• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nepriklausoma, įvairių transporto priemonių saugumo bandymus atliekanti, organizacija „Euro NCAP“ praėjusiais metais pradėjo naują programą, skirtą sunkvežimių saugumui įvertinti. Nors ši iniciatyva pasirodė pavėluotai, pirmieji testų rezultatai atskleidė didelius skirtumus tarp gamintojų požiūrio į transporto saugumą.

17

Nepriklausoma, įvairių transporto priemonių saugumo bandymus atliekanti, organizacija „Euro NCAP“ praėjusiais metais pradėjo naują programą, skirtą sunkvežimių saugumui įvertinti. Nors ši iniciatyva pasirodė pavėluotai, pirmieji testų rezultatai atskleidė didelius skirtumus tarp gamintojų požiūrio į transporto saugumą.

REKLAMA

Nors sunkvežimiai sudaro tik 3 proc. visų transporto priemonių Europos keliuose, jie yra susiję su 15 proc. žūčių keliuose. Iš šių nelaimių vos 11 proc. aukų sudaro patys sunkvežimių keleiviai, o likusieji 89 proc. yra kiti eismo dalyviai – lengvųjų automobilių vairuotojai, pėstieji ir dviratininkai. Šie duomenys rodo, kad sunkvežimių saugumo tobulinimas gali turėti reikšmingos įtakos bendrajai kelių eismo saugai.

„Sunkvežimiai perveža net 95 proc. visų prekių Europoje, todėl jų saugumas turi būti laikomas vienu pagrindinių prioritetų,“ – pabrėžė Matthew Avery, „Euro NCAP“ strateginio vystymo direktorius.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip buvo vertinamas sunkvežimių saugumas?

„Truck Safe“ programa apima platų saugumo kriterijų spektrą, nuo vairuotojo aplinkos matomumo iki poavarinio saugumo:

REKLAMA
  • Vairuotojo matomumas – kaip efektyviai vairuotojas gali stebėti aplinką;
  • Pagalbos sistemos – technologijos, padedančios išvengti susidūrimų;
  • Vairuotojo dėmesio kontrolė – technologijos, perspėjančios apie vairuotojo nuovargį;
  • Poavarinis saugumas – įskaitant informaciją gelbėtojams apie transporto priemonės konstrukcijas;
  • Miesto saugumas (City Safety) – sprendimai, skirti apsaugoti dviratininkus ir pėsčiuosius miestų sąlygomis, pvz., posūkiuose.

Testai buvo atlikti skirtingose Europos laboratorijose, tokiose kaip „AstaZero“ Švedijoje ir „DEKRA“ Vokietijoje. Maksimalus galimas įvertinimas – 5 žvaigždutės, kaip ir lengvųjų automobilių kategorijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Rezultatai: dideli skirtumai tarp gamintojų

Pirmieji testų rezultatai atskleidė ryškius skirtumus tarp sunkvežimių gamintojų. Tik du modeliai pasiekė maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą:

5 žvaigždutės: „Volvo FH Aero“

„Volvo FH Aero“ įvertintas kaip vienas saugiausių sunkvežimių rinkoje. Dėl aerodinaminės kabinos konstrukcijos ir galimos kamerų sistemos (CMS) „Volvo FH Aero“ užtikrina gerą tiesioginį matomumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pažangios pagalbos sistemos, įskaitant automatinio stabdymo technologiją (AEB), apsaugo pažeidžiamus eismo dalyvius, tokius kaip dviratininkai, ypač posūkiuose, kai sunkvežimis kerta jų kelią.

Modelis pelnė aukštus įvertinimus už efektyvias avarijų prevencijos technologijas, kurios apima visas „Euro NCAP“ vertinamas saugumo sistemas. Šios savybės užtikrina tiek vairuotojo, tiek kitų eismo dalyvių saugumą.

REKLAMA

5 žvaigždutės: „Volvo FM“

Dėl gerai suprojektuotos kabinos ir vaizdo kamerų sistemos (CMS) „Volvo FM“ užtikrina labai gerą tiesioginį matomumą. Tai ypač svarbu miesto aplinkoje, kur rizika susidurti su dviratininkais ir pėsčiaisiais išlieka labai didelė. 

Sunkvežimyje įdiegta pažangi automatinio stabdymo sistema (AEB), apsauganti pažeidžiamus eismo dalyvius. Visos „Euro NCAP“ vertinamos pagalbos vairuotojui sistemos yra prieinamos šiame modelyje, o jų veikimas įvertintas kaip labai geras.

REKLAMA

4 žvaigždutės: „Renault Trucks T“

„Renault Trucks T“ sunkvežimis pelnė aukštą 4 žvaigždučių įvertinimą dėl puikiai veikiančių pažangių vairuotojo pagalbos sistemų (ADAS), kurios daugeliu atvejų yra standartinės įrangos dalis. Sunkvežimis demonstruoja gerą pusiausvyrą tarp saugaus vairavimo ir avarijų prevencijos technologijų.

