Šiame pasiūlyme didžiausią juoką kelia dvi prancūzės iškeltos idėjos. Pirmoji – uždrausti pradedantiesiems vairuotojams važinėti naktį, o antrasis – gerokai kontraversiškesnis.
Karima Delli siūlo įvesti naują B+ vairuotojo pažymėjimo kategoriją automobiliams, sveriantiems daugiau nei 1,8 tonos, į kurią pradedantieji vairuotojai negalėtų pretenduoti. Tuo tarpu standartinės B kategorijos vairuotojo pažymėjimai būtų išduodami tik automobilių savininkams, kurių mašinų svoris būtų mažesnis negu 1,8 tonos.
Šį pasiūlymą išgirdę Vokietijos žaliųjų partijos nariai suskubo atsiriboti nuo savo ideologinių kolegų iš Prancūzijos.
„Tokie pasiūlymai, kaip draudimas jauniems vairuotojams vairuoti naktį arba papildomas vairuotojo pažymėjimas visureigiams, yra nesąmonė", – laikraščiui „Augsburger Allgemeine“ sakė Vokietijos žaliųjų partijos vadovas Omidas Nouripouras.
„Naujausi Briuselio pasiūlymai dėl ES vairuotojo pažymėjimų direktyvos dramatiškai parodo, kaip stipriai, kai kurie žalieji politikai, sėdėdami savo dramblio kaulo bokštuose, yra nutolę nuo paprastų žmonių problemų ir poreikių", – teigė Vokietijos Bundestago konsultantas transporto politikos klausimais Thomas Bareißas.
Tuo tarpu Europos Parlamento Transporto komiteto posėdyje šiuos pasiūlymus pristatydama K. Delli pripažino, kad pateikė „toliaregišką, ambicingą pasiūlymą“, ir teigė, kad šios priemonės yra būtinos siekiant sumažinti mirčių keliuose skaičių.
„Šiuo atveju kalbame apie kelių eismo saugumą“, – sakė ji ir pridūrė, kad praėjusiais metais ES keliuose žuvo 20 000 žmonių.
„Į avarijas dažniausiai patenka SUV automobilių vairuotojai. Dažniau negu įprasti lengvieji automobiliai. Be to, pėstieji susidūrę su SUV automobiliais žūsta du kartus dažniau“, – pridūrė, gindama savo absurdišką pasiūlymą K. Delli.