• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Posūkių signalai – vienas iš nedaugelio automobilių valdymo elementų, kuris iki šiol išliko visiškai mechaninis. Tačiau „Volvo“ mano, kad net šioje srityje galėtų pasitarnauti išmanioji elektronika.

51

Posūkių signalai – vienas iš nedaugelio automobilių valdymo elementų, kuris iki šiol išliko visiškai mechaninis. Tačiau „Volvo“ mano, kad net šioje srityje galėtų pasitarnauti išmanioji elektronika.

REKLAMA

Nors daugeliui vairuotojų nepatinka vis didesnė pagalbinių sistemų įtaka vairavimui, stabdymui ar greičio reguliavimui, ateityje tokių technologijų tik daugės. „Volvo“ užregistruotas patentas demonstruoja, kad posūkių signalų valdymą taip pat perimtų išmaniosios sistemos.

Kuo ši technologija naudinga?

Ši technologija siekia sumažinti klaidas, tokias kaip netinkamai aktyvuoti posūkių signalai, pernelyg ankstyvas jų įjungimas ar pamiršimas juos įjungti. „Volvo“ mano, kad signalus turėtų valdyti centrinis kompiuteris, remdamasis duomenimis iš įvairių jutiklių, vairuotojo elgesio stebėjimo, galbūt netgi žemėlapių duomenų.

Pavyzdžiui, sistema galėtų keisti mirksėjimo dažnį pagal automobilio greitį ar posūkio trajektoriją, taip pat užtikrinti, kad posūkių signalai įsijungtų tinkamu metu ir tinkamoje pusėje.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, „Volvo“ teigia, kad ši sistema galėtų stebėti kitų eismo dalyvių elgesį, nors kaip tiksliai tai veiktų, patente nepaaiškinama. Tai galėtų būti ypač naudinga autonominio vairavimo technologijoms, nes tokiu atveju automobilis tiksliai žino savo veiksmų seką. Tačiau rankiniame vairavimo režime gali kilti konfliktų tarp vairuotojo ketinimų ir elektronikos numatymų, ypač neįprastose ar netikėtose situacijose.

REKLAMA

Problemos ir galimi sprendimai

Viena iš pagrindinių šios sistemos naudingumo prielaidų – galimybė išjungti išmaniąsias funkcijas ir grįžti prie tradicinio, rankinio signalų valdymo. Tai užtikrintų vairuotojams galimybę vis dar kontroliuoti automobilį pagal savo poreikius.

Nepaisant to, kyla klausimų, ar ši sistema būtų praktiška visiems vairuotojams. Pavyzdžiui, kai kuriems patinka paprastas ir įprastas posūkių signalų valdymas, o per didelis automatizavimas gali tapti painus ar net kelti pavojų. Taip pat svarbu atsižvelgti į galimas situacijas, kuriose sistema gali neteisingai interpretuoti vairuotojo ketinimus.

„Volvo“ siūloma technologija atrodo pažangi ir turi potencialo pagerinti eismo saugumą bei sumažinti klaidų skaičių. Tačiau daug svarbiau yra kaip sistema bus integruota į realų pasaulį. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų