Kinijos automobilių gamintojai, kurie dar praėjusį dešimtmetį buvo laikomi pajuokos objektais, šiandien kelia nerimą gerai įsitvirtinusiems Europos, JAV, Japonijos automobilių gamintojams.
Turėdami milžinišką Kinijos vyriausybės palaikymą, šiandien automobilių gamintojai iš Kinijos demonstruoja įspūdingą plėtros raidą, kuri transformuojasi į nuolatos augančius eksporto rodiklius.
Grobuoniškai nusiteikę automobilių gamintojai iš Kinijos tapo didžiausia automobilių eksportuotoja pasaulyje ir tokiu būdu perėmė šį titulą iš Japonijos, kuri ištisus dešimtmečius tuo didžiavosi ir džiaugėsi.
Per vienuolika 2023 m. mėnesių, Kinija į skirtingus pasaulio kampelius eksportavo 4,41 mln. automobilių, arba 58 proc. daugiau negu 2022 m.
Japonija, per tą patį laikotarpį, eksportavo 3,99 mln. automobilių. Nors šis rodiklis buvo 15 proc didesnis negu 2022 m. tačiau Kinijai aplenkti to neužteko.
Kinijos automobilių gamintojų eksporto statistikoje labiausiai išsiskiria dvi šalys: Meksika ir Rusija.
Praėjusiais metais į Meksiką buvo išsiųsta 330 tūkst. naujų kiniškų automobilių, arba 71 proc. daugiau negu 2022 m.
O štai eksporto mąstai į Rusiją buvo dar didesni. Praėjusiais metais į šią šalį buvo išsiųsta 730 tūkst. kiniškų automobilių.
Verta pažymėti, jog automobilių eksportu iš Kinijos naudojasi ne tik vietiniai gamintojai. Pavyzdžiui, į Europą iš Kinijos atkeliauja tokie automobiliai kaip „BMW iX3“ elektromobilis, „Dacia Spring“ elektromobilis, eilė skirtingų „Volvo“ modelių, „Tesla Model 3“ ir „Model Y“.