„Gemballa“ automobilių modifikacijų versle sukasi ne vieną dešimtmetį, tačiau devintame dešimtmetyje šio kompanijos vardas buvo žinomas tik labai siauram ratui pirkėjų. 1981 metais savo duris atvėrusi „Gemballa“ turėjo tapti alternatyva prestižiškesnėms, užsirekomendavusioms kompanijoms, tačiau kaip tai padaryti turint labai ribotus išteklius? Prisiminkite, tai buvo laikai, kai nebuvo interneto ir žmonės apie tam tikrus dalykus ar naujoves sužinodavo tik žurnalų, radijo, televizijos arba parodų pagalba.
Iš pradžių „Gemballa“ pradėjo kurti beprotiškai atrodančias kėbulo detales „Porsche 911“ ir „Mercedes Benz W126“ modeliams. Vokiečiai sumontuodavo platesnius sparnus, naujo dizaino buferius, tačiau vėliau viskas peraugo į žymiai rimtesnes modifikacijas. Kai kurie „Gemballa“ kūriniai vietoj tradicinių šoninio vaizdo veidrodėlių turėjo mažyčius ekranus, kurie transliuodavo vaizdą į automobilio viduje esantį ekraną. 2024-ieji gūdžiame devintame dešimtmetyje.
Unikalus užsakymas
Drąsių sprendimų nestokojusi „Gemballa“ pamažu sugebėjo atkreipti dėmesį tų, kurie turėdavo užtektinai noro laisvalaikio objektams išleisti šešiaženklę sumą. Sulig kiekvienu mėnesiu „Gemballa“ būstinėje lankydavosi vis turtingesni ir vis labiau išrankesni klientai, kuriuos vienijo vienas ir tas pats tikslas – vairuoti išskirtinės išvaizdos automobilį. Kaina ir priemonės nesvarbios, norint apibūdinti galutinį rezultatą, tinka tik vienas žodis - išskirtinis.
Vienas įdomesnių nutikimų „Gemballa“ istorijoje įvyko 1985 metų pradžioje. Tuomet bendrovės vadovą aplankė įtakingas ir labai turtingas automobilių kolekcionierius iš Jungtinių Arabų Emyratų. Keletą šimtų automobilių savo kolekcijoje turintis šeichas į Vokietiją atvyko su ganėtinai elementariu prašymu – patobulinti kurį laiką garaže stovintį „BMW M635 CSi“ kupė.
Atsižvelgdami į kliento pageidavimus, automobilio išvaizda buvo pakeista per rekordiškai trumpą laiko tarpą – vos keturis mėnesius. Per šį laiko tarpą „Gemballa“ specialistai sukūrė naujo dizaino kėbulo detales, jas pagamino ir sumontavo ant vokiško kupė. Ar tai labai rūpėjo projekto užsakovui? Žinoma, kad ne.
„Gemballa“ neapsiribojo tik automobilio kėbulo pakeitimais. Vokiečiai prabangų kupė aprūpino 15 colių „Ronal Racing“ ratlankiais, kurie taip pat buvo gerokai praplatinti. Priekyje sumontuoti ratlankiai buvo 9 colių pločio, o gale - net 13 colių.
„BMW“ salonas taip pat sulaukė dėmesio. Pavyzdžiui, standartines sėdynes pakeitė „Recaro C“ krėslai, centrinėje konsolėje buvo sumontuotas mažytis televizorius, o standartinę garso sistemą pakeitė aukščiausius melomanų standartus atitinkantys garsiakalbiai.
Projekto sąmata buvo įspūdinga – 250.000 Vokietijos markių. Vien už išskirtinio dizaino „Gemballa“ kėbulo detales projekto užsakovas turėjo pakloti net 150.000 Vokietijos markių arba maždaug 76 tūkst. eurų.
Tolimesnis likimas – nežinomas
Kaip ir daugelis unikalios išvaizdos projektų sukurtų Europoje, taip ir geltonąjį ryklį ištiko toks pats likimas – jis tiesiog buvo paliktas likimo valiai.
2003 metais Irake viešėję JAV kariai vaikščiodami smėlėtomis gatvėmis aptiko ne bet kokį, o būtent šį vienetinį automobilį, kuris, liudininkų teigimu, atrodė apleistas ir užmirštas.
Iki šiol nėra žinoma kas nutiko šiam automobiliui, tačiau galima daryti prielaidą, jog JAV kariuomenei konfiskuojant Husseinų šeimos turtą, auksinius tualetus ir kitus daiktus, kartu su jais buvo priglaustas ir šis BMW. Tačiau tai – tik spėlionės.