• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gaisras krovininiame laive „Morning Midas“, plukdžiusiame daugiau nei 3 tūkst. automobilių iš Kinijos į Meksiką, šiuo metu atrodo suvaldytas. Tačiau specialistai įspėja – džiaugtis dar anksti. Incidentas įvyko birželio 3 dieną, kai įgula užfiksavo ugnį vienoje iš denio zonų, kurioje buvo kraunami elektromobiliai. Kadangi standartiniai gesinimo veiksmai buvo neveiksmingi, visi 22 įgulos nariai buvo evakuoti gelbėjimosi valtimis. Vėliau juos paėmė netoliese buvęs konteinerinis laivas „Cosco Hellas“.

Gaisras krovininiame laive „Morning Midas“, plukdžiusiame daugiau nei 3 tūkst. automobilių iš Kinijos į Meksiką, šiuo metu atrodo suvaldytas. Tačiau specialistai įspėja – džiaugtis dar anksti. Incidentas įvyko birželio 3 dieną, kai įgula užfiksavo ugnį vienoje iš denio zonų, kurioje buvo kraunami elektromobiliai. Kadangi standartiniai gesinimo veiksmai buvo neveiksmingi, visi 22 įgulos nariai buvo evakuoti gelbėjimosi valtimis. Vėliau juos paėmė netoliese buvęs konteinerinis laivas „Cosco Hellas“.

REKLAMA

Be įgulos, „Morning Midas“, plaukiojantis po Liberijos vėliava, buvo paliktas dreifuoti Ramiajame vandenyne, maždaug už 480 kilometrų į pietvakarius nuo Adako salos (Aliaskos).

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

Jau po kelių dienų JAV pakrančių apsaugos lėktuvai užfiksavo tirštus dūmų stulpus, kylantys iš laivo, o specialistai baiminosi, kad ugnis gali pažeisti korpusą ir sukelti ekologinę katastrofą. Be automobilių, laive buvo apie 350 tonų suskystintųjų dujų ir dar 1 530 tonų mazuto.

Pirmasis specializuotas gelbėjimo laivas „Gretchen Dunlap“ pasiekė laivą tik birželio 9 dieną, o antrasis, „Garth Foss“, – dar vėliau, birželio 15-ąją.

REKLAMA
REKLAMA

Būtent nuo šio momento situacija pradėjo stabilizuotis. Kaip nurodė gaisrų likvidavimo specialistai iš „Garth Foss“, termografiniai matavimai ir vizualiniai patikrinimai nerodė aktyvaus degimo, o jūros paviršiuje neaptikta jokių naftos produktų pėdsakų.

Laivo sandarumas taip pat liko nepažeistas. Anksčiau, birželio 11-ąją, „Gretchen Dunlap“ komandai pavyko pritvirtinti vilkimo lyną, leidusį stabilizuoti laivą ir kontroliuoti jo judėjimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiandien laivą toliau tempia „Garth Foss“, o artimiausiu metu planuojama jį perimti nuotoliniams vilkikams, kurie turėtų saugiai nutempti jį į pakrantę.

Situacija vis dar kelia nerimą dėl galimų antrinių gaisrų. Kaip rodo ankstesni atvejai, ličio jonų baterijos, net ir po pirminio gaisro užgesinimo, gali savaime įkaisti ir vėl užsiliepsnoti. Net po kelių dienų.

REKLAMA

2023 metais tai nutiko laive „Fremantle Highway“, kuris taip pat gabeno elektromobilius. Nors gaisras buvo lokalizuotas ir laivas sėkmingai nutemptas į uostą, iškraunant automobilius kai kurie iš jų vėl užsidegė. Juos teko skubiai panardinti į specialius vandens konteinerius.

Kas sukėlė gaisrą „Morning Midas“ laive – kol kas neaišku, tačiau įtarimai krenta būtent ant elektromobilių.

REKLAMA

Ugnis kilo toje denio dalyje, kurioje buvo kraunami 70 elektromobilių ir dar 680 hibridinių automobilių. Kol kas nėra patvirtinta, ar gaisrą pavyko užgesinti specializuoto gelbėjimo laivo įgulai, ar jis užgeso savaime, tačiau atsižvelgiant į rizikas, galutinį situacijos vertinimą dar teks palaukti.

Panašu, kad šįkart pavyks išvengti 2022-aisiais nutikusios katastrofos, kai užsidegęs automobilius gabenęs laivas „Felicity Ace“ nuskendo su visu kroviniu Atlanto vandenyne. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų