Skundo esmė – įtarimai, kad kai kurie Kinijos gamintojai nurodo dirbtinai sumažintas pagrindinių žaliavų (naftos, plieno, chemijos produktų ir kaučiuko) kainas. Tokiu būdu pagrindžiama nepagrįstai maža galutinė padangų kaina, kurią ES rinka laiko iškreipiančia.
Tyrime taip pat pažymima, kad Kinijos gamintojų nurodomos kainos negali būti laikomos patikimomis, todėl nominali padangų vertė bus skaičiuojama pagal Serbijos, kaip palyginamos rinkos, duomenis.
Žala Europos gamintojams – akivaizdi
Remiantis pirminiais vertinimais, dempingo būdu importuojamos padangos daro žalą ES gamintojų veiklos rezultatams. Prognozuojama, kad nesikišus į rinką ir leidus tęsti tokią praktiką, padėtis tik blogės – rinkos konkurencija bus dar labiau iškreipta.
„Panašūs veiksmai buvo taikyti prieš kelerius metus dėl iš Kinijos importuojamų krovininių padangų. Dabar atėjo eilė ir lengvųjų automobilių segmentui. Jei tyrimas patvirtins pažeidimus, tikėtina, kad bus taikomi aukštesni muitų tarifai, kad būtų atkurta sąžininga konkurencija“, – komentuoja Padangų importuotojų organizacijos vadovė Jekaterina Volkė.
Galimos pasekmės ir terminai
Tyrimas apims 2024 m. sausio–gruodžio laikotarpį, o bendra žalai įvertinti svarbių tendencijų analizė apims 2021–2024 m. laikotarpį. Tyrimo trukmė – iki 14 mėnesių, tad galutinių sprendimų galima tikėtis 2025 m. pavasarį.
Tuo metu padangų importuotojai ragina vartotojus neapsiriboti vien tik žema kaina. Pasak jų, padangos – tai ne masinės vartojimo prekės, o svarbi saugaus eismo grandis. Dėl to rekomenduojama rinktis patikimus platintojus ir atidžiai įvertinti technines specifikacijas bei kokybę.