Svarbu ir tai, kad kuriant alyvą paprastai glaudžiai bendradarbiaujama su automobilių gamintojais ir atsižvelgiama į naujausius ekologinius bei naujų variklių konstrukcinius reikalavimus. Tokiu būdu kuriami nauji produktai arba tobulinami esami. Šiuo principu vadovaujasi dauguma alyvų gamintojų, tarp jų – ir „JX Nippon Oil“, gaminanti „Eneos“ alyvą, kuri užima 40 proc. Japonijos rinkos, o Lotynų ir Šiaurės Amerikose, Europoje, Azijoje žengia pirmuosius žingsnius. Tačiau lietuviams ji jau žinoma – šiemet lenktynininkui Benediktui Vanagui „Eneos Sustina“, kurią visose Baltijos šalyse platina „Modus“ grupės įmonė „Interviga“, padėjo sėkmingai įveikti Dakaro ralį. Taip pat šią alyvą renkasi daugkartiniai Kipro ralio čempionai, „Subaru Poland Rally Team“, kurios gretose sėkmingai lenktyniauja Dominykas Butvilas, bei daugelis kitų automobilių sporto profesionalų ir mėgėjų. Be to, bendrovė turi ilgalaikę bendradarbiavimo patirtį su automobilių gamintojais, kaip „Mitsubishi“, „Toyota“, „Honda“, „Nissan“, „Suzuki“, „Yamaha“, ir autosporto komandomis – „F1“, „Le Mans“ Japonijos serijoje, Dakaro ralyje, „Moto GP“, „Nascar“ ir kt.
Inovacijų madas diktuoja įstatymai ir gamintojai
Alyvų inovacijų madas apibrėžia įstatymų leidėjai ir automobilių gamintojai: jei įstatymų leidėjai griežtina reikalavimus automobilių išmetamosioms dujoms, tai automobilių gamintojai perkelia šiuos reikalavimus alyvų tiekėjams. Taip pat reikia nepamiršti, kad automobilių variklių galia didėja, alyvos keitimo intervalai ilgėja, o pačios alyvos į variklius pilama vis mažiau. Todėl didėjant alyvos svarbai automobilio veikimo procese, svarbu kad ji būtų mažo klampumo, stabili ir ilgaamžė. Tai pavyksta pasiekti naudojant modernias sintetines alyvas ir tiksliai suderinant alyvų priedus. Kita tendencija, po truputį įgaunanti pagreitį, yra bioalyvų kūrimas, kurių pagrindinis privalumas – ekologiškumas.
Šiandien automobilių ir motociklų sportas turi didelę įtaką naujų produktų kūrimui. Pavyzdžiui, pagerinus vienos sportinės alyvos, skirtos galingiems sportiniams varikliams, kuro ekonomijos charakteristikas, sportininkai įgavo galimybę pilnai išnaudoti variklio galią, nebijodami, kad viršys kuro limitą lenktynėms. Šios naujosios technologijos pritaikomos ir alyvose kasdieniam vartojimui.
Dažniausia vairuotojo klaida – vadovavimasis stereotipais
Tačiau net ir nagrinėjant inovacijas, svarbu, kad vairuotojai išmoktų pagrindines pamokas, kurios nekis, net ir inovatoriškiausių alyvų pasaulyje. Dažnai vairuotojai yra įsitikinę, kad visos alyvos yra vienodos, tik vienos brangesnės, o kitos – pigesnės. Visgi net tas pačias tarptautines specifikacijas atitinkančios alyvos savo kokybinėmis savybėmis gali būti labai skirtingos. Tai susiję su alyvos priedų ir bazinių alyvų kokybe. Standartiniai priedai, chemijos kompanijų platinami visiems gamintojams, dažniausiai kainuoja pigiau, tačiau technologiškai jie dažnai būna senesni, atitinkantys standartinius reikalavimus. Tuo tarpu pirmaujančių kompanijų naudojami priedai dažnai minėtus standartinius reikalavimus pranoksta, todėl užtikrina geresnį variklio darbą bei kitas savybes.
Taip pat čia svarbus ir nuolatinis alyvos keitimas. Kokybiškos alyvos savyje turi priedų, sugeriančių variklio viduje susidarančius nešvarumus – todėl kokybiška variklio alyva patamsėja, o ne išlieka skaidri – tad keisdami alyvą, pašaliname iš variklio nesudegusias kuro priemaišas ar kitus nešvarumus, kurie, ilgainiui, gali užkimšti kuro siurblį ir sugadinti variklį. Alyvą rekomenduojama keisti automobilio gamintojo nurodytais intervalais, tačiau jei daug važinėjate mieste, kur dažnai tenka sustoti ir vėl pradėti važiuoti, vertėtų alyvos keitimo intervalą šiek tiek sutrumpinti – alyvą keisti dažniau.