• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jungtinėje Karalystėje pradėtas pilotinis projektas, skirtas išbandyti dirbtinio intelekto (DI) pagrindu veikiančius radarus, galinčius identifikuoti vairuotojus, galimai sėdančius už vairo apsvaigus nuo alkoholio ar narkotikų.

Jungtinėje Karalystėje pradėtas pilotinis projektas, skirtas išbandyti dirbtinio intelekto (DI) pagrindu veikiančius radarus, galinčius identifikuoti vairuotojus, galimai sėdančius už vairo apsvaigus nuo alkoholio ar narkotikų.

REKLAMA

Šios technologijos pagrindą sudaro australiškos kompanijos „Acusensus“ sukurta sistema „Heads Up“, jau įdiegta mobiliuosiuose kamerų įrenginiuose, kurie šiuo metu bandomi Devono ir Kornvalio regionuose.

Kaip ši technologija veikia? 

„Heads Up“ sistema, naudodama pažangius DI algoritmus, analizuoja vairuotojo elgesį kelyje ir ieško požymių, galinčių signalizuoti apie apsvaigimą. Tokie požymiai apima:

  • uždelstas reakcijas
  • neįprastus vairavimo manevrus
  • nenuoseklų stabdymą
  • atstumų vertinimo klaidas
  • chaotišką ar pavojingą judėjimą eismo juostomis

Sistema automatiškai fiksuoja ir analizuoja vaizdo įrašus, identifikuodama neįprastus vairavimo modelius. Jei radaras aptinka įtartiną elgesį, jis siunčia signalą artimiausiai policijos patrulių grupei, kuri sustabdo transporto priemonę ir atlieka papildomus patikrinimus – alkoholio ar narkotikų testus.

REKLAMA
REKLAMA

Technologijos pritaikymas ir perspektyvos

Australijos „Acusensus“ jau yra žinoma dėl savo sprendimų, skirtų identifikuoti vairuotojus, naudojančius mobiliuosius telefonus ar nesegint saugos diržų. 

REKLAMA

Be to, DI technologijos gali būti naudojamos ir kitose srityse. Pavyzdžiui, kai kuriuose automobiliuose jau testuojami intoksikaciją stebintys DI sprendimai, galintys realiu laiku analizuoti vairuotojo fizinius požymius – veido išraišką, akių būklę, galvos padėtį.

Šie sprendimai gali būti potenciali alternatyva Europos Sąjungoje svarstomiems privalomiems alkoholio imobilizatoriams, kurie artimiausiais metais turėtų būti įdiegti naujuose automobiliuose.

REKLAMA
REKLAMA

Tikslas – saugesni keliai

Tvirtinama, kad ši naujovė siekia ne tik užtikrinti, kad vairuotojai laikytųsi įstatymų, bet ir sumažinti su neblaiviais vairuotojais susijusių avarijų skaičių.

Tyrimai rodo, kad DI pagrindu veikiantys sprendimai gali atpažinti apsvaigimo požymius iki 75proc.  tikslumu, o jų tobulėjimas leidžia tikėtis dar geresnių rezultatų ateityje.

Jei projektas pasiteisins Jungtinėje Karalystėje, tokie radarai gali būti įdiegti ir kitose šalyse, siekiant užtikrinti didesnį saugumą keliuose.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų