„Polestar Zero“ projektą švedų gamintojas pradėjo dar 2021 m., užsibrėžęs ilgalaikį tikslą – sukurti visiškai klimatui neutralų automobilį. Nors iki to dar toloka, pirmieji žingsniai įspūdingi.
Didžiausią poveikį emisijų mažinimui padarė sprendimas gamyboje naudoti perdirbtą plieną ir aliuminį. Būtent šie du metalai, pasak gamintojo, sudaro beveik pusę visų CO₂ emisijų, susijusių su „Polestar 2“ gamyba.
Be to, gamyklose pradėjus naudoti energiją iš atsinaujinančių šaltinių, „Polestar“ taip pat patobulino baterijų gamybos procesus, optimizavo logistiką ir netgi pradėjo naudoti biokurą jūriniam transportui.
„Daug kas sako, kad tai – techniškai neįmanoma ar ekonomiškai neefektyvu. Bet mes matome priešingai: daugybė sprendimų yra ranka pasiekiami“, – sako „Polestar“ tvarumo vadovė Fredrika Klarén.
Ir nors „Polestar“ kol kas gamina palyginti nedidelį automobilių kiekį, jų pavyzdys rodo, kad emisijų mažinimas net ir sudėtingose tiekimo grandinėse – įmanomas.
F. Klarén skaičiuoja, kad pradėjus „Polestar Zero“ iniciatyvą, „Polestar 2“ gamybos emisijos siekė apie 26 tonas CO₂. Jei būtų įgyvendinti visi numatyti sprendimai, šis skaičius galėtų sumažėti iki 16 tonų – tai būtų beveik 39 proc. sumažėjimas.
„Šiandien elektromobiliai dar toli gražu nėra neutralūs aplinkai. Bet jie turi potencialą tokiais tapti“, – sako F. Klarén.