Nors tiesioginis matomumas ribotas, naujai įdiegta kamerų sistema (CMS) reikšmingai pagerino bendrą saugaus vairavimo įvertinimą. Tačiau modelis neturi funkcijos, skirtos apsaugoti dviratininkus, kertančius kelią sukant į šalutinį kelią. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

4 žvaigždutės: „Scania G“ serija

G-serijos matomumo pagrindai yra geri dėl žemesnės kabinos padėties, leidžiančios vairuotojui geriau stebėti aplinką. Tačiau, kaip ir R-serijoje, kamerų stebėjimo sistema (CMS) nėra prieinama, o tai riboja bendrą matomumo potencialą.

Saugumo technologijų srityje sunkvežimis siūlo beveik visas „Euro NCAP“ vertinamas pagalbos vairuotojui sistemas, tačiau daugelis jų yra papildomos įrangos kataloge.

REKLAMA

Avarijų prevencijos sprendimai, įskaitant automatinį avarinį stabdymą (AEB VRU), veikia gerai ir kartu su pagerintu matomumu pelnė „CitySafe“ apdovanojimą.

3 žvaigždutės: „DAF XF“

„Euro NCAP“ organizacijos nariai „DAF“ vilkiką gyrė už išskirtinį matomumą. Naujasis modelis išplatesniais ir giliau įrengtais langais, papildomu langeliu apatinėje durų dalyje bei veidrodžius pakeičiančia pažangių kamerų sistema (CMS), leidžiančia geriau stebėti aplinką.

REKLAMA

Automatinio avarinio stabdymo sistema (AEB) padeda išvengti susidūrimų su kitais eismo dalyviais. „CitySafe“ sprendimai ypač veiksmingi miestuose – apsaugo pėsčiuosius ir dviratininkus sankryžose ar posūkiuose.

3 žvaigždutės: „Mercedes-Benz Actros L“

„Daimler Trucks“ nusprendė nepateikti savo naujausios kartos sunkvežimio „Euro NCAP“ testavimui, todėl buvo įvertintas 2024 m. liepą pirmą kartą registruotas „Actros L“ modelis. Gamintojas nurodė, kad šis sunkvežimis neatspindi jų naujausių technologinių pasiekimų, nes naujausia modelio karta rinkoje pasirodė tik vėliau tais pačiais metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Testų metu „Actros L“ pelnė 3 žvaigždučių įvertinimą. Tai aukščiausias šios klasės sunkvežimis, tačiau tik įdiegus kamerų sistemą (CMS) padėjo užtikrinti gerą matomumo rezultatą. Sunkvežimis taip pat pasižymėjo plačiu avarijų prevencijos technologijų spektru, tačiau kai kurių funkcijų veikimas buvo ribotas.

3 žvaigždutės: „Scania R“

„Scania R-serijos“ sunkvežimis siūlo beveik visas „Euro NCAP“ vertinamas vairuotojo pagalbos sistemas (ADAS), kurios daugelyje situacijų veikia efektyviai. Tačiau daugelis šių sistemų yra siūlomos kaip papildoma, o ne standartinė įranga. 

REKLAMA

Matomumo srityje sunkvežimis turi gerus pagrindus, tačiau tradiciniai veidrodžiai riboja galimybes, o kamerų sistema (CMS), kuri galėtų pagerinti matomumą, nėra prieinama. ADAS technologijos užtikrina gerą saugumą greitkeliuose, tačiau trūksta kai kurių funkcijų, skirtų apsaugoti pažeidžiamus eismo dalyvius, tokius kaip pėstieji ar dviratininkai.

3 žvaigždutės: „MAN TGX“

Nepaisant to, kad „MAN“ atsisakė pateikti sunkvežimį „Euro NCAP“ testavimui, organizacijai pavyko išbandyti naujausius reikalavimus atitinkantį TGX modelį, kuriame įdiegta visa svarbiausia saugumo įranga.

REKLAMA

TGX modelis pelnė 3 žvaigždučių įvertinimą, demonstruodamas gerą pusiausvyrą tarp saugaus vairavimo sistemų ir susidūrimų prevencijos technologijų. Tačiau tiesioginio matomumo rodiklis įvertintas kaip itin silpnas, nes pelnė nulį balų. Vis dėlto, papildomai galima užsisakyti aukštos kokybės kamerų sistemą, kuri reikšmingai pagerina vairuotojo matomumą.

1 žvaigždutė: „Iveco S-WAY“

 

„Iveco“ nusprendė nepateikti savo naujausios kartos sunkvežimio „Euro NCAP“ testams. Dėl šios priežasties buvo išbandytas ankstesnis, geriausiai sukomplektuotas „Iveco S-WAY“ modelis. Gamintojas atkreipė dėmesį, kad šis sunkvežimis neatspindi naujausių jų technologijų ir nesilaiko griežtesnių saugumo reglamentų, kuriuos atitinkantys modeliai turėjo būti pristatyti tik 2024 m. pabaigoje.

REKLAMA
REKLAMA

Testų rezultatai atskleidė, kad „Iveco S-WAY“ turi ribotą tiesioginį matomumą, o jam trūksta daugelio pažangių pagalbos sistemų (ADAS), kurias „Euro NCAP“ laiko svarbiomis saugumui užtikrinti.

Šie trūkumai lėmė prastą rezultatą – sunkvežimis įvertintas vos 1 žvaigždute. Tai rodo, kad dabartinis modelis neatitinka šiuolaikinių saugumo standartų ir negali užtikrinti tinkamos apsaugos tiek vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų