• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gera žinia „Mazda MX-5“ gerbėjams – gamintojas patvirtino, kad ir būsimos kartos modelis išsaugos svarbiausias šio klasikinio rodsterio savybes. Net ir griežtėjant emisijų bei saugumo reikalavimams, Japonijos bendrovė neketina keisti esminio recepto, dėl kurio „MX-5“ tapo legenda.

Gera žinia „Mazda MX-5“ gerbėjams – gamintojas patvirtino, kad ir būsimos kartos modelis išsaugos svarbiausias šio klasikinio rodsterio savybes. Net ir griežtėjant emisijų bei saugumo reikalavimams, Japonijos bendrovė neketina keisti esminio recepto, dėl kurio „MX-5“ tapo legenda.

REKLAMA

Šiuo metu rinkoje esanti ketvirtoji „MX-5“ (ND) karta debiutavo dar prieš dešimtmetį, tad nenuostabu, kad „Mazda“ jau pradėjo dalintis pirmaisiais faktais apie penktos kartos modelį. Pirmą išsamesnį žvilgsnį į šios ikonos ateitį pateikė amerikiečių žurnalas „Road & Track“, kurio žurnalistai lankėsi Hirošimoje, „Mazda“ būstinėje, ir kalbėjosi su aukščiausio lygio vadovais.

Pasak „Mazda“ technikos padalinio vadovo Ryuichi Umeshitos, svarbiausias būsimos „MX-5“ bruožas išliks lengvumas. „Kas apibrėžia MX-5? Lengvumas. Ir antras svarbiausias dalykas – ji turi būti lengva“, – pusiau juokaudamas, pusiau rimtai kalbėjo jis. Tai, pasak inžinieriaus, yra viso šio automobilio esmė, nepriklausomai nuo kartos.

Panašiai kalba ir vyriausiasis dizaineris Masashi Nakayama, kuris teigia, kad naujoji „MX-5“ neturėtų viršyti vienos tonos svorio, o ilgis nesieks keturių metrų. Tai labai artimi parametrai dabartinei kartai, kurios ilgis siekia 3915 mm, o svoris – priklausomai nuo versijos – apie vieną toną.

Atmosferinis variklis išliks

Nors kai kurie konkurentai perėjo prie elektrifikacijos ar mažalitražių turbininių variklių, „Mazda“ žada ir toliau laikytis atmosferinių motorų filosofijos. Pasak „Road & Track“, penktos kartos „MX-5“ greičiausiai naudos naujos kartos „Skyactiv Z“ variklį.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak „Mazda“, šie varikliai turėtų atitikti tiek būsimus Euro 7 reikalavimus, tiek griežtus Kalifornijos LEV IV standartus. R. Umeshita taip pat atskleidė, kad variklio darbinis tūris galėtų siekti apie 2,5 litro, o pavarų dėžė išliks mechaninė.

REKLAMA

„Mechaninė transmisija suteikia tą tiesioginį ryšį tarp žmogaus ir mašinos – tai, ką vadiname Jinba Ittai“, – aiškina technikos padalinio vadovas, minėdamas garsųjį „Mazda“ principą, apibūdinantį vienybę tarp vairuotojo ir automobilio. „Tai yra neatsiejama MX-5 paketo dalis.“

Tai, kad „Mazda“ kalba apie „MX-5“ ateitį ne tik formaliai, liudija ir asmeniniai vadovų santykiai su šiuo modeliu. Dizaino vadovas M. Nakayama prisipažino, kad jaunystėje pasiėmė paskolą, kad galėtų įsigyti savo pirmąją „MX-5“, o technikos padalinio direktorius R. Umeshita iki šiol kasdien važinėja į darbą šiuo rodsteriu.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų