Elektromobilių priežiūros ir patikros paslaugas teikianti įmonė „Recurrent Auto“ siekdama sužinoti kaip greitasis įkrovimas įtakoja elektromobiliuose esančių baterijų tarnavimo trukmę, išanalizavo net 12 500 skirtingų „Tesla“ automobilių, jog galėtų visiems laikams atsakyti į daugeliui elektromobilių aktualų klausimą.
Tyrimo metu paaiškėjo, jog elektromobilio įkrovimo būdas turi labai mažai įtakos baterijos tarnavimo trukmei, o tai turėtų pradžiuginti tuos, kas elektromobilius dažniau naudoja kelionėms iš vieno miesto į kitą ir nuolatos naudojasi greitojo įkrovimo stotelėmis.
„Aviloo“ turi kitą nuomonę
Vis dėlto, „Recurrent Auto“ išvadoms prieštarauja elektromobilių baterijų bandymus, priežiūrą ir analizę atliekančios įmonės „Aviloo“ atliktas tyrimas, kurio išvados yra absoliučiai priešingos.
„Aviloo“ specialistai atliko 160 skirtingų elektromobilių analizę. Tyrime elektromobiliai buvo suskirstyti į du pogrupius: naujesnių (kurių rida svyravo tarp 80 000 - 100 000 km) ir senesnių (kurių rida svyravo nuo 180 000 iki 200 000 km).
Remiantis tyrimo duomenimis, elektromobiliai, kurių baterijos buvo įkraunamos naudojantis tik greitojo įkrovimo stotelėmis, baterijos degradacija naujesnių automobilių grupėje buvo 7,5 proc. didesnė, o senesnių – 17 proc.
„Kuo dažniau elektromobilis įkraunamas greitojo įkrovimo stotelėje, tuo greičiau mažėja elektromobilio nuvažiuojamas atstumas“, – tyrimo išvadas apibendrino „Aviloo“ atstovas Nikolausas Mayerhoferis.
„Aviloo“ tyrime taip pat pabrėžiama, jog baterijos įkrovos lygį lemia ne tik dažnas lankymasis greitojo įkrovimo stotelėse. Baterijos degradacijai įtakos turi aplinkos temperatūra, įkrovos lygis, kuomet elektromobilis nėra naudojamas.
„Didžiulę įtaką baterijos degradacijai daro, pavyzdžiui, 40 laipsnių karštis. Taip pat nerekomenduočiau elektromobilio bateriją pilnai įkrauti ir tuomet jį palikti nenaudojamą ilgesniam laikui“, – priduria N.Mayerhoferis