laiko tarpą – vos devynerius metus. 1963 metais šią markę įkūręs ir 1972 metais bendrovės valdymą perdavęs susidomėjimą išreiškusiems investuotojams, Ferruccio Lamborghini sukels nesustabdomą įvykių grandinę, kuri nulems, jog „Lamborgini“ iki pat 1998-ųjų metų bus kaip niekam nereikalinga katė, nuolatos tąsoma iš vienų globos namų į kitus.
Nuo 1972 iki 1998 metų, kai „Lamborghini“ valdymą perėmė „Volkswagen Group“ koncernui priklausiusi „Audi“, italų gamintoja perėjo net per penkias skirtingų valdytojų rankas.
Taip įvyko dėl to, nes būstinės duris su kojomis atidarinėję naujieji savininkai nuolatos pakliūdavo į buvusių šeimininkų paspęstas pinkles: ekonomikos krizė, kokybės kontrolė, padrika logistika, techniškai pasenę modeliai – tai dalis problemų su kuriomis „Lamborhini“ susidurdavo ištisus tris dešimtmečius.
„Lamborghini“ traukinys link vokiškomis markėmis aptekusių „Audi“ vartų pradėjo judėti po to, kai bendrovė į savo gretas priėmė dabartinį „Lamborghini“ technikos direktorių – Maurizio Reggiani.
Komandos narių sutarimu, Maurizio Reggiani turėjo atrasti būdų kaip susisiekti su „Audi“ ir užduoti jiems gana paprastą klausimą – „Ar jūs turėtumėte noro mums parduoti V8 tipo variklį?“
Pagal tuometinį sumanymą, „Lamborghini“ inžinierių komanda pradėjo svarstyti naujo modelio sukūrimą, kuris užimtų jau nebegaminamo „Lamborghini Jalpa“ vietą. Tai turėjo būti mažesnis, kompaktiškesnis, lėtesnis ir tuo pačiu pigesnis modelis už „Lamborghini Diablo“. Įsivaizduokite, jog tai buvo ilga kelio pradžia link modelio, kurį vėliau pasaulis žinojo „Lamborghini Gallardo“ vardu.
Kaip bebūtų keista, tačiau po keletą mėnesių trukusių derybų, „Lamborghini“ valdytojai sulaukė netikėto pasiūlymo iš „Audi“, kurio, regis, jie nesugebėjo atsisakyti.
Pasak Maurizio Reggiani, „Audi“ bendrovė pasirodė logiškiau įsigyti „Lamborghini“ negu užsiimti ne visuomet naudinga bendradarbiavimo sutartimi. O visa kita – tik istorija. 1998-ųjų vasarą „Audi“ pateikę „Lamborghini“ valdytojų tarybai pasiūlymą įsigyti italų gamintoją už 91 mln. eurų.
Nauja era
Neverta net kelti abejonių, bet „Audi“ superautomobilių gamintoją įsigijo pačiu tinkamiausiu metu. Tuometinis „Volkswagen Group“ koncerno vadovas Ferdinandas Piechas kitas markes pirkdavo kaip pasiutęs. Lyg būtų supermamytė per eilinį prekybcentrio išpardavimą. Vis dėlto, iki šiol Ferdinandą Piechą pažinoję žmonės tikina, jog „Lamborghini“ įsigijimas buvo iš anksto apgalvotas žingsnis.
Ferdinandas Piechas italų markę norėjo įsigyti dėl talentingų „Lamborghini“ inžinierių, turimo žinių bagažo bei jis buvo įsitikinęs, jog „Lamborghini“ turi milžinišką potencialą, kurį tereikia išleisti pasiganyti į laukus.
Suporavus „Lamborghini“ specialistų kompetenciją su „Audi“ kruopštumu, šių dviejų markių partnerystė davė naudos ne tik „Lamborghini“.
Dabar tik galime iškelti klausimą – „O kas būtų, jeigu… ?“ Jeigu ne „Audi“ sprendimas įsigyti „Lamborghini“, šiandien, ko gero, negalėtume džiaugtis nei „Audi R8“, nei „Lamborghini Gallardo“ egzistavimu. Galbūt dabar „Lamborghini“ būtų tik istorija, o „Audi“ nebūtų įžengusi į superautomobilių klasę.