Laikui nepavaldus
„Astra GTC“ šio gamintojo modelių gamoje užėmė stilingo, modernaus, jaunatviško automobilio vietą. Užtenka pasižiūrėti į itin grakštų, modernų, puikiai išpildytą „Opel Astra GTC“ hečbeko dizainą. Šis stileiva buvo komplektuojamas su skirtingo galingumo 1,4, 1,6 ir 2,0 litrų darbinio tūrio benzininiais bei dyzeliniais motorais, mechaninėmis arba automatinėmis pavarų dėžėmis, šiek tiek standesne pakaba, pakoreguota vairo stiprintuvo sistema. „GTC“ išsiskyrė ir dėl dar vienos priežasties. Šio modelio pagrindu buvo sukurta pati pajėgiausia, labiausiai pašėlusi „Astra“ hečbeko versija su magiškomis raidelėmis - „OPC“ arba - „Opel Performance Centre“.
Būtent tik trijų durelių „GTC“ hečbekas tapo donoru ir tiesiausiu keliu į sportiškų hečbekų olimpą, kuriame tuo metu karaliavo „Renault Megane RS“, „Seat Leon Cupra“, „Volkswagen Golf GTI“. Potencialių konkurentų būta ir daugiau, tačiau „Opel Performance Center“ padalinio darbuotojai taikėsi tik į vieną - „Renault Megane RS“, kuris buvo ir yra liaupsinamas iki šiol dėl puikių valdymo savybių, fantastiško variklio ir kitų dalykų. Ką gi - gamintojas turi modelį į kurį reikia lygiuotis, dabar reikia tik tokį sukurti.
„Astra OPC“ dienos šviesą išvydo 2012 metais. „Opel“ specialistai į savo naujausią ristūną sumontavo 2,0 litrų, keturių cilindrų benzininį variklį su turbina, kuris išvystė 280 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą.Be to, automobilis taip pat buvo aprūpintas mechaniniu(!) riboto praslydimo diferencialu, adaptyvia pakaba, sportiškomis „Recaro“ sėdynėmis ir „brangioji aš visą parą prabuvau sporto salėje“ kėbulo apdailos detalėmis, kurios tik dar labiau išryškino patrauklias „Astra“ hečbeko kėbulo linijas ir bruožus.
2012 metais prasidėjusi „Astra OPC“ gamyba nebuvo nutraukta kuomet pasirodė naujoji „Astra“ modelio karta. „Opel“ toliau tęsė sportiško hečbeko gamybą ir ją tęsia iki šiol. Tad žvelgiant į automobilį apima keistas jausmas, nes tai - naujas automobilis, bet tuo pačiu ir ne. 5 metų senumo dizainas, kuris atrodo geriau už modelį, pasirodžiusį prieš porą metų. Juk viskas turi būti atvirkščiai, ar ne?
Naujas, bet tuo pačiu ir ne
Jeigu automobilio eksterjeras sugeba sužavėti ir priversti išpūsti akis kiekvienam praeiviui, tuomet „Astra OPC“ interjeras nėra toks įspūdingas. Jeigu turėjote garbės susipažinti su „Astra J“ interjeru, tuomet jausitės kaip namie. Vis dėlto, jeigu modernesnių „Astra“ automobilių nečiupinėjote, tuomet liksite truputėlį nusivylę. Kodėl? Iš pirmo žvilgsnio - viskas savo vietose. Sportiškos „Recaro“ sėdynės, keletas mėlynos spalvos akcentų ir keli papildomi „OPC“ aksesuarai leidžia suprasti, jog atvėrėte pilko dyzelio dureles.
Pradėjus ieškoti patogios vairuotojo pozicijos ir bandant perprasti visų prietaisų valdymo subtilybes - nukrenti į tuščią vietą tarp teigiamų ir neigiamų emocijų. Automobilio interjeras atrodo moderniai (pagal 2012 metų standartus), didžiosios dalies prietaisų valdymas nėra sudėtingas, tačiau visuomet jautiesi taip, lyg sėdėtum už įprastos „Astra“ vairo. Taip, kūną gaubia „Recaro“ sėdynės, bet, man asmeniškai, norėtųsi, jog sėdint už vieno galingiausio hečbeko vairo nesinorėtų kvescionuoti jo paskirties.
Dvejopos emocijos apima ir suradus tinkamą bei patogią vairuotojo poziciją. Sėdynėms šoninio prilaikymo netrūksta, vairo storis geras, bet pati vairo forma nėra patogi. Normalioje „Astra“ versijoje plokščias vairas yra tinkamas, tačiau automobilyje, kurį reikia valdyti - mažesnis, su plokščia, lyg nukirsta apačia vairas yra tiesiog privalomas. Tokio tipo vairai montuojami į visus „Astra OPC“ konkurentus, tad mano noras turėti patogesnį instrumentą galingo automobilio valdymui nėra iš piršto laužtas.
Ir paskutinis priekaištas - matomumas. Dėl itin išraiškingų kėbulo formų džiaugiasi praeiviai, tačiau vairuotojas nebus tas žmogus, kuris tuo džiaugsis. Matomumas pro priekinį stiklą - puikus, tačiau priekiniai statramsčiai yra tokie stori, jog jie retkarčiais sudaro akląsias zonas.
Ne ką geresnę situacija žvelgiant į galą. Važiuojant atbuline eiga turėsite pasikliauti tik šoniniais veidrodėliais. Galinis langas padės tik pamatyti už jūsų važiuojančių automobilių žibintus. Kitos paskirties jis neturi.
Pavyzdinis receptas
Pabambėję kaip supermamytės apie neesančią prekybos centro akciją puponautams, laikas pasukti užvedimo raktelį ir išsileisti į kelią. Juk „Opel Performance Centre“ darbuotojai ne veltui didžiąją dalį laiko su „Astra OPC“ prototipais praleido Niurburgringe ieškodami idealaus pakabos balanso ir tobulindami kitus komponentus.
Pirmieji kilometrai - įspūdžių kupina kelionė. 2,0 litrų darbinio tūrio variklis pasižymi žemu baritono balsu, pavarų dėžė - itin maloniu tikslumu, o hidraulinis, o ne elektrinis vairo stiprintuvas į menkiausią pasukimą reaguoja žaibiškai. Keliaujame link artimiausio „in the middle of nowhere“ užmiesčio kelio ir bandome pasižiūrėti automobilis pradės elgtis šiek tiek įdomesnėje situacijoje.
Priešais akis atsivėrus tik mums aktualiam asfalto ruožui, spaudžiame „OPC“ mygtuką, kuris pakietina amortizatorių darbą, pasunkina vairą ir paaštrina akceleratoriaus reakciją ir paspaudimus. Keletas greitų posūkių - antakiai kyla į viršų iš nuostabos. Priekinę „Astra OPC“ dalį bandome nukreipti link sudėtingesnių posūkių, kuriuose išryškėtų mechaninio diferencialo darbas ir priekinės pakabos konfigūracija.
Išsijungę muzikos grotuvą ir pasilikę tik išmetimo sistemos skleidžiamas melodijas, po 10 kilometrų aštraus važiavimo tempo supratome kokį rimtą automobilį sukūrė „Opel Performance Center“ padalinio darbuotojai. Į kiekvieną posūkį „Astra OPC“ įvažiuoja taip, lyg traukinys ant bėgių. Absoliutus stabilumas ir ne menkiausio išgąsčio dėl prasto sukibimo su kelio danga. Didžiulį pasitikėjimą automobiliu suteikia ne tik masyvios 20 colių skersmens „Michelin“ padangos, bet ir itin tiksliai ir žaibiškai į pasukimus reaguojantis vairas.
Nusiėmus „aš noriu pasilinksminti“ batus ir sugrįžus į niūrią kasdienybę, „Astra OPC“ taip pat aprimsta, bet tik šiek tiek. Važiuojant lygiais keliais - automobilio pakaba jokių nepatogumų nekelia. Nepatogumų pakaba nekelia net ir važinėjant keliais, kurių būklė nėra ideali, kas kelis šimtus metrų turinti vieną ar porą nelygumų. Kiekvieną kartą pravažiavę tokia gatve, pajusite tik lengvą krestelėjimą ir važiuosite toliau. Situacija tampa prasta, kuomet užsiraunate ant labai prastos kelio dangos - tuomet automobilis strikinėja kaip lapė per aukštą pievą. Bet to ir buvo galima tikėtis - juk automobilį puošia 20 colių batai.
Apskritai - komforto lygis šiame automobilyje yra vidutiniškas. Trumpos kelionės ar smagūs pasivažinėjimai (iki 50 kilometrų) kels džiaugsmą ir šypseną. Tuo tarpu ilgesnė kelionė iš Vilniaus į Kauną ar kitą miestą gali labai greitai išvarginti. Padidinus greitį iki leistino ar Jums priimtino, variklis visuomet dirbs ties maždaug 2200 - 3000 aps/min, tad būkite pasiruošę klausyti išmetimo sistemos burzgimo ir padangų keliamo triukšmo. Prie nemalonių potyrių keliaujant tolimesnius atstumus prisideda ir itin kietos sėdynės. Vienu prisėdimu užmiesčio keliais nuvažiavę ~ 200 kilometrų iš automobilio išlipome su skaudančia nugara ir užpakaliu.
Naikintuvas
Trumpam sugrįžkime į laiko tarpą, kuomet buvome įjungę „OPC“ režimą ir kuomet variklis dirba pilnu pajėgumu. 280 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą išvystantį motorą drąsiai galėtume įtraukti į geriausių 4 cilindrų turbininių variklių sąrašą.
Didžiausią - 400 Nm sukimo momentą variklis išvysto tachometro rodyklei pasiekus tik 2500 aps/min, tačiau savo azartiškumą ir norą prispausti vairuotoją prie sėdynės demonstruoja nuo pat 1500 aps/min. Tuomet tik pasigirsta garsus ir žemas riksmas iš išmetimo sistemos, pasiekiate 2500 aps/min. ribą ir pradedate skristi. Nors didžiausią sukimo momentą variklis išvysto 2500 - 4500 aps/min. diapazone, tačiau net ir jam išėjus pailsėti, variklis toliau demonstruoja aukštą tempą ir vadeles paleidžia tik ties 6000 aps/min.
Kaip bebūtų keista, tačiau pati smagiausia akimirka ateina pasiekus 4000 sūkių ribą. Tuomet į variklio vidų pradeda sklisti naikintuvams būdingas garsas. Tačiau pažvelgus į akceleratoriaus rodmenis, panašu, jog „Astra OPC“ iš tikrųjų bando būti bendro naudojimo keliams skirtu naikintuvu.
Smagūs pasivažinėjimai visuomet pareikalaus didesnio apetito benzinui. „OPC“ režimu vidutinės kuro sąnaudos svyravo tarp 13,5 ir 18,1 litro 100 kilometrų. Sušvelninus važiavimo tempą, vidutinių kuro sąnaudų rodiklis staiga nukrito iki 10,2 litro mieste ir 8,8 litro užmiestyje. Atsižvelgiant kokio galingumo motorą turi ši „Astra OPC“ - rezultatas daugiau negu patenkinamas.
Išmanių prietaisų - nesitikėkite
Į mūsų rankas patekęs modelis nėra absoliučiai naujas. Šiuo metu nuo „Opel“ gamyklų konvejerių rieda absoliučiai naujas modelis, kuris, kol kas, nebuvo išsiųstas į „OPC“ treniruočių stovyklą. Netrukus savo vietą turėsiantis užleisti šis „Astra OPC“ hečbekas turės susitaikyti su mintimi, jog neturės technologijų, kurios bus įdiegtos į naujutėlį modelį.
Jeigu automobilį vertintume pagal įdiegtas technologijas, tuomet „Astra OPC“ atsidurtų vertinimų lentelės apačioje. Pasaulyje tikrai yra vartotojų, kurie pirkdami tokio tipo mašiną nori, jog ji turėtų lietimui jautrų ekraną, automatinio stabdymo sistemą, galimybę naudotis „Android Auto“ arba „Apple Car Play“ sąsajomis ir kitus žaisliukus, kurie neturi nieko bendro su vairavimu. Būtent kuomet kalba pasisuka apie tokius „žaisliukus“, sportiškoji „Astra“ gali pasiūlyti tik tai, kas buvo montuojama naujus automobilius prieš penkerius metus: šildomos sėdynės, centrinės konsolės viršuje esantis spalvotas ekranas, galimybė naudotis keliomis programėlėmis, „Bluetooth“ sąsaja ir primityvia (pagal šių dienų standartus) greičio palaikymo kontrole. Daugiau išmanių prietaisų ar saugumo sistemų jis neturi, tačiau mūsų nuomone - tai yra privalumas.
Įkainotas panašiai kaip ir konkurentai
Tokio tipo automobiliai niekuomet nebus ir nebuvo pigūs. Ne išimtis yra ir štai šis „Opel Astra OPC“, kurio kaina prasideda nuo 30 789 eurų. Mūsų bandytas modelis buvo dar brangesnis - jo kaina siekė maždaug 35 000 eurų, tačiau už šią sumą gausite beveik visą papildomą įrangą, kurios tik galite panorėti.
Pažvelgus į konkurentų teritoriją, galimų kandidatų sąrašas tampa ne pats trumpiausias. Už 35 000 eurų galima įsigyti pilnut pilnutėlį „Volkswagen Golf GTI“, pigiausią „Ford Focus RS“ versiją, neblogai sukomplektuotą „Subaru WRX STI“ sedaną, beprotiškai greitą „Honda Civic Type R“, puikiai su kasdieniniais iššūkiais susitvarkančius „Seat Leon Cupra“ ir „Peugeot 308 GTI“. Kaip matote, pasirinkimų - galybė.
„Opel Astra OPC“ sukelia dvejopus jausmus. Vieną akimirką negali nustoti žavėtis įspūdinga variklio trauka, fantastišku priekinių ratų sukibimu su kelio danga ir kiekvieno praeivio akį traukiančiu eksterjero dizainu, tačiau jam nesinori rašyti geriausio balo. Kodėl? Nes stovėdamas tarp konkurentų, kurie turi daugybę talentų, vokiškas hečbekas atrodo neišbaigtas.
Europietiško hot hatch'o recpetas yra puikus tuo, jog jis yra idealus - šio tipo automobiliai gali ir turi tikti įvairiausioms situacijoms. Jie būna išvaizdūs, praktiški, smagiai valdomi, greiti, sąlyginai ekonomiški, patogūs ir komfortiški norint su jais važinėti kiekvieną dieną. Trumpai tariant - hot hatch'as yra idealus automaniškas automobilis. Jeigu jis moka daryti viską, jis vertas aukščiausio balo. Kaip manote, kodėl „Volkswagen Golf GTI“ iki šiol yra pats populiariausias hot hatch'as? Nes jis moka VISKĄ. Su juo galima važinėti 365 dienas per metus, nesukti galvos dėl to, jog pakaba sulaužys stuburą ir ar galinėse sėdynėse tilps Jūsų vaiko kėdutė.
Tuo tarpu kasdieninės kelionės su „Astra OPC“ truputėlį vargina. Taip, itin galingas motoras ir didžiulis padangų sukibimas su kelio danga džiugina, bet po kurio laiko, paragavęs ir išnaudojęs visą „vau“ stiklinę, pradedi su automobiliu sugyventi ir dažniau važinėti ne „OPC“, o „Comfort“ režimu. Būtent ties šiuo režimu, kuomet norisi nuvažiuoti ne 10 kilometrų iki darbovietės, o 300 kilometrų iki pajūrio ar persivežti didesnį daiktą iš prekybos centro - „Astra OPC“ pradeda atrodyti kaip netinkamas pasirinkimas.
PRIVALUMAI
- Efektyvus, sūkius mėgstantis variklis
- Tiksli pavarų dėžė
- Išskirtinis automobilio dizainas
- Krikščioniškos kuro sąnaudos
- Dėvėdamas 20 colių skersmens ratlankius pakaba pagirtinai sugeria kelio nelygumus
- Išmetimo sistemos garsas
- Įspūdinga akceleracija
TRŪKUMAI
- Plokščias vairas netinka tokio tipo automobiliui
- Nepatogi pavarų perjungimo svirtis
- Ilgoms kelionėms netinkamos sėdynės
- Vairo mechanizmui netrūksta tikslumo, trūksta informatyvumo
- Prastas matomumas