Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos automobilių pramonė atsidūrė nelygioje kovoje. Iš trečiųjų šalių, ypač Kinijos, plūstantys pigesni automobiliai kelia grėsmę vietos gamintojams. Tačiau jų kainos pranašumas dažnai pasiekiamas ne tik dėl mažesnių darbo kaštų, bet ir dėl taršios gamybos naudojant plieną ir aliuminį, išlydytą anglimi kūrenamose krosnyse.

55

Europos automobilių pramonė atsidūrė nelygioje kovoje. Iš trečiųjų šalių, ypač Kinijos, plūstantys pigesni automobiliai kelia grėsmę vietos gamintojams. Tačiau jų kainos pranašumas dažnai pasiekiamas ne tik dėl mažesnių darbo kaštų, bet ir dėl taršios gamybos naudojant plieną ir aliuminį, išlydytą anglimi kūrenamose krosnyse.

REKLAMA

Siekdama apsaugoti savo rinką ir paskatinti švaresnę gamybą visame pasaulyje, Europos Sąjunga nuo 2026 metų ruošia naują ginklą – Anglies dioksido pasienio korekcinį mechanizmą (CBAM), arba tiesiog „anglies muitą“.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Mažai kas susimąsto, kad kiekvienas naujas automobilis savo kelionę pradeda su didele „anglies dvideginio skola“.

REKLAMA

Pavyzdžiui, pagaminant vos vieną kilogramą aliuminio naudojant anglį, į aplinką gali būti išmesta net 16 kilogramų CO2.

Būtent į šią pirminę gamybos grandį ir yra nukreiptas naujasis ES mokestis. Nuo 2026-ųjų importuotojai privalės deklaruoti, kiek CO2 buvo išmesta gaminant jų įvežamą metalą.

Jei šis kiekis viršys ES standartus, už perviršį teks susimokėti. Taip siekiama sulyginti žaidimo sąlygas su Europos gamintojais, kurie jau investuoja milijardus į „žaliojo“ plieno gamybą naudojant vandenilį ar atsinaujinančią energiją.

REKLAMA
REKLAMA

Neabejojama, kad šis sprendimas turės pasekmių vartotojams. Europos Komisija pripažįsta, kad galutinės produktų kainos, įskaitant automobilius, šiek tiek kils.

Skaičiuojama, kad 25 000 eurų vertės automobilis gali pabrangti keliomis šimtinėmis eurų. Skaudžiausiai tai turėtų paveikti būtent pigesnius kiniškus elektromobilius, kurių kainodaroje pigus plienas iki šiol buvo didelis pranašumas.

REKLAMA
O kiek karai ismeta co2 gal ir juos apmokestinkim. Apmokestinti reik ir karine technika mes vaziuodami tersia. Jau su savo ekologija nebezino prie ko prisikabint. Jai kinas padare pigiau ir geriau tai ir jus gaminkit pigiau. Gal gana liaudi smaukt su visokiais biurokratiniais mokesciais. Vieni moka kiti tersia kariaudami.
eurosajūzo biurokratai išradingumo nestokoja
kiekvieną šūdą apmokestins,kad tik liaudis nepraturtėtų
Protpisiai.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų