• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Renaldas Gabartas
Prieš kurį laiką, vienas Lietuvoje ketvirtį amžiaus veikiančios techninės apžiūros sistemos veteranų,  apibūdindamas jaunosios kartos santykius su automobiliais pasidalino skepsiu persunkta įžvalga: 80 proc. vairuotojų apie savo mašinas žino tik tai, kokios jie spalvos ir kokios rūšies degalus naudoja. Kolega, žinoma, gerokai sutirštino spalvas, tačiau tai, kad ratuočio išvaizda ir generuojamos emocijos yra vienas kertinių kriterijų renkantis ką vairuoti – faktas. Ir tai yra gera žinia neseniai atnaujintam „
Renault Kadjar“ – miesto visureigis traukia žvilgsnį net tų automanų, kurie apie prancūzišką techniką paprastai kalba su lengvai juntama ironijos priegaide.

Kaip žinia dar 1999-aisiais „Renault“ ir „Nissan“ įsikibę vienas kitam į parankę patraukė prie altoriaus ir prisiekė amžiną strateginę partnerystę. Bene dosniausius šio verslo plano dividendus davė technologiniai dvynukai: „Nissan Qashqai“ ir „
Renault Kadjar“. Tiksliau – po fenomenalios, dar 2007-aisiais, debiutavusio japoniško miesto visureigio sėkmės subrandintas sprendimas, lojaliems prancūzų kompanijos klientams pasiūlyti gerokai patobulintą antrosios kartos „Qashqai“, tik jau papuoštą „Renault“ simboliais. Taip 2015-aisiais pasirodė „Kadjar“ – nepriekaištingai sukonstruotas įprastų hečbeko, vienatūrio bei parketinio visureigio mišrūnas.
Praėjusių metų pabaigoje pasirodė kosmetiškai
atnaujintas „Kadjar“. Eksterjero pokyčius užfiksuos tik patys akyliausi „Renault“ fanai, nes kompanijos strategai prieš šią operaciją atliko nemažą sociologinį tyrimą ir apibendrinę visus respondentų atsakymus padarė išvadą, kad šio krosoverio išvaizda laikoma vienu pagrindinių kozirių, svarstant kurį iš sunkiai suskaičiuojamos gausybės miesto visureigių rinktis. Todėl nuo ankstesnės versijos automobilis skiriasi tik patobulintais priekiniais žibintais (į „C“ formos dienos šviesų girliandą integruoti LED posūkiai), naujų formų rūko žibintais, šiek tiek platesnėmis radiatoriaus grotelėmis, kėbulo spalva dažytais  buferiais ir kitomis smulkmenomis.

Renaldas Gabartas
Prieš kurį laiką, vienas Lietuvoje ketvirtį amžiaus veikiančios techninės apžiūros sistemos veteranų,  apibūdindamas jaunosios kartos santykius su automobiliais pasidalino skepsiu persunkta įžvalga: 80 proc. vairuotojų apie savo mašinas žino tik tai, kokios jie spalvos ir kokios rūšies degalus naudoja. Kolega, žinoma, gerokai sutirštino spalvas, tačiau tai, kad ratuočio išvaizda ir generuojamos emocijos yra vienas kertinių kriterijų renkantis ką vairuoti – faktas. Ir tai yra gera žinia neseniai atnaujintam „
Renault Kadjar“ – miesto visureigis traukia žvilgsnį net tų automanų, kurie apie prancūzišką techniką paprastai kalba su lengvai juntama ironijos priegaide.

Kaip žinia dar 1999-aisiais „Renault“ ir „Nissan“ įsikibę vienas kitam į parankę patraukė prie altoriaus ir prisiekė amžiną strateginę partnerystę. Bene dosniausius šio verslo plano dividendus davė technologiniai dvynukai: „Nissan Qashqai“ ir „
Renault Kadjar“. Tiksliau – po fenomenalios, dar 2007-aisiais, debiutavusio japoniško miesto visureigio sėkmės subrandintas sprendimas, lojaliems prancūzų kompanijos klientams pasiūlyti gerokai patobulintą antrosios kartos „Qashqai“, tik jau papuoštą „Renault“ simboliais. Taip 2015-aisiais pasirodė „Kadjar“ – nepriekaištingai sukonstruotas įprastų hečbeko, vienatūrio bei parketinio visureigio mišrūnas.
Praėjusių metų pabaigoje pasirodė kosmetiškai
atnaujintas „Kadjar“. Eksterjero pokyčius užfiksuos tik patys akyliausi „Renault“ fanai, nes kompanijos strategai prieš šią operaciją atliko nemažą sociologinį tyrimą ir apibendrinę visus respondentų atsakymus padarė išvadą, kad šio krosoverio išvaizda laikoma vienu pagrindinių kozirių, svarstant kurį iš sunkiai suskaičiuojamos gausybės miesto visureigių rinktis. Todėl nuo ankstesnės versijos automobilis skiriasi tik patobulintais priekiniais žibintais (į „C“ formos dienos šviesų girliandą integruoti LED posūkiai), naujų formų rūko žibintais, šiek tiek platesnėmis radiatoriaus grotelėmis, kėbulo spalva dažytais  buferiais ir kitomis smulkmenomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atnaujintas Renault Kadjar


„Kadjar“ viduje permainų taip pat nedaug. Atnaujinto salono prietaisų skydelyje sumontuotas naujas, didesnės raiškos ir jautresnis lietimui multimedijos sistemos ekranas. 7 colių monitoriuje atvaizduojama „R-LINK 2“ sistema, su išmaniųjų telefonų sąsajų „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ palaikymu, pats ekranas yra ryškesnis ir greičiau reaguoja į paspaudimą, o jo šonuose yra papildomi lietimui jautrūs valdikliai. Ekranas yra tolygiai integruotas į prietaisų skydelį, taip salonui suteikiant labiau šiuolaikišką ir elegantišką išvaizdą.
Dar atnaujintas klimato kontrolės sistemos valdymas, kuris dabar yra pažangesnis ir patogesnis naudotis, o temperatūra ir oro srauto paskirstymas yra rodomi trijų valdiklių centruose esančiuose ekranuose. Vėdinimo sistemos angos, durelių rankenėlės ir centrinio prietaisų skydelio elementai padengti chromo apdaila, durelėse sumontuoti elektrinių langų ir veidrodėlių valdikliai turi apšvietimą, todėl jais patogiau naudotis tamsoje.

REKLAMA

Renault Kadjar testas


Nuo šiol „Kadjar“ turi daug standartinės ir papildomai užsakomos pagalbinės įrangos, tokios kaip statymo pagalba, automatinio stabdymo, perspėjimo apie priešpriešinį susidūrimą, išvažiavimo iš savo eismo juostos, perspėjimo apie nematomoje zonoje esančią kliūtį ir kitas sistemas. Šis sąrašas papildytas perspėjimo apie greičio viršijimą sistema, kuri dabar atsižvelgia ne tik į GPS sistemos duomenis, bet ir priekinės vaizdo kameros atpažintus kelio ženklus, tad vairuotojas visada žino, koks yra leistinas greitis.
Krosoveris gali pasigirti naujomis sėdynėmis su dvigubai didesnio tankio užpildu, taip padidinant komfortą ir mažinant nuovargį tolimose kelionėse. Dar patogesnę kūno padėtį užtikrina reguliuojamo ilgio sėdimoji dalis, geresnį šoninį prilaikymą turintys standesni sėdynių kraštai ir pastumiamas porankis tarp priekinių sėdynių.

REKLAMA
REKLAMA

Atnaujintas Renault Kadjar


Pagyrimų nusipelno „Kadjar“ bagažinė – viena didžiausių šiame automobilių segmente, į kurią telpa iki 527 litrų. Jos dydį galima dar labiau padidinti patogiomis rankenėlėmis, esančiomis bagažinės šonuose, nulenkus antros eilės sėdynių atlošus. Taip pat galima nulenkti ir priekinio keleivio sėdynės atlošą, o tai leis pervežti net itin didelius, daugiau kaip 2,5 metro ilgio krovinius.
„Renault“ atstovai svarbiausia gerąja žinia laiko tai, kad gyvavimo ciklo pusiaukelę „Kadjar“ pasitiko gaudamas naujos kartos variklį. „1.3 TCe“ turbobenzininis keturių cilindrų jėgos agregatas buvo sukurtas drauge su „Daimler“ kompanija ir technikos ekspertų yra laikomas itin pažangiu. Didelis variklio su turbina pasiekiamas sukimo momentas užtikrina gerą trauką gana plačiame sūkių diapazone, veikia tyliai ir ekonomiškai (bandymų metu pavyko judėti 100 km kelio vidutiniškai deginant 6,2 l. benzino) turi kietųjų benzino dalelių filtrą, mažinantį aplinkos taršą. Skirtingose versijose šis motoras generuoja nuo 140 iki 160 AG ir yra galimas tiek su mechanine, tiek ir su dviejų sankabų EDC automatine greičių dėže. Pastarosios veikimo algoritmas atitinka geriausius šios agregato kokybinius standartus – dantračių porų rokiruotės vyksta nepastebimai, automobilis įsibėgėja švelniai, bet ne vangiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atnaujintas Renault Kadjar


Dyzeliniai „Renault“ varikliai taip pat šiek tiek patobulinti – turi azoto oksido (NOx) taršą mažinantį selektyvios katalitinės redukcijos SCR filtrą. Palyginti su ankstesnės kartos motoru, dabar „Blue dCi 115“ variklis pasiekia 5 AG ir 10 Nm daugiau, taip užtikrinant sklandų ir taupų važiavimą. Kol kas šis motoras komplektuojamas su mechanine pavarų dėže, bet vėliau bus komplektuojamas ir su dvejų sankabų EDC automatine transmisija. Galingiausias dyzelis „Blue dCi 150“  dabar pasiekia 20 AG daugiau nei ankstesnė jo versija, taip užtikrinant ypatingas važiavimo savybes. Jis komplektuojamas su mechanine pavarų dėže ir galimas tiek su priekinių, tiek ir visų varančiųjų ratų pavara.
Pakabos darbas taip pat nusipelno pagyrų. Su „Kadjar“ teko pasivažinėti ir „Rally Žemaitija“ epicentre, ir įvairios kokybės žvyrkeliais, ir provėžuotais bei asfalto lopais išmargintais regioniniais keliais. Visi jie vairuojant prancūzą atrodė ne tokie ir nustekenti – krosoveris puikiai laikėsi važiavimo krypties, neerzino korpusą drebinančiomis vibracijomis ar bildesiu.

REKLAMA

Atnaujintas Renault Kadjar


Nors bendras įspūdis įveikus maždaug 500 km trasą geras, visgi keletas dalykų užkliuvo. Artėjant prie autostradoje leidžiamo maksimalaus greičio „Kadjar“ salonas prisipildo aerodinaminio triukšmo, įkyriai lendančio prie langus. Sėdynių šildymą įjungiantys klavišai paslėpti ant transmisijos tunelio po nedideliu porankio snapeliu, todėl pirmą kartą jų paieška važiuojant užtruko visą amžinybę – šaltuoju metų laiku dažnai naudojamas įrankis iš tiesų padėtas labai neįprastoje vietoje.
Visgi pati didžiausia ergonomikos nesėkmė – priekinių statramsčių ir išorinių galio vaizdo veidrodėlių ansamblis. Jis toks gremėzdiškas, kad jei sudarytų kontraktą su kokia nors ledo ritulio komanda dėl žaidimo vartininko pozicijoje, tai ginamus vartus greičiausiai pavyktų išlaikyti „sausus“ net nenaudojant kojų šarvų, gaudyklių ir atmušėjų. Judant siauromis, vingiuotomis ar kitais automobiliais užstatytomis gatvelėmis dėl riboto apžvelgiamumo esi priverstas nuolat strakalioti nuo sėdynės ir desperatiškai ieškoti rakurso, leidžiančio išsklaidyti abejones ar judėjimo trajektorija švari.

REKLAMA

Atnaujintas Renault Kadjar


Ir dar vienas keistas dalykėlis – „
Kadjar“ multimedija pastangos kalbėti lietuviškai. Nors savaime tai pagarbos verta iniciatyva, visgi kai kurie žodžių junginiai tokie keisti ir sunkiai šifruojami (pvz. „pasirinkite juodą apvadą“, „keleivio sėdynės veidrodėlis“ ar „visada aukštai lazeriai“), kad norint suvokti kas turima omenyje, paprasčiau rinktis anglų ar vokiečių kalbą. Komentuodami šiuos lingvistinius nesusipratimus „Renault“ žmonės pripažino, kad jie dažniausiai gimsta itin ilgo ir painaus vertimų maratono metu, kai prancūzų kalbos terminai konvertuojami į anglų, iš anglų – į lenkų, o iš lenkų – į lietuvių. Kadangi šios adaptavimo procedūros vyksta kokiame nors Indijos filiale, anekdotinės situacijos tiesiog užprogramuotos.
Tačiau šios smulkmenos nesugadina bendro gero įspūdžio, kurį dar labiau sustiprina žvilgsnis į kainoraštį: neprastai sukomplektuotos versijos kainuoja mažiau 23 000 eurų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų