2023 m. „Northvolt“ vis dar buvo laikoma vienu svarbiausių Europos žaliųjų technologijų simbolių. Į ją buvo investuota milijardai eurų, skirta reikšminga valstybinė parama, o tikslas buvo aiškus – mažinti priklausomybę nuo Kinijos baterijų tiekimo.
Tačiau praėjusiais metais bendrovė oficialiai paskelbė bankrotą, kuris šiandien laikomas vienu didžiausių finansinių žlugimų šiuolaikinėje Europos pramonėje.
Panašus likimas šiandien gresia ir švedų bendrovei „Novo Energy“, šalia Geteborgo pradėjusiai statyti dar vieną baterijų gamyklą.
Po „Northvolt“ bankroto projektas neteko pagrindinio technologinio partnerio ir finansinės atramos. Dar sausio mėnesį bendrovė atleido 30 proc. kolektyvo, o šį mėnesį „Novo Energy“ dar kartą paskelbė, kad atleidžia puse likusių darbuotojų.
„Nepaisant mūsų pastangų išsaugoti verslą ir intensyvių paieškų ieškant naujo technologinio partnerio, dabartinės ekonominės sąlygos bei rinkos situacija neleidžia tęsti veiklos esamu mastu“, – sakoma bendrovės „Novo Energy“ generalinio direktoriaus Adriano Clarke’o pranešime.
Vis dėlto „Novo“ teigia, kad ilgalaikis tikslas išlieka tas pats – rasti naują technologinį partnerį ir pradėti baterijų gamybą Geteborgo regione.
„Volvo Cars“ atstovas naujienų agentūrai „Reuters“ patvirtino, jog bendrovė dalijasi šia vizija, tačiau daugiau detalių neatskleidė.
Šiuo metu „Novo“ planuoja ribotą veiklą, kol bus baigta pirmoji gamyklos statybos fazė, ir svarsto galimus scenarijus, kaip būtų galima atnaujinti veiklą visu mastu.
Šių metų vasarį „Volvo Cars“ susitarė perimti visas „Novo“ akcijas, įsigydama „Northvolt“ 50 proc. akcijų dalį už simbolinę sumą. Sandoris dar laukia galutinio patvirtinimo.
Nors gamyklos statyba beveik baigta, baterijų gamybos įranga dar nėra įdiegta, balandį patvirtino naujasis „Volvo Cars“ generalinis direktorius Håkanas Samuelssonas.
Tuomet jis pabrėžė, kad norint paleisti projektą, būtina rasti technologinį partnerį, o taip pat neatmetė galimybės dalintis gamykla su kitais „Geely“ grupei priklausančiais prekių ženklais.