• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Liaudies išmintis byloja, kad per visą automobilio turėjimo laiką jo savininkas laimingas būna tik du kartus: kai mašiną įsigyja ir kai galų gale ją parduoda. Keleto metų atkarpa, skirianti šiuos įvykius, kaip taisyklė būna paženklinta gausybe rūpesčių ir išlaidų. Optimizuoti jas paprastai įmanoma paisant techninio aptarnavimo principų, investuojant į kokybiškas dalis ir – kas yra visų svarbiausia – patikint remonto darbus profesionaliam mechanikui. Tokiam, kuris atpažįsta jūsų „mažulės“ technines problemas dar embriono stadijoje, o tada greitai ir tiksliai jas pašalina.

Liaudies išmintis byloja, kad per visą automobilio turėjimo laiką jo savininkas laimingas būna tik du kartus: kai mašiną įsigyja ir kai galų gale ją parduoda. Keleto metų atkarpa, skirianti šiuos įvykius, kaip taisyklė būna paženklinta gausybe rūpesčių ir išlaidų. Optimizuoti jas paprastai įmanoma paisant techninio aptarnavimo principų, investuojant į kokybiškas dalis ir – kas yra visų svarbiausia – patikint remonto darbus profesionaliam mechanikui. Tokiam, kuris atpažįsta jūsų „mažulės“ technines problemas dar embriono stadijoje, o tada greitai ir tiksliai jas pašalina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Deja, tokių specialistų paieška ir „įsidrauginimas“ visais laikais buvo ne tik eilinių automobilininkų, bet servisų vadovų galvos skausmas. Reikalas tas, kad nuo sovietmečio mechanikus ruošdavo profesinės technikos mokyklos, o į jas su nedidelėmis išimtis mokytis keliaudavo jaunuoliai, stokojantys motyvacijos ar gebėjimų įveikti universitetinio išsilavinimo aukštumas. Tokią situaciją sukandus dantis buvo galima toleruoti, kol transporto priemonės buvo primityvios ir remontuojant jas pakakdavo turėti tiek įrankių, kiek reikia tvarkant flinstonomobilį. Tačiau mašinoms sudėtingėjant ir panašėjant į kompiuterius ant ratų, meistrų kvalifikacija tapo nepervertinamai svarbi. Nuo jų žinių ir įgūdžių priklauso ne tik tai, ar automobilis remonto metu nebus dar mažiau  tinkamu eksploatuoti, ar „meistrai“ nesugeneruos nuotolių jam vartus atvėrusioms dirbtuvėms, bet ir tai – ar jis nekels pavojaus kitiems eismo dalyviams. 

REKLAMA

Todėl kai „Inter Cars Lietuva“ strategai prieš dešimtmetį būsimųjų mechanikų kalvėms pasiūlė surengti profesinio meistriškumo varžybas ir patikrinti, kiek gerai savarankiškos veiklos etapui yra pasiruošę jų absolventai, justi skepsio poskonį buvo galima tik pirmo konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas“ metu.

REKLAMA
REKLAMA

„Pasikeitė labai daug kas. Lietuvoje yra 30 mechanikus ruošiančių profesinių mokyklų ir dalis jų iš pradžių į kvietimą prisijungti, prie konkurso dalyviams ar įveikti panašius organizacinius iššūkius, vertino atsargiai. Tačiau jau po pirmojo susitikimo ir improvizuoto protmūšio serviso dirbtuvėse, visi suvokė renginio naudą. O vėliau aktyviai prisijungė ir automobilių dalių gamintojai. Būtent taip – spręsdami užduotis, maksimaliai artimas kasdieniam gyvenimui – mokomasi efektyviausiai, o gabiausių ir  kūrybingiausių jaunuolių lyderystė atsiskleidžia greičiausiai“, – pastebi „Inter Cars Lietuva“ mokumų skyriaus vadovas Andrius Žilėnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sulig kiekvienais vėlesniais metais profesinio meistriškumo konkurso dalyvių ir atrankinių etapų skaičius augo. „Geriausias jaunasis automechanikas 2023“ prasidėjo vasarį visose 30 mokymo įstaigų, kai maždaug 500 mokinių per fiksuotą laiką turėjo atsakyti iš šūsnį klausimų. Po du iš kiekvienos mokyklos pateko į antrojo etapo kovas, o į nacionalinį finalą, surengtą parodos „Ką pasėsi…2023“ metu – 12 iš 60 pačių stipriausių vaikinų. Didžiausią vertinimo balų skaičių čia surinkę gauna ne tik kelialapį į birželio mėnesį Vengrijoje vyksiantį tarptautinį „Young Car Mechanic“ superfinalą, bet ypač svarbų pripažinimą apie pasiruošimą iškart po mokslo įsilieti į darbus pačiuose geriausiuose servisuose bei tikėtis atlygio, apie kokį kiti meistro karjerą pradedantys naujokai gali tik pasvajoti. Tai galima palyginti su NBA naujokų birža, kur pirmojo šaukimo sulaukęs atletas gali tikėtis jau debiutiniame sezone uždirbti daugiau nei 7 mln. dolerių.

REKLAMA

Žinoma, prieš tai reikia įrodyti, kad esi to vertas. Šįkart konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas 2023“ užduotis parengė vieni solidžiausių automobilių verslo praktikų. „Bosch“ paprašė padirbėti su kondicionavimo sistema: teisingai identifikuoti jos gedimą bei patikrinti sistemos našumą/efektyvumą. „Shell“ pateiktas galvosūkis – eksploatacinių skysčių įtaka varikliui. Mokiniams teko įrodyti ar geba teisingai nustatyti įvairių komponentų pažeidimus, ar žino prevencines priemones padedančias išvengti šių gedimų. „Elring“ atstovai paprašė pakeisti alkūnino veleno galinį riebokšlį. „Contitech“ užduotis – teisingai pakeisti paskirstymo diržą pavyzdiniam „Volkswagen“ 1.6/2.0 16V TDI varikliui.

REKLAMA

Maksimalus kiekvienos užduoties įvertinimo balas – 50, todėl įveikus visą 12 rungčių maratoną teoriškai buvo galima surinkti 600 taškų. Geriausią rezultatą pasiekusio Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos auklėtinio Andrej Juckevič sąskaitoje 552 taškai. Turint galvoje, kad su kai kuriose užduotyse naudota įranga konkurso finalininkai susidūrė pirmą kartą, toks rezultatas laikytinas pasiutusiai geru.

Konkurso rezultatai:

1 vieta: Andrej Juckevič, Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla

2 vieta: Nutautas Samuolis, Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla

3 vieta: Otonas Baliukas, Panevėžio mokymo centras

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų