Naujausi duomenys iš didžiausių Europos rinkų rodo, kad pardavimų nuosmukis gali būti ne laikinas, o struktūrinis. Tai ne tik technologijų ar modelių trūkumo pasekmė, bet ir vis labiau matomas neigiamas vartotojų požiūris į įmonės vadovą Eloną Muską.
Pastaruoju metu jis sulaukia vis daugiau kritikos dėl ryšių su Donaldo Trumpo administracija, kurioje jis vadovauja Vyriausybinio efektyvumo departamentui (DOGE), taip pat dėl paramos kraštutinių dešiniųjų partijoms Europoje.
Daugelyje Vakarų Europos šalių „Tesla“ pardavimai krito. Net ir tose rinkose, kur bendras elektromobilių rinkos augimas buvo gerokai spartesnis. Tai ypač akivaizdu, atsižvelgiant į tai, kad 2024 m. įsigaliojus naujiems ES emisijos standartams, elektromobilių paklausa vėl ėmė augti.
Nepaisant E. Musko pažadų grįžti prie augimo, „Tesla“ automobilių pardavimų apimtys visame pasaulyje sumažėjo 13 proc. ir jeigu E. Musko retorika nepasikeis, ši tendencija galimai bus matoma ištisus metus.

Kovo mėnesio rezultatai didžiausiose Europos rinkose:
Jungtinė Karalystė
- 2025 m. kovo rezultatai – 7 164 (+2,4 proc)
- 2025 m. I ketvirčio rezultatai – 12 474 (+6 proc)
Švedija
- 2025 m. kovo rezultatai – 911 (-64 proc)
- 2025 m. I ketvirčio rezultatai – 1 929 (-55 proc)
Ispanija
- 2025 m. kovo rezultatai – 1 983 (+34 proc)
- 2025 m. I ketvirčio rezultatai – 3 169 (-12 proc)
Norvegija
- 2025 m. kovo rezultatai – 2 211 (-1 proc)
- 2025 m. I ketvirčio rezultatai – 3 817 (-26 proc)
Nyderlandai
- 2025 m. kovo rezultatai – 1 536 (-55 proc)
- 2025 m. I ketvirčio rezultatai – 3 947 (-42 proc)
Italija
- 2025 m. kovo rezultatai – 2 217 (+51 proc)
- 2025 m. I ketvirčio rezultatai – 3 469 (-6,8 proc)
Vokietija
- 2025 m. kovo rezultatai – 2 229 (-43 proc)
- 2025 m. I ketvirčio rezultatai – 4 395 (-62 proc)
Prancūzija
- 2025 m. kovo rezultatai – 3 157 (-37 proc)
- 2025 m. I ketvirčio rezultatai – 6 693 (-41 proc)
Belgija
- 2025 m. kovo rezultatai – 958 (-69 proc)
- 2025 m. I ketvirčio rezultatai – 3 018 (-58 proc)

Analitikai mano, kad blogiausia dar tik priešakyje
Rinkos analitikai mano, kad matome pirmuosius ženklus, jog „Tesla“ prekės ženklas patiria reputacijos krizę. „Tai pirmas aiškus ženklas, kad vartotojų akyse „Tesla“ įvaizdis susvyravo ir būtent tai, tikėtina, tapo pagrindine šio ketvirčio pardavimų kritimo priežastimi“, – komentavo Gene Munster, „Deepwater Asset Management“ partneris.
Jo vertinimu, 2025 m. „Tesla“ pardavimai gali sumažėti 9 proc., lyginant su 2024 m., kai buvo pristatyta 1,79 mln. automobilių. Tuo metu „Deutsche Bank“ analitikai prognozuoja 5 proc. metinį nuosmukį, prielaidą grįsdami tikėtinu, bet laipsnišku pigesnio modelio įvedimu.
„Tesla“ ir šiemet gali aukoti pelno maržas, siūlydama papildomas paskatas ir lankstesnes finansavimo sąlygas. Kol kas neaišku, nei kada debiutuos naujas pigesnis modelis, nei kokia bus jo kaina.
Nuo gruodžio vidurio „Tesla“ akcijos smuko 45 proc. Pats E. Muskas pripažino, kad Donaldo Trumpo 25 proc. tarifai importuojamoms dalims didins gamybos išlaidas – tai ypač aktualu, nes „Tesla“ vis dar importuoja daug medžiagų, reikalingų baterijų gamybai.
Pasak „Morningstar“ analitikų, šie tarifai gali padidinti automobilio savikainą dar 5–10 proc.
Be to, žiniasklaidoje vis dažniau kalbama, kad E. Muskas artėja prie pasitraukimo iš D. Trumpo administracijos, kur jis dirba kaip specialusis vyriausybinis darbuotojas. Jo kadencija baigsis gegužės pabaigoje. Vis dėlto, balandžio 3 d. pats E. Trumpas pareiškė, kad „Muskas gali likti tiek, kiek panorės“.