Šios technologijos pagrindą sudaro australiškos kompanijos „Acusensus“ sukurta sistema „Heads Up“, jau įdiegta mobiliuosiuose kamerų įrenginiuose, kurie šiuo metu bandomi Devono ir Kornvalio regionuose.
Kaip ši technologija veikia?
„Heads Up“ sistema, naudodama pažangius DI algoritmus, analizuoja vairuotojo elgesį kelyje ir ieško požymių, galinčių signalizuoti apie apsvaigimą. Tokie požymiai apima:
- uždelstas reakcijas
- neįprastus vairavimo manevrus
- nenuoseklų stabdymą
- atstumų vertinimo klaidas
- chaotišką ar pavojingą judėjimą eismo juostomis
Sistema automatiškai fiksuoja ir analizuoja vaizdo įrašus, identifikuodama neįprastus vairavimo modelius. Jei radaras aptinka įtartiną elgesį, jis siunčia signalą artimiausiai policijos patrulių grupei, kuri sustabdo transporto priemonę ir atlieka papildomus patikrinimus – alkoholio ar narkotikų testus.
Technologijos pritaikymas ir perspektyvos
Australijos „Acusensus“ jau yra žinoma dėl savo sprendimų, skirtų identifikuoti vairuotojus, naudojančius mobiliuosius telefonus ar nesegint saugos diržų.
Be to, DI technologijos gali būti naudojamos ir kitose srityse. Pavyzdžiui, kai kuriuose automobiliuose jau testuojami intoksikaciją stebintys DI sprendimai, galintys realiu laiku analizuoti vairuotojo fizinius požymius – veido išraišką, akių būklę, galvos padėtį.
Šie sprendimai gali būti potenciali alternatyva Europos Sąjungoje svarstomiems privalomiems alkoholio imobilizatoriams, kurie artimiausiais metais turėtų būti įdiegti naujuose automobiliuose.
Tikslas – saugesni keliai
Tvirtinama, kad ši naujovė siekia ne tik užtikrinti, kad vairuotojai laikytųsi įstatymų, bet ir sumažinti su neblaiviais vairuotojais susijusių avarijų skaičių.
Tyrimai rodo, kad DI pagrindu veikiantys sprendimai gali atpažinti apsvaigimo požymius iki 75proc. tikslumu, o jų tobulėjimas leidžia tikėtis dar geresnių rezultatų ateityje.
Jei projektas pasiteisins Jungtinėje Karalystėje, tokie radarai gali būti įdiegti ir kitose šalyse, siekiant užtikrinti didesnį saugumą keliuose.