Naujausi tyrimai rodo, kad įkraunant elektromobilio bateriją 120 kW galios (ar galingesnėse) stotelėse, jos tarnavimo trukmė gali sutrumpėti net iki 40 proc. Tai reiškia, kad automobilio baterija greičiau nusidėvi ir gali tekti anksčiau ją keisti.
Didžiausią pavojų kelia itin galingos stotelės, kurių galia siekia 500 kW ir daugiau. Jos leidžia elektromobilį įkrauti iki 80 proc. vos per kelias minutes. Vis dėlto ši praktika, nors ir patogi, ilgainiui kenkia baterijos ilgaamžiškumui.
Ekspertai taip pat rekomenduoja atidžiai peržiūrėti gamintojų taikomas garantijos sąlygas. Nors kai kurios kompanijos siūlo 8 metų garantiją, garantijos sąlygose dažnai taikomi įvairūs apribojimai. Pavyzdžiui, būtinas kruopštus ir laiku atliekamas aptarnavimas, draudžiama automobilį naudoti komerciniams tikslams arba garantija negalioja pakeitus savininką.
Kaip važinėti efektyviai?
Sprendimas slypi technologijų ir vartotojų elgsenos sinergijoje. Gamintojai jau dabar investuoja į naujos kartos baterijas ir įkrovimo technologijas, kurios mažina baterijos įkaitimą ir apkrovą. Kartu didėja jų atsparumas bei naudojamos pažangesnės cheminės sudėtys.
Tuo tarpu vairuotojams rekomenduojama naudotis greitu įkrovimu tik esant būtinybei – ilgose kelionėse ar išskirtiniais atvejais.
Kasdieniam naudojimui daug naudingiau rinktis lėtesnį (AC) įkrovimą, kuris mažiau apkrauna bateriją ir padeda išlaikyti tinkamą jos būklę